Praėjo dvi savaitės, kai Medininkų pasienio kontrolės punkte (PKP) įsigaliojo nauja eilių reguliavimo tvarka, kurią vykdo „Ekskomisarų biuro“ darbuotojai. Nors dar prieš įsigaliojant šiai tvarkai vežėjai jos privalumų neįžvelgė, susidūrę su ja praktikoje, pamatė, kad situacija blogesnė, nei galėjo tikėtis.

Vežėjai šokiruoti


Dviejų savaičių užteko, kad Lietuvos, Latvijos ir kitų šalių vežėjai, norėdami kirsti Baltarusijos sieną Medininkų pasienyje patektų į nepavydėtiną situaciją. UAB „Vantra“ direktorius Aldas Motiejūnas dabartinę situaciją Medininkų pasienyje įvertino labai blogai, nes, anot jo, pastačius saugos tarnybas, problemos ne tik neišsisprendė, o tapo dar aštresnės nei iki šiol. „Sužinojus informaciją, kad mašina sieną kertą per 8 valandas ir žinant tai, kad vairuotojo darbo trukmė taip pat 8 val., vadovaujantis nauja tvarka, belieka tik aplink eilę ir važinėti,“ – sakė A. Motiejūnas, pridurdamas, kad situacija pasienyje nepagerėjo, tiesiog papildomai kažkam reikia pinigų išsigryninti. „Jie kuria tvarką nesuderinę su vežėjų asociacija „Linava“, su vežėjais ir daro viską savaip. Tai kam ta tvarka naudinga? Vežėjams? Tikrai ne. Ji naudinga tik dviem įstaigoms: Pasienio kontrolės postų direkcijai ir „Ekskomisarų biurui“,“– piktinosi „Vantra“ direktorius. A. Motiejūną stebino ir tai, kad antrą kartą neišduodami talonėliai. „Jei mašina važiavo iki pasienio ir gavęs talonėlį vairuotojas privalo daryti pertrauką, tuomet jo eilė praeina ir jis turi vėl stoti į eilės galą. Talonėliai dalinami tik iki Šumsko sankryžos, bet gerai jei mašina iš Vilniaus ir turi darbo laiką ta atstumą pravažiuoti, o jei automobilis važiuoja iš Panevėžio ar iš Klaipėdos, tai jam paprasčiausiai neužteks laiko kirsti sieną. Čia kažkoks nonsensas,“ – situaciją Medininkų pasienyje apbibūdino A. Motiejūnas.


Kitos krovinių pervežimą vykdančios kompanijos „Autogika“ direktorius Bronislavas Geležiūnas naują tvarką taip pat vertino neigiamai. Anot jo, eilių reguliavimo tvarkai Pasienio kontrolės postų direkcija (PKPD) pasiruošė prastai. Kaip vieną iš esminių problemų ponas Geležiūnas išskyrė tai, kad beveik visas dvi savaitės šaldytuviniai automobiliai buvo praleidžiami be eilės, neva jie veža greitai gendančius produktus. „Būtina išsiaiškinti, kas yra gendantys produktai, nes tai, kad važiuoja šaldytuvinis automobilis dar nereiškia, kad jis veža greitai gendančius produktus. Greitai gendančių produktų kodus reikia paduoti „Ekskomisarams“, kuriems vairuotojai turi pateikti CMR važtaraščius. Tik tuomet viskas bus aišku, ar jie ikrai gali važiuoti be eilės,“ – situaciją Medininkų PKP apibūdino B. Geležiūnas. Jo žiniomis, neseniai vienas vairuotojas, neturėjęs teisės važiuoti be eilės, buvo parsiųstas į eilės galą, o tai suteikia vilties, kad prioritetinė eilė vežančių greitai gendančius krovinius, greitu metu susitvarkys.


Nors vežėjai įžvelgia daugybę trūkumų, PKPD vadovas Arnoldas Tvaronavičius sakė, kad jokių revoliucijų pasienyje nėra padaryta. „Pagrindinė permaina ta, kad buvo sutvarkytas eismas. Kai kam tai nepatinka. Anksčiau buvo tam tikros landos, kuriomis pasinaudodavo kai kurie vežėjai. Dabar, kai toms landoms užkertamas kelias, atsiranda ir nepatenkintų,“ – CargoNews sakė PKPD vadovas.


A. Tvaronavičius taip pat pabrėžė, kad lygindamas automobilių srautus pasienyje su ankstesniais metais prieššventiniu periodu, jų pagausėjimo nemato. “Jei žiūrėsime pagal ankstesnių metų statistiką, nuo lapkričio 1 d. yra žymiai mažesnės eilės. Šiuo metu (lapkričio 30 d. popietę) Medininkų punkte stovi 130 krovininių automobilių ir tai yra labai geras rodiklis,” – sakė PKPD vadovas.


Eilės internete neatitinka eilių realybėje?


Nepatenkinti vežėjai piktinasi ir dėl to, kad eilės, skelbiamos „Ekskomisarų biuro“ internetinėje svetainėje, neatitinka realybės. Vairuotojai važiavę lapkričio 29 d. pro Medininkų pasienio postą užfiksavo, kad 8.15 val. internete buvo pateikiama informacija, kad eilėje laukia 55 krovininiai automobiliai. Anot vežėjų, pasienyje laukė apie 400-500 krovininių automobilių.  Kad eilėje tikrai daugiau nei 55 sunkvežimiai, patvirtina ir jų nufilmuotas videosiužetas (straipsnio apačioje).


Kitą, lapkričio 30 d., rytą internete buvo deklaruojama, kad eilėje Medininkų PKP laukia 105 automobiliai. Anot vežėjų, eilėje laukia apie 500-600 automobilių. Kaip sakė B. Geležiūnas, „Internete rašo, kad laukti reikės 5 valandas, o vairuotojai laukia po parą ir ilgiau. Tikslesnė informacija internete buvo pateikiama, kai nebuvo naujos tvarkos. Tada daugiau teisybės buvo negu dabar“.


Nusprendėme išsiaiškinti, ar toks didelis netikslumas dėl eilių pasienyje, kurį tvirtino ir kiti kalbinti vežėjai, tai sistemos klaidos, ar kažkurios pusės pateikiama dezinformacija. Susisiekėme su „Ekskomisarų biuro“ viceprezidentu Arvydu Januška. Anot jo, pirmiausiai, reikia atkreipti dėmesį, kad internete rodomi užregistruotų, o ne laukiančių automobilių skaičius. „Automobilis į lentelę patenka tik tuomet, kai jis yra užregistruojamas (gauna numerėlį), o laukiančių automobilių gali būti ir daugiau. Aš nedrįsčiau tvirtinti, kad yra jau tokia didelė paklaida. Paklaida šiek tiek gali būti tačiau labai nedidelė,“ – tikino „Ekskomisarų biuro“ viceprezidentas. Jo nuomone, krovininių automobilių registracija šiuo metu vyksta sklandžiai, o paantrindamas PKPD vadovui sakė, kad nepatenkinti gali būti tik tie, kurie įvedus naują tvarką, prarado galimybes sieną kirsti greičiau nestodami į bendrą eilę.


Tai dvi skirtingos skirtingos nuomonės ir vis tik knieti išsiaiškinti, kas pateikia dezinformaciją – ar vežėjai „perlėnkė lazdą“ informuodami apie neatitikimus, ar internetinėje sistemoje vis tik pateikiama labai netiksli informacija? Kalbinant PKPD vadovą A. Tvaronavičių paaiškėjo, kad tiktai vieną dieną – lapkričio 29 – eilė buvo registruojama tik iki Šumsko sankryžos. Visomis kitomis dienomis, nuo lapkričio 19 d., A. Tvaronavičiaus teigimu, eilė buvo registruojama iki pat paskutinio eilėje stovinčio automobilio. A. Tvaronavičius, lapkričio 29 d. nesutikęs su „Ekskomisarų biuro“ siūlymu eiles registruoti tik iki Šumsko sankryžos (kaip buvo bandyta daryti lapkričio 29 d.), patikino, kad ir toliau bus registruojama visa eilė, kaip buvo iki šiol.


Tad, jei kalbėtumėme apie lapkričio 30 d. rytą, kuomet vėl turėjo būti registruojam visa eilė, internete buvo skelbiama, kad Medininkų PKP laukia apie 100 automobilių, o vežėjų teigimu 500-600. Ar 500 automobilių tai tėra nedidelė paklaida, spręskite patys…


Stovėjimo aikštelė – tolimoje ateityje


Kalbinti vežėjai lyg susitarę sakė, kad situaciją pasienyje gerokai pagerintų automobilių stovėjimo aikštelė, kuriuoje vairuotojai galėtų sustoti ir daryti darbo ir poilsio rėžime numatytas pertraukas. Vis tik PKPD vadovas tokią aikštelę Medininkų PKP žada dar negreitai. „Palaukimo aikštelė, kurioje vairuotojai galėtų atsistoti pailsėti, gauti tam tikrų paslaugų, kaip maitinimo, dušo, parduotuvė, numatyta vykdant bendrą Lietuvos-Baltarusijos projektą, kuriame ketiname pretenduoti į dalį Europinių lėšų. Tačiau ji galėtų atsirasti ne greičiau kaip už 2-3 metų,“ sakė A. Tvaronavičius. Asociacijos „Linava“ viceprezidentas Mečislovas Atroškevičius, kaip alternatyvą siūlė užpilti šalia esančius laukus žvyro danga ir įrengti, bent laikiną aikštelę, tačiau anot A. Tvaronavičiaus, tai neįmanoma. „Palikime tai spręsti profesionalams, kaip reikia įrengti aikštelę. Reljefas turi būti lygus, o jo 3 ha. plotyje nėra, reikia sklypą išlyginti, nukasti augalinį sluoksnį, pripilti žvyro, jį sutrombuoti, teritroriją aptverti… Yra daug problemų, kurių šalinimas brangiai kainuotų. Čia sprendimų greitų nebus,“ konstatavo PKPD vadovas. Jis patikino, kad artimiausiu metu planuojamas patobulinimas – vairuotojų informavimas per radijo stoteles. Planuojama vairuotojų naudojamais dažniais juos informuoti apie kertančių sieną automobilių talonėlių numerius ir kitą aktualią informaciją.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


„EuroFOT“ projekto metu buvo paskaičiuota kiek vežėjai sutaupo eksploatuodami vilkikus, kurie buvo įsigyti su įvairiomis pagalbinėmis elektroninėmis sistemomis.

Šiame projekte dalyvavo įvairios organizacijos iš 10 šalių. Vienas iš dalyvių – vilkikų gamintojas „MAN“. 57 šios kompanijos vilkikai dalyvavo 4 metų bandyme, kuriuo metu iš viso buvo nuvažiuota 7,5 mln. km.


Po visą Europą važinėję vilkikai buvo aprūpinti „MAN“ vairuotojo pagalbinėmis sistemomis tokiomis kaip pastovaus greičio ir atstumo tarp TP palaikymas (Adaptive Cruise Control) ir važiavimo juostos stebėjimo sistema (Lane Guard System).


Gauti rezultatai ne tik patvirtino, kad yra taupomas kuras, bet ir pateikė gerų žinių saugumo klausimu. Naudojant šias sistemas sutaupoma apie 2 proc. kuro, jei lygintume su analogiškais vilkikais be šių sistemų. Trečdaliu sumažėjo staigių stabdymų ir posūkių manevrų, o vidutinis kelionės greitis nežymiai padidėjo. Kritinių priartėjimų prie priekyje esančių transporto priemonių sumažėjo perpus.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vokietijos krovinių gabenimo kontrolės federalinė žinyba BAG pateikia svarbią informaciją apie tai, kokių kategorijų automobiliams privalomos žieminės padangos ir kokioms transporto priemonėms taikomos išimtys.

Žieminės padangos iš esmės privalomos visoms sausumos transporto priemonėms, važinėjančioms ne bėgių keliu, kurių ratus suka mechaninis variklis. Žiemines padangas M+S privalo naudoti visi autobusai, lengvieji automobiliai ir motociklai. Pagal BAG pateikiamą informaciją N2 ir N3 kategorijų sunkiasvorėms transporto priemonėms žieminės padangos privalomos tik varančiosioms ašims. Padangos sunkvežimiams ant kitų ašių dėl padidinto natūralaus kaučiuko kiekio pasižymi pagerintomis sukibimo su kelio danga savybėmis, palyginus jas su vasarinėmis lengvųjų automobilių padangomis, todėl iš esmės yra pritaikytos visiems metų sezonams.


Kam taikomos išimtys


Išimtys taikomos transporto priemonėms, kurios nenaudoja mechaninių variklių darbo, pvz., priekaboms, puspriekabėms, nameliams ant ratų, dviračiams ir pan.


Žieminės padangos neprivalomos ir žemės bei miškų ūkio reikmėms pritaikytoms specialiosioms transporto priemonėms, kadangi jos naudoja padangas su grubiu protektoriumi, tinkamu visiems metų sezonams. Pagal BAG pateikiamą informaciją tokios padangos, nesukeldamos pavojaus kitoms transporto priemonėms ir eismo dalyviams, gali būti eksploatuojamos ir žiemos sąlygomis.


Baudos už žieminių padangų naudojimo taisyklių pažeidimus


Važiuojant žiemos sąlygomis, esant plikšalai, šlapdribai, susidarius sniego ar purvo masei, ledui ar šerkšnui su krovinine transporto priemone, ant varančiosios ašies neturinčiai žieminių padangų M+S, BAG kontrolės pareigūnai skiria 40 eurų baudą. Sutrikdžius eismą dėl žieminių padangų nenaudojimo, bauda krovininės transporto priemonės vairuotojui padidėja iki 80 eurų. Bet kuriuo atveju už šiuos žieminių padangų naudojimo tvarkos pažeidimus vairuotojui dar skiriamas ir vienas baudos taškas.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

2012 lapkričio 29 d. veiklą pradeda Lietuvos verslininkus bei mokslininkus vienijantis Vėjo ir saulės transporto aljansas (ViSATA). Jo tikslas yra atsinaujinančia energija varomo miesto transporto idėjos įgyvendinimas.

Aljanso steigėjai yra mokslinius tyrimus šioje srityje vykdantys Kauno technologijos ir Klaipėdos universitetai (KTU ir KU) bei juos finansuojanti inovacijų bendrovė „Vėjo projektai”. Iniciatyvos vystytojai tikisi, jog įsibėgėjant verslo ir mokslo bendradarbiavimui, prie aljanso jungsis dalyviai iš įvairių verslo, mokslo ir visuomeninio gyvenimo sričių.


„Turime progą pataikyti į dešimtuką, kurdami taupias ir draugiškas miestui transporto sistemas. Daugelis Europos ir pasaulio miestų jau pradeda elektrifikuoti miesto transportą. Lietuvos mokslininkų potencialas yra pajėgus išspręsti technologinius iššūkius, kurti bei eksportuoti pasaulinėje rinkoje paklausias elektrinio transporto inovacijas”, – sako „Vėjo projektų“ valdybos pirmininkas Alvydas Naujėkas.


Pasak jo, pagrindinis verslo ir mokslo bendradarbiavimo tikslas yra paversti atsinaujinančia energija varomą transportą komerciškai patraukliu. Tam Lietuvos mokslininkai kuria baterijų darbą bei energijos naudojimą transporte tobulinančias naujoves, į vieną sistemą integruoja geriausius komponentus ir naujausius išradimus. Tai yra aktualu elektros transporto gamybos įmonėms, transporto paslaugas teikiančioms kompanijoms bei savivaldybėms globaliu mastu.


Anot KU infrastruktūros ir plėtros prorektoriaus prof. dr. Rimanto Didžioko, bendradarbiaudamas su „Vėjo projektais“ universitetas dirba baterijų tyrimų srityje ir sukūrė unikalų elektrinės pavaros prototipą, kuris bus naudojamas elektrinių autobusų gamyboje. Jis tikisi, kad šio bendradarbiavimo vaisiai jau netrukus bus paklausūs tarptautinėje transporto inovacijų rinkoje.


„Tapsime naujovių poligonu tiesiogine to žodžio prasme – naujai kuriamame mokslo ir technologijų parke diegsime realiai mūsų teritorijoje veikiančią, atsinaujinančia energija kraunamų elektromobilių sistemą”, – teigia R. Didžiokas.


Pasak KTU mechanikos ir mechatronikos fakulteto dekano dr. Andriaus Vilkausko, Lietuvos mokslininkų potencialą iliustruoja pavyzdys, jog universitete lygiai prieš dešimtmetį pradėtos vystyti elektros pavarų diegimo technologijos buvo teigiamai įvertintos JAV transporto departamento specialistų, tačiau liko neįgyvendintos dėl bendradarbiavimo su verslu stokos. Dabar analogiškos užsienio mokslininkų idėjos plačiai taikomos serijinių elektrinių ir hibridinių automobilių gamyboje.


„Turime antrą galimybę įsilieti į perspektyvią elektrinio transporto vystymo sritį. Tai įgalina padaryti įgyta patirtis, bendradarbiavimas su verslu bei idėja šiam transportui naudoti atsinaujinančią energiją”, – sako A. Vilkauskas.


Europos Sąjunga (ES) artimiausiais dešimtmečiais siekia įgyvendinti strateginį tikslą sumažinti miesto transporto išskiriamą anglies dvideginio kiekį iki nulio. Daugelis Europos miestų, tarp jų ir kaimyninių valstybių sostinės, jau po kelerių metų ketina pradėti elektrifikuoti miesto transportą. Bendrovės „Vėjo projektai“ duomenimis, ES šiuo metu naudojama apie 900 tūkst. vien visuomeninio transporto priemonių, iš kurių kasmet atnaujinama apie 10 proc.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Lapkričio 29 d. „Radison Blu Hotel Lietuva“ konferencijų centre įvyko konferencija „Saugus krovinių pakrovimas ir tvirtinimas – indėlis į JT kelių eismo saugos veiksmų dešimtmetį“. Konferencija organizavo „Linava“ kartu su draudimo kompanija „Rosgosstrakh“.

Konferencijoje dalyvavo nemažai svečių iš Lietuvos ir užsienio, kurie skaitė savo pranešimus vežėjams ir dalinosi patirtimi siekiant saugiai gabenti krovinius.


„Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir „IRU“ akademijos vadovas Patrickas Philippas pirmieji stojo prie tribūnos ir pasveikino susirinkusius dalyvius. Svečias iš „IRU“ akcentavo, kad krovinių tvirtinimas yra viena svarbiausių pervežimo proceso dalių ir investavę šiek tiek daugiau laiko jam atlikti vežėjai tikrai nieko nepraras, nes šiuo metu įvykstančių avarijų dėl neteisingo krovinių tvirtinimo keliuose yra per daug.


Kaip didžiausias problemas susijusias su krovinių tvirtinimu P. Philippas paminėjo bendrų visoje ES reikalavimų nebuvimą. Taip pat daug aiškiau turėtų būti išreikšta atsakomybė visiems dalyvaujantiems krovinio pakrovime. Bendrus standartus turėtų įsivesti ir puspriekabių gamintojai, kad visose jose būtų vienodos tvirtinimo sistemos.


„IRU“ atstovas taip pat paminėjo ir skirtingų transporto rūšių tvirtinimo harmonizavimą. Kaip pavyzdį jis pateikė jūrinį konteinerį, kuriame blogai pakrautos prekės gali sėkmingai būti atplukdytos iki iškrovimo uosto, bet gabenant jas vilkiku iškyla problemų dėl ašių apkrovos ar kitų aspektų.


Susisiekimo ministerijos saugaus eismo skyriaus vadovas Dr. Vidmantas Pumputis kalbėjo apie saugų krovinių tvirtinimą ir jo įtaką gabenimams. Pernai Lietuvoje užfiksuoti du vairuotojų mirties atvejai, kurie įvyko dėl blogo krovinio tvirtinimo. Tačiau susisiekimo ministerijos atstovas pasidžiaugė, kad šiuo klausimu Lietuvos vežėjai yra vieni geriausių Europoje. Pagal Vokietijoje surinktą informaciją, lietuviškais numeriais važinėjantys vilkikai šioje šalyje beveik visada krovinius būna pritvirtinę be priekaištų.


V. Pumputis pabrėžė, kad vežėjai yra viena labiausiai reglamentuotų verslo sričių. Čia yra reikalavimai darbo ir poilsio rėžimui, automobiliams, įvairiems žymėjimams ir t.t. Tad norint sėkmingai gabenti krovinius yra neišvengiamas personalo mokymas ir darbų kontrolė.


Anatolijus Šmeliovas, UAB „Russurvey“ direktoriaus pavaduotojas iš Baltarusijos pasidžiaugė, kad situacija Europoje yra žymiai geresnė nei Rusijoje. Čia, jo nuomone, trūksta elementariausių taisyklių kaip turi būti tvirtinami kroviniai. Pagal jo pateiktus skaičiavimus, kas ketvirtas sunkvežimis važiuojantis Maskvos žiediniu aplinkkeliu veža blogai pritvirtintą krovinį.


Taip pat kaip išskirtinumą vežant krovinius į Rusiją jis pabrėžė šios šalies dydį. Jei krovinys yra užplombuotas, tuomet gali tekti nuriedėti keletą tūkst. km. taip ir nepatikrinus ar šis gerai pritvirtintas. Įvertinus Rusijos kelius, nuo nuolatinės vibracijos diržai gali ir atsilaisvinti.


Kalbėdamas apie Baltarusiją, svečias pažymėjo, kad čia atvirkštinė situacija nei Rusijoje. Taisyklės sukurtos 2005 m., tačiau niekas jų netikrina, tad situacija primena Rusijos kelius. Kroviniai labai dažnai tvirtinami atsainiai, dėl to įvyksta eismo įvykiai. Policija tokius įvykius dažniausiai įvertina kaip vairuotojo klaidą ir jų statistikoje avarijų dėl blogo krovinių tvirtinimo yra labai nedaug, tad ir atitinkamų veiksmų jie nesiima.


Sorenas Christiansenas, „BOREAS“ vykdantysis direktorius ir saugaus krovinių tvirtinimo dėstytojas taip pat pateikė naudingos informacijos. Jis trumpai pristatė savo organizacija, kuri moko vairuotojus saugiai tvirtinti krovinius. Visi dėstytojai aktyviai dirba vairuotojais, todėl pateikia ne tik teorinės, bet ir praktinės informacijos.


Taip pat bendradarbiaudami su inžinieriais jie paskaičiavo daugumą krovinius veikiančių jėgų kurias jis ir pristatė. Kalbėta ir apie minimalų krovinio tvirtinimą, kad šis būtų visiškai saugus. Tokiu būdu taupomas laikas ir vežėjo išlaidos pervežimui.


„Linavos“ mokymo centro vadovas Osvaldas Manikas akcentavo, kad didesnę atsakomybę už krovinio tvirtinimą turėtų tekti siuntėjui, nes jis geriausiai žino jo specifikacijas ir gali jam parinkti tinkamą tarą bei tvirtinimo būdą.


Vilniaus Gedimino technikos universiteto Doc. Dr. Darius Bazaras pristatė tarptautinio tyrimo rezultatus, kurie nustebino jį patį ir salėje susirinkusius vežėjus. Tyrimo metu vežėjai vertindami labiausiai probleminius reikalavimus transporto verslui įvardijo darbo ir poilsio rėžimo, greičio, TP ir viršsvorio reikalavimus. Apklausos metu nei vienas vežėjas neišskyrė krovinių tvirtinimo kaip problematinio arba kaip reikalavimo, kurio nesilaikoma. D. Bazaras savo pristatymą pabaigė atvirtu klausimu: ar iš tikrųjų vežėjai taip gerai supranta krovinių tvirtinimą ir jį atlieka, o galbūt visiškai nekreipia į tai dėmesio?


Taip pat konferencijos metu kalbėta apie teismų praktiką susijusią su nuostoliais dėl blogai pritvirtinto krovinio, CMR konvencijos reglamentas šiuo klausimu bei draudimo kompanijų vertinimas įvykus įvykiui susijusiam su blogai pritvirtintu kroviniu.

 

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Statistikos departamento duomenimis, transporto įmonių pardavimo pajamos trečiąjį šių metų ketvirtį gerokai išaugo. Jos sudarė 6,0 mlrd. litų (2011 m. III ketv. – 4,9 mlrd. Lt) ir, palyginti su 2011 m. atitinkamu ketvirčiu, padidėjo 22,3 proc..

Labiausiai augo oro transporto bei sandėliavimo ir transportui būdingų paslaugų įmonių pardavimo pajamos – atitinkamai 61,4 ir 38,1 proc.. Pašto ir pasiuntinių (kurjerių) įmonių pardavimo pajamos padidėjo 6,8 proc. ir sudarė 77,3 mln. litų (2011 m. III ketv. – 72,4 mln. Lt).


Transporto ir sandėliavimo įmonių pajamos per devynis šių metų mėnesius  išaugo 20,1 proc. ir siekė 16,7 mlrd. litų, pašto ir pasiuntinių (kurjerių) – 8,1 proc. ir sudarė 234,8 mln. litų.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Pagaliau į Rusijos sostinę atkeliavusi žiema, kaip jau tapo įprasta, paralyžiavo visą didmiestį – dėl gausiai iškritusio sniego Maskvos gatvėse kilo tikras chaosas. Dar trečiadienį prasidėjusi smarki pūga per nepilną parą Maskvai padovanojo net trečdalį mėnesio kritulių normos, skelbia newsru.com.

Sinoptikų prognozės taip pat neguodžia: ketvirtadienį sniegas Maskvoje ir toliau kris, jį lydės smarkūs vėjai, gatves dengs plikledis. Penktadienį laukiama 2010 metais miestą iš rikiuotės išvedusios smarkios lijundros.


Sinoptikų duomenimis, prasidėjus pūgai, rajone Rusijos sostinės meteorologijos stotis užfiksavo 19 milimetrų kritulių (7 milimetrai iškrito dieną ir 12 milimetrų – naktį). Nuo trečiadienio 13 val. dienos iki 6 val. ryto ketvirtadienį Maskvoje iškrito nuo 14 iki 16 centimetrų sniego, „Interfax“ naujienų agentūrai sakė Rusijos sostinės mero pavaduotojas ūkio reikalams Igoris Pergamenščikas.


Tai reiškia, anot Rusijos Hidrometeorologijos biuro, jog per ne pilną parą Maskvoje iškrito beveik 35 proc. lapkričio kritulių normos, siekiančios 58 milimetrus. Kritulių rekordą pasiekė prie Maskvos esantis Naujosios Jeruzalės rajonas, kur naktį iš trečiadienį į ketvirtadienį iškrito 30 milimetrų kritulių.


Maskva ir toliau išlieka ciklono, atnešusio sniegą, įtakoje. Sinoptikai prognozuoja, jog ketvirtadienį Rusijos sostinėje gali iškristi dar 20 milimetrų kritulių. Remdamasis specialistų suteikta informacija, Maskvos mero pavaduotojas perspėjo: „dieną mieste gali iškristi dar 4-8 centimetrai sniego“.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lietuvos keliuose kitais metais atsiras kelio ženklai, skirti elektromobiliams. Visuomeninio transporto juosta galės važinėti ir lengvieji automobiliai, kuriuose važiuoja bent 4 eismo dalyviai.

Šie ir kiti pakeitimai numatyti atnaujintose Kelių eismo taisyklėse, kurioms šiandien pritarė Vyriausybė.

Kitąmet Kelių eismo taisyklėse atsiras trys ženklai, susiję su elektromobiliais. Jie žymės elektromobilių pakrovimo vietą, atvejus, kai kelio ženklai negalioja elektromobiliams, taip pat elektromobiliams bei kitoms elektra varomoms transporto priemonėms skirtą stovėjimo vietą.

Atnaujintos Kelių eismo taisyklės leis maršrutiniam transportui skirtomis juostomis važiuoti elektromobiliams bei lengviesiems automobiliams, kuriuose važiuoja ne mažiau kaip 4 eismo dalyviai. Tokios juostos bus žymimos elektromobilio ir simboliu 4+.

„Pastarasis pakeitimas padarytas pasiūlius Vilniaus miesto savivaldybei. Jis įvestas norint paskatinti žmones važiuojant piko metu kooperuotis, nevažinėti keliais atskirais automobiliais. Kurios visuomeninio transporto juostos bus skirtos tokiems automobiliams, spręs pačios savivaldybės“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Taisyklėse taip pat numatyta suvienodinti motociklų ir lengvųjų automobilių greitį automagistralėse ir greitkeliuose.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija


Eligijaus Masiulio buvimas Susisiekimo ministerijoje, o Andriaus Kubiliaus – Vyriausybėje Klaipėdos uosto istorijoje įsimins kaip laikotarpis, kai uoste buvo įšaldyta plėtra. Tai, kad uosto investicijos smarkiai apkarpomos, pripažino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos valdybos pirmininkas susisiekimo viceministras Arūnas Štaras, rašo “Klaipėda”.

“Šiuo metu uoste yra dvi didelės problemos. 2011 metais pasikeitė įmonių įstatymas. Nepavyko jo įgyvendinti. Buvome įsitikinę, kad Uosto direkcija – ypatingas subjektas Lietuvoje, todėl galės įrodyti Vyriausybei, kad turi strateginių projektų ir bus atleista nuo pelno mokesčio. Tai neįvyko. Taip pat stipriai uosto veiklą sujaukė suskystintųjų gamtinių dujų terminalo projektas. “Klaipėdos naftai” pradžioje lyg ir nieko nereikėjo, bet vėliau atsirado sutartis, kuri “suvalgė” didžiąją dalį Uosto direkcijos investicinių pinigų. Kitoms investicijoms pinigų stokojama”, – dėstė A. Štaras. Tačiau uosto vystymas negali įstrigti. “Uoste dirbame su techniniais projektais, bet iki šiol girdėjome, kad direkcija neketina priimti naujų investicinių projektų nei 2013, nei 2014 metams. Ji laukia, kas bus toliau”, – pastebėjo Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos viceprezidentas Rimantas Juška.


Uosto direkcijos pinigų paėmimą valstybės biudžeto skoloms užkaišioti uosto kompanijos įvertino ypač nepalankiai. Iki to laiko, kol Susisiekimo ministerijai pradėjo vadovauti E. Masiulis, o Uosto direkcijai – E. Gentvilas, uoste niekas net ir nekalbėjo apie tai, kad direkcija gauna kokį nors pelną – buvo savaime suprantama, kad iš uosto veiklos gautos rinkliavos turi būti skiriamos uostui eksploatuoti ir tolesnei jo plėtrai. Dėl to Klaipėdos uostas visą laiką vystėsi neprašydamas pinigų iš valstybės biudžeto. Dabar Uosto direkcija yra įvaryta į kampą – jai užkrauti didžiuliai įpareigojimai dėl suskystintųjų gamtinių dujų terminalo infrastruktūros statybos ir atimti pinigai, kurie galėjo būti naudojami tolesniam Klaipėdos uosto vystymui. Todėl, pasak R. Juškos, nežinodama finansinių galimybių, direkcija užšaldo netgi tuos projektus, kuriems jau parinkti rangovai.

 

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Lapkričio 29 – gruodžio 1 d. Lietuvos muitinė dalyvaus Tarptautinėje verslo ir pasiekimų parodoje „Šiauliai 2012“ . Šiemet Lietuvos muitinei atstovaujančių Klaipėdos teritorinės muitinės pareigūnų įrengtame stende – kontrabandos ir jos slėptuvių pavyzdžiai, vyks konfiskuotų prekių aukcionas.

Muitinės dalyvavimo parodoje akcentas, nuolat sutraukiantis būrius dalyvių ir smalsuolių, – net du muitinės konfiskuotų prekių aukcionai, vyksiantys lapkričio 30 d. 13 val. ir gruodžio 1 d. 12 val. Aukcione parduodamų prekių sąrašą galite rasti čia.


Muitinės stendo lankytojai galės susipažinti su mobiliųjų grupių automobiliuose įdiegta įranga, lapkričio 30 d. 14–17 val. vyks muitinės kinologų ir tarnybinių šunų pasirodymai, o gruodžio 1 d., 15.00–17.30 val. – muitinės kinologų su tarnybiniais šunimis ir muitinės narų pasirodymai.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Pagaliau į Rusijos sostinę atkeliavusi žiema, kaip jau tapo įprasta, paralyžiavo visą didmiestį – dėl gausiai iškritusio sniego Maskvos gatvėse kilo tikras chaosas. Dar trečiadienį prasidėjusi smarki pūga per nepilną parą Maskvai padovanojo net trečdalį mėnesio kritulių normos, skelbia newsru.com.

Sinoptikų prognozės taip pat neguodžia: ketvirtadienį sniegas Maskvoje ir toliau kris, jį lydės smarkūs vėjai, gatves dengs plikledis. Penktadienį laukiama 2010 metais miestą iš rikiuotės išvedusios smarkios lijundros.


Sinoptikų duomenimis, prasidėjus pūgai, rajone Rusijos sostinės meteorologijos stotis užfiksavo 19 milimetrų kritulių (7 milimetrai iškrito dieną ir 12 milimetrų – naktį). Nuo trečiadienio 13 val. dienos iki 6 val. ryto ketvirtadienį Maskvoje iškrito nuo 14 iki 16 centimetrų sniego, „Interfax“ naujienų agentūrai sakė Rusijos sostinės mero pavaduotojas ūkio reikalams Igoris Pergamenščikas.


Tai reiškia, anot Rusijos Hidrometeorologijos biuro, jog per ne pilną parą Maskvoje iškrito beveik 35 proc. lapkričio kritulių normos, siekiančios 58 milimetrus. Kritulių rekordą pasiekė prie Maskvos esantis Naujosios Jeruzalės rajonas, kur naktį iš trečiadienį į ketvirtadienį iškrito 30 milimetrų kritulių.


Maskva ir toliau išlieka ciklono, atnešusio sniegą, įtakoje. Sinoptikai prognozuoja, jog ketvirtadienį Rusijos sostinėje gali iškristi dar 20 milimetrų kritulių. Remdamasis specialistų suteikta informacija, Maskvos mero pavaduotojas perspėjo: „dieną mieste gali iškristi dar 4-8 centimetrai sniego“.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Baltarusija gali atnaujinti naftos pirkimą ne iš Rusijos, jeigu nepavyks susitarti su Maskva dėl papildomų 4–5 mln. tonų naftos, interviu „Reuters“ sakė Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka, informuoja DELFI.lv.

Baltarusija, kuri šiemet tikisi gauti iš Rusijos 21,5 mln. tonų naftos, prašo Rusijos kitais metais padidinti naftos tiekimą iki 23 mln. tonų, o Maskva grasina sumažinti tiekimą iki 18 mln. tonų. „Deramės, kad su šiomis apimtimis gautume trūkstamus 4–5 milijonus tonų. Manau, susitarsime… Jei ne, nepražūsime. Pasaulyje pakanka naftos. Prieš kelerius metus Rusija apskritai atsisakė tiekti naftą į Baltarusiją. Nepražuvome. Atsigabenome naftos iš Azerbaidžano ir Venesuelos“, – sakė A. Lukašenka.


Kilus Rusijos ir Baltarusijos ginčui dėl kainų, 2010–2011 m. Rusija nutraukė naftos „Urals“ tiekimą Baltarusijai. Tuo metu Minskas pirko lengvųjų rūšių naftos iš Venesuelos ir Azerbaidžano, kurią gabenosi per Ukrainos ir Baltijos valstybių uostus. Tačiau jau 2011 m. kovą „Azeri Light“ naftos tiekimą sustabdė, o 2012 m. į Baltarusiją grįžo rusiška nafta lengvatinėmis kainomis. Nuo birželio Baltarusija nustojo pirkti naftą iš Venesuelos.


Primename, kad nafta iš Venesuelos atkeliaudavo į Baltarusiją per Mūgos (Estija) ir Odesos (Ukraina) uostus. Iki tiekimo pradžios Baltarusijos valdžia aktyviai aptarinėjo venesuelietiškos naftos tiekimą per Ventspilio ir Rygos uostus. „Tačiau rusiška nafta ekonomiškai parankesnė. Nenorėtume jos netekti, esu įsitikinęs, kad to nebus“, – sakė Baltarusijos lyderis. A. Lukašenka teigė, jog manais į didesnes naftos tiekimo apimtis Rusija reikalauja garantijų dėl 2–3 mln. naftos produktų iš Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklų tiekimo į savo rinką. „Rusai primygtinai prašo, kad tiektume jiems 2–3 mln. tonų benzino. Esame pasirengę tiekti rinkos sąlygomis“, – sakė A. Lukašenka.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Socialdemokratų kandidatas į susisiekimo ministrus Rimantas Sinkevičius teigia, kad prezidentė Dalia Grybauskaitė susitikusi su juo domėjosi, kiek kandidatas į ministrus įsigilinęs į Lietuvos ir Europos susisiekimo bei tranzito problemas. Socialdemokratas taip pat patvirtino, kad šalies vadovė paprašė pakalbėti ir angliškai.

„Ji paprašė angliškai pakalbėti“, – DELFI sakė R. Sinkevičius, po susitikimo su D. Grybauskaite. R. Sinkevičius pripažino, kad kalbos yra ta sritis, kur visuomet galima tobulėti. Politikas nedaugžodžiavo apie susitikimą, tik sakė, kad susitikimas buvo trumpas ir gana konkretus. Jis sakė negalįs komentuoti savo vidinės būsenos po susitikimo, nes nežinąs, ką galvoja prezidentė.


Paklaustas, kokį įspūdį paliko susitikimas su prezidente, R. Sinkevičius buvo lakoniškas: „Koks čia įspūdis, prezidentė yra prezidentė“. „Jai buvo įdomu, kiek kandidatas žino Lietuvos susisiekimo ir tranzito problemas. Ir kiek žino europines problemas, visos Europos susisiekimo srityje“, – pasakojo R. Sinkevičius. R. Sinkevičius buvo pirmasis kandidatas į ministrus, susitikęs su šalies vadove. Antradienį į susitikimą atvyks socialdemokratų kandidatė į ūkio ministres Birutė Vėsaitė, taip pat Darbo partijos attsovės – Loreta Graužinienė ir Virginija Baltraitienė.


Prezidentė gavo ne visą ministrų sąrašą


Savo ruožtu prezidentės patarėja Daiva Ulbinaitė teigia, kad šalies vadovė iš paskirtojo premjero Algirdo Butkevičiaus gavo ne visą ministrų kabineto sąrašą.


„Prezidentė pradėjo susitikimus su pateiktais kandidatais į ministrus, tačiau prezidentė iš premjero A. Butkevičiaus gavo ne viską ministrų kabineto sąrašą, todėl kol nebus galutinai suderintas viso ministrų kabineto sąrašas, šitų darbo pokalbių su pateiktais kandidatais nekomentuojame“, – sakė D. Ulbinaitė.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Kompanija „Paccar“, kuriai priklauso vilkikų gamintojas „DAF“ pranešė apie gerus šių metų veiklos rezultatus.

Kompanija taip pat pasidžiaugė, kad šiais metais pavyko rinkai pristatyti naująjį „DAF XF“ modelį su „Euro 6“ emisijos standartą atitinkančiu varikliu.
 

Apyvarta doleriaisGrynasis pelnas doleriais
Trečio ketvirčio finansiniai rodikliai 3.82 mlrd. 233.6 mln.
Pirmų 9 2012 m. mėnesių finansiniai rodikliai 13.05 mlrd 858.1 mln.

Europa

Išleidę naująjį „DAF XF“ kompanija tikisi sustiprinti savo pozicijas Europoje. Šiuo metu kompanija užima 16 proc. Europos rinkos. Jų paskaičiavimais šiais metais Europoje bus nupirkta apie 215- 225 tūkst. vilkikų, o kitais metais galima tikėtis, kad šis skaičius sieks 210 250 tūkst. vnt. nepaisant to, kad nuo 2014 m. įsigalios „Euro 6“ standartas. „Paccar“ teigia, kad atsiras tikrai nemažai vežėjų, kurie įsigis ir „Euro 5“ emisijos klasės vilkikus.

Pietų Amerika

Čia kompanijai sekasi taip pat neblogai. Sėkmingai įžengus į Čilės, Peru ir Ekvadoro rinkas kompanija per pirmus 9 metų mėnesius pardavė 5 500 vnt. sunkvežimių. Tai 38 proc. daugiau nei analogišku periodu pernai.

Be to šiuo metu statoma gamykla Brazilijoje.

Rusija

Praėjusiais metais įkūrusi dukterinę kompanija šioje šalyje „Paccar“ stipriai nusitaikė į šią rinką. Iš viso čia jau veikia 13 pardavimo taškų, o per 2011 m. parduota 1 500 vnt. Šiais metais tikimasi paduoti 2 700 vnt.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Inspekcija, vykdydama jai pavestas funkcijas, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo nuostatas ir siekdama akcentuoti metodinės pagalbos ūkio subjektams teikimą kaip prevencinę priemonę, užkertančią kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, sudaro galimybę ūkio subjektams, pageidaujantiems gauti metodinę pagalbą, iki 2012 m. gruodžio 1 d. raštu kreiptis į Inspekciją su prašymu įtraukti į 2013 m. planuojamų patikrinti ūkio subjektų sąrašą.

Atkreipiame dėmesį, kad ūkio subjektams, kuriems tikrinimo metu Inspekcijos pareigūnai teiks metodinę pagalbą, už nustatytus pažeidimus nebus taikomos poveikio priemonės, išskyrus atvejus, kai jos būtinos ir neišvengiamos, siekiant užkirsti kelią reikšmingos žalos ar pavojaus visuomenei, kitų asmenų interesams ar aplinkai atsiradimui.

 

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt