Beveik neįtikėtina, tačiau Seime svarstomos Vidaus vandenų transporto kodekso pataisos, kurios leistų mažųjų laivų savininkams keleivius plukdyti be licencijos.

Išduotos tik 38 licencijos

Iki šiol galiojusią keleivių ir krovinių vežimo vidaus vandenų laivais licencijavimo tvarką siūloma supaprastinti, kad sumažėtų administracinė našta verslui.

Specialistai jau būgštauja, kad, nebereikalaujant įsigyti licencijų, pramoginių katerių ir laivelių savininkus bus sunkiau kontroliuoti.

Ypač vasaros sezoną dažnai regimas vaizdas – pramogautojų pilni laiveliai ant bangų supasi ne tik Kuršių mariose ar jūroje, jų apstu ir Nemuno žiotyse ar kitose upėse.

„Kol kas išduotos 38 licencijos keleivių vežimui. Dar du pateiktus prašymus mes svarstome“, – aiškino Saugios laivybos administracijos Ūkio subjektų veiklos priežiūros skyriaus vedėjas Tadas Škimelis.

Siūlo įvesti patentų sistemą

Seimui po poros savaičių bus pateiktas svarstyti įstatymo pakeitimas, kuriuo siekiama, kad keleivių ir krovinių vežimu galėtų užsiimti ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys.

Vis dėlto Seime suabejota, ar vienas fizinis asmuo, dirbantis individualios veiklos pagrindu, gali sudaryti laivo įgulą.

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto narys Remigijus Žemaitaitis aiškino, kad iki šiol norintieji gabenti keleivius privalo steigti akcines bendroves, nors realiai tuo užsiima tik vasaros metu.

„Kam guminei valčiai kasmetė techninė apžiūra? Tik laiko gaišimas ir lėšų švaistymas. Pavyzdžiui, Šilutės rajone yra daugybė mažųjų laivų, tačiau, norėdami vasarą plukdyti žmones, jie visus metus privalo išlaikyti uždarosios akcinės bendrovės direktorių ir buhalterį“, – tikino R.Žemaitaitis.

Seimo narys aiškino, kad siūloma įvesti patentinę sistemą, kuri suteiktų galimybę laisviau užsiimti tokia veikla.

„Žiemą laivas ledu neplaukia, o mokesčius reikia mokėti. Manau, nuo gegužės iki spalio tokie laivų savininkai už valstybės nustatytą rinkliavą galėtų plukdyti poilsiautojus“, – teigė šilutiškis.

Skaitykite daugiau: http://klaipeda.diena.lt/naujienos/miestas/maziesiems-laiveliams-viesi-ateitis-423045#ixzz1tDjpho9I

Nereikės registruoti

Saugios laivybos administracijos Laivybos kontrolės skyriaus vedėjas Linas Kasparavičius tikino, kad dabar galiojanti tvarka įpareigoja įmones keleivių vežimui įsigyti licencijas bei kasmet atlikti laivo techninę apžiūrą.

„Tokie laivai kontroliuojami reidų metu, jei pasitaiko pažeidimų, taikomos poveikio priemonės. Mano asmenine nuomone, keleivių vežimas turėtų būti kontroliuojamas licencijų ar atskirų leidimų būdu“, – tikino L.Kasparavičius.

Seimo atstovo R.Žemaitaičio teigimu, tokie pokyčiai turėtų būti skirti tik mažiems, 4–6 žmones galintiems plukdyti laivams.

Oficialiai Šilutėje keleivių plukdymui licencijas įsigyja nuo 4 iki 7 įmonių, kiti gi tuo užsiima nelegaliai.

„Uostamiestyje į delfinariumą ir Smiltynę plukdo dideli laivai, jiems šios lengvatos neturėtų būti taikomos“, – teigė Seimo narys.

Taip pat įstatymo pataisa siūloma įvesti tvarką, kuri nereikalautų privalomai registruoti apie 30 tūkst. mažųjų pramoginių laivų ir burinių jachtų.

Šaltinis Kauno diena


Kelyje sutrikus automobilio vairuotojo sveikatai, kyla pavojus eismo saugumui. Prie vairo praradus sąmonę gali įvykti avarija, pareikalausianti ne vienos gyvybės. Aiškinamės, kokiems simptomams pasireiškus, reikia nedelsiant nutraukti kelionę.


VšĮ Antakalnio poliklinikos II šeimos gydytojų skyriaus vedėja Inga Galkauskaitė sakė, kad kelyje vairuotoją gali ištikti miokardo infarktas, insultas, plaučių arterijos tromboembolija. Tai patys ūmiausi sutrikimai – kelyje jie pasitaiko ne dažnai, tačiau kartais baigiasi vairuotojų mirtimi.


„Atsiradus staigiam ir stipriam galvos skausmui, nepaaiškinamam svaiguliui, kojų bei rankų nevaldymui, sutrikus regėjimui, kalbai pasidarius nerišliai, pablogėjus aplinkos suvokimui, staiga atsiradus galūnių nusilpimui, nutirpimui, veido raumenų nutirpimui kurioje nors veido pusėje kelionės tęsti nebegalima. Patyrus bent vieną iš šių simptomų reikėtų nedelsiant sustoti ir kreiptis į gydytoją arba kviesti greitąją medicinos pagalbą“, – perspėjo šeimos gydytoja I. Galkauskaitė.


Pasireiškę simptomai gali būti rimtos ligos ženklai


Vertėtų sunerimti, jei staiga atsiranda dusulys, galvos svaigimas, sąmonės pritemimas, didelis nuovargis – silpnumas, pykinimas, prakaitavimas, taip pat spaudžiantis arba gniaužiantis skausmas už krūtinkaulio, arba širdies plote, kuris gali plisti į kairę ranką, petį, kaklą ir apatinį žandikaulį, kartais dantį, rečiau – į dešinę ranką.


I. Galkauskaitės žodžiais tariant, ūmios, sveikatai ir gyvybei pavojingos būklės, kelyje pasitaiko retai. Vis dėlto nemenka tikimybė, kad pasireiškus išvardintiems simptomams, gali įvykti miokardo infarktas, insultas, plaučių arterijos tromboembolija.


Cukriniu diabetu sergančius žmones, kelyje gali ištikti hipoglikeminė koma. Vis dėlto, anot gydytojos, cukriniu diabetu sergantys žmonės žino ligos simptomus, ligą sugeba kontroliuoti, todėl priepuolių tikimybė yra labai maža.
I. Galakauskaitė teigė, kad vairuotojo pažymėjimai neišduodami kandidatams ir neatnaujinami vairuotojams, kuriems pasikartoja sunki hipoglikemija, ir jeigu jie nesuvokia jos keliamų pavojų.Eismo saugumui pavojų gali kelti ir pirmą kartą vairuotoją ištikęs epilepsijos priepuolis.

Kelionė gali baigtis mirtimi


I. Galkauskaitė teigė, kad laiku nesureagavus į pasireiškusius simptomus, pasekmės gali būti labai skaudžios: „Sutrikus vairuotojo orientacijai, kyla pavojus kitiems eismo dalyviams, žmogus gali išvažiuoti į priešingą eismo juostą – susidurti su kitomis transporto priemonėmis. Reikia labai operatyviai reaguoti, nes simptomai vystosi greitai. Ne visada įmanoma spėti, bet jeigu pajuntate, kad kažkas ne taip, pasireiškė anksčiau nebuvę simptomai, laukti negalima.“


Taip pat negalima vairuoti pavartojus centrinę nervų sistemą veikiančių vaistų, pavyzdžiui, migdomųjų, kurie slopina, gali paveikti gebėjimą mąstyti, reaguoti į situaciją, sukelti mieguistumą. Gydytoja sakė, kad ne išimtis – stiprūs antidepresantai ir kiti psichiatrų arba šeimos gydytojų skiriami vaistai.


I. Galkauskaitė aiškino, kad esant nestipriems negalavimams, sprendimą važiuoti priima vairuotojas, objektyviai įvertinęs sveikatos būklę: „Jeigu galvos skausmas nestiprus, žmogus nevartojo vaistų, slopinančių centrinę nervų sistemą, vairuoti galima.“

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Japonų kompanija „Mitsubishi Fuso“ atnaujino savo sunkvežimius ir dabar vartotojai galės įsigyti saugesnes ir taupesnes transporto priemones.

Pirmiausiai padidintas transporto priemonių saugumas. Sumontuotos BOS (Brake Override System) sistemos, kurios užtikrina, kad vienu metu paspaudus akseleratoriaus ir stabdžio pedalą, veiktų pastarasis. Taip pat atnaujintos ir kitos stabdžių sistemos dalys, įdiegta ekstrinio stabdymo sistema. Mokslininkai nustatė, kad esant šiai sistemai ir „iki galo prispaudžiant“ stabdžio pedalą ekstrinio stabdymo sistema padeda sutrumpinti stabdomąjį kelią beveik 20 %. Europoje naujuose automobiliuose ši sistema privaloma nuo 2009 m.


Kitas svarbus aspektas yra aerodinaminių detalių panaudojimas. Gamintojas teigia, kad tai leis sunkvežimiams sutaupyti iki 5 proc. kuro, jei lygintume juos su savo pirmtakais. Atnaujinimai bus montuojami visuose „Super Great“ ir „Fighter“ sunkvežimiuose.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Portugalijoje vežėjams taikomos nuolaidos važiuojantiems SCUT greitkeliais. Priklausomai nuo keliavimo laiko ir vilkiko emisijos klasės, vežėjams gali būti pritaikytos nuolaidos mokant kelių mokestį.

SCUT greitkeliai, tai Portugalijoje esantys mokami keliai, kuriuose yra elektroninė mokėjimo sistema. Norint gauti nuolaidas keliaujant SCUT greitkeliais reikia turėti „Via verde“ elektroninio mokėjimo aparatą ir iš anksto užsiregistruoti oficialiame „Via verde“ puslapyje.  

Nuolaidos taikomos šiuose keliuose ir jų atkarpose.

Greitkelio pavadinimas - Keliai
Costa de Prata - A17, A25, A29
Grande Porto - A4, A41, A42
Norte Litoral - A28
Algarve Litoral - A22
Beira Interior - A23
Interior Norte - A24
Beira Litoral e Alta - A25

Nuolaidos priklauso nuo paros laiko ir savaitės dienos, o taip pat vilkikai turi atitikti bent jau EURO 3 emisijos standartą.


Laikas - Nuolaida
Pirmadienis – penktadienis 7:00 – 20:59 - 10 proc.
Pirmadienis – penktadienis 21:00 – 6:59 - 25 proc.
Savaitgaliai ir šventinės dienos - 25 proc.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Praėjusią savaitę, balandžio 16-22 dienomis, Lietuvoje, taip pat ir kitose Europos šalyse, policijos pareigūnai vykdė transporto priemonių nustatyto leistino važiavimo greičio kontrolę. Tai - Europos kelių policijos tinklo (TISPOL) inicijuota saugaus eismo akcija.

Per savaitę mūsų šalyje policijos pareigūnai užfiksavo 3 591 leistino važiavimo greičio viršijimo atvejį. Greitis buvo fiksuojamas ir mobiliais, ir stacionariais greičio matavimo prietaisais. Daugiausia šių pažeidimų išaiškinta Vilniaus - 599, Šiaulių - 454 ir Klaipėdos - 404 apskrityse.


Leistiną važiavimo greitį vairuotojai daugiausia viršijo nuo 20 iki 30 km/val. - tokių atvejų užfiksuota 910. Nustatytas 831 atvejis, kai greitis viršytas nuo 10 iki 20 km/val., 400 atvejų - nuo 30 iki 40 km/val., 111 atvejų - greitis viršytas daugiau kaip 40 km/val. iki 50 km/val. Daugiau kaip 50 km/val. greitį viršijo 37 transporto priemonių vairuotojai.


Atkreipiame vairuotojų dėmesį, kad policijos pareigūnai šių metų gegužę-spalį dar ne kartą organizuos prevencines priemones, kurių metu bus kontroliuojamas transporto priemonių važiavimo greitis, pavojingas ir chuliganiškas vairavimas.  


Praėjusiais metais mūsų šalyje policijos pareigūnai išaiškino 86 219 leistino važiavimo greičio viršijimo atvejus.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

MAN vadovas Georg’as Pachta - Reyhofen’as teigiamai vertina planuojamą  padidinto ilgio autotraukinių eksploatavimą kaip svarbų indėlį, siekiant išspręsti transporto problemą, susijusią su nuolat  sparčiai didėjančiomis krovinių gabenimo apimtimis.

MAN vadovo tvirtinimu, vien geležinkeliai nepajėgs transportuoti išaugusio krovinių srauto, o Vokietijos ir kai kurių kitų Europos valstybių automagistralės jau dabar beveik pasiekė savo galimybių ribą. MAN gamintojai džiaugiasi Vokietijoje pradėtu padidinto ilgio autotraukinių eksperimentu ir tikisi, jog netrukus bus galima patvirtinti pirmuosius sėkmingus testo rezultatus.

Sunkvežimių gamintojai pasirengę padėti vežėjams minimaliomis sąnaudomis didinti krovinių gabenimo apimtis ir sutinka su transporto ekspertų teiginiais, jog du padidinto ilgio autotraukiniai ateityje galės pakeisti tris dabar naudojamus 18,75 m ilgio sąstatus.

„Mega“ autotraukiniais ar net automagistralių „monstrais“ vadinamų transporto priemonių klausimas kol kas sukelia nemažai diskusijų. Kai kurių aplinkosaugininkų ir net politikų nuomone, įteisinus „Mega“ autotraukinius, gali ženkliai padaugėti transporto priemonių Europos automagistralėse ir sumažėti geležinkeliais gabenamų krovinių srauto apimtys. Be to, skeptikų nuomone, autotraukiniai gali būti pavojingi kitoms transporto priemonėms ir gadinti kelius.

Žinoma, sunkvežimių gamintojai negali įtakoti politikų, tačiau taip pat negali ignoruoti situacijos ir privalo padėti krovinių vežėjams, kadangi daugelio atliktų studijų duomenimis, per ateinančius 10 metų krovinių srautai padidės dviženkliais procentais. Padidinto ilgio ir svorio autotraukiniai galėtų būti reali pagalba krovinių vežėjams, o taip pat ir priemonė, padedanti realiai mažinti aplinkos taršą.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Padidinto ilgio autotraukiniams „Kögel“  transporto priemonių gamintojas siūlo tris skirtingus sąstatų variantus su prikabinamaisiais „Dolly“ vežimėliais.

Pirmasis variantas susideda iš normalaus prikabinamojo dviejų ašių agregato su vairuojamu grąžulu. Pirmoji „Dolly“ ašis – vairuojama, o kiekvienos SAF gamintojo ašies leistina apkrova – iki 9 tonų. Toks sąstatas su “Kögel” puspriekabe atitinka bendrus autotraukinių eksploatavimo reikalavimus.

Antroji kombinacija susideda iš normalaus prikabinamojo vežimėlio “Dolly” su standžiu grąžulu ir vairuojama ašimi bei puspriekabės su pakeliama ašimi. Tokias “Dolly” ašis, kurių kiekvienos leidžiama apkrova – 9tonos, gamina „Daimler“.

Trečiasis variantas panašus kai ir antrasis. Pagrindinis skirtumas – tai, kad „Dolly“ vežimėlis prikabinamas prie trijų ašių vilkiko, kurio trečioji ašis turi būti vairuojama. Be to, „Kögel“ transporto priemonių gamintojas siūlo įvairius iki 1,3 m pailgintus puspriekabių variantus, kurių talpa padidėja  8 kub. metrais arba tai leidžia papildomai pakrauti 6 europadėklus su kroviniais.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Ispanijos vežėjų asociacija ASTIC informuoja, kad nuo 2012 m. balandžio 29 d. iki gegužės 6 d. yra numatomas organizacijos FETRANSA narių 24 val. streikas.

Streikas apims kai kurias Barselonos, Valensijos, Tarragona, Bilbao uostų teritorijas ir Madrido regioną centrinėje Ispanijos dalyje.

Numatomas minimalus poveikis tarptautiniam kelių transportui.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vilniaus teritorinės muitinės Žirmūnų krovinių postas pirmadienį, balandžio 30 d., iš dabartinės vietos perkeliamas į naują vietą adresu: Galinės g. Nr. 1, Galinės k., Avižienių sen., LT 14247, Vilniaus r.

Dėl šių priežasčių balandžio 30 d. apie 10 val. bus atjungtos visos posto kompiuterinės sistemos, kurias naujojoje vietoje numatoma pajungti ir suderinti maždaug iki 13−14 valandos. Dėl šių priežasčių minėtą dieną nuo 9 iki 15 val. galimi muitinio įforminimo proceso sutrikimai.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Bendrovė "Nord Stream" pranešė, kad sėkmingai užbaigė sudėtingą tarptautinę logistikos programą. Ši programa buvo įvertinta apdovanojimais už savo "žalumą", nes užtikrino, kad į dujotiekį tiesiančius laivus vamzdžiai būtų pristatomi efektyviai ir aplinkai draugišku būdu. Iš viso į tiesimo laivus buvo pergabenta apie 200 tūkst. betonu padengtų vamzdžių, kurių kiekvienas sveria 24 tonas. Šie vamzdžiai sudaro dviejų lygiagrečių linijų "Nord Stream" vamzdyną, esantį Baltijos jūros dugne.

Po 12 tonų sveriantys vamzdžiai buvo gaminami Vokietijoje (jų čia pagaminta 140 tūkst.), Rusijoje (50 tūkst.) ir Japonijoje (10 tūkst.). Iš šių šalių jie buvo plukdomi į vieną iš dviejų gamyklų Baltijos jūros pakrantėje. Jose vamzdžiai buvo padengiami betonu ir pasunkėdavo dukart – taip užtikrinama, kad jūros dugne vamzdynas būtų stabilus ir saugus.

Pagrindiniu "Nord Stream" aplinkai draugiškos logistikos koncepcijos elementu buvo penki strategiškai patogiausiose vietose įkurti logistikos centrai: dvi gamyklos, kuriose vamzdžiai buvo dengiami betonu (Kotkoje, Suomijoje ir Mukrane, Vokietijoje) bei trys sandėliavimo centrai (Hanko, Suomijoje, Slite bei Karlskronoje, Švedijoje). Kiekvienas iš šių centrų nuo dujotiekio yra nutolęs ne didesniu nei 100 jūrmylių atstumu, todėl vamzdžius gabenančios baržos galėjo priplaukti iki tiesimo laivų ir sugrįžti atgal į uostą per vieną dieną.

Praėjusią savaitę paskutiniai vamzdžiai buvo perplukdyti iš Švedijos uosto Slito į tiesimo laivą "Castoro Sei". Likę vamzdžiai buvo parplukdyti į Vokietijos uostą Mukraną, o iš čia nedidelis jų kiekis bus pergabentas į Lubminą. Šie likę vamzdžiai bus sandėliuojami, kad galėtų būti panaudoti, jeigu to prireiktų per artimiausius 50 metų eksploatuojant dujotiekį.

"Tai buvo didelis iššūkis – užtikrinti tūkstančių vamzdžių, kurie visi kartu sveria daugiau nei 4,6 mln. tonų, gamybos kokybę ir laiku patiekti juos į tiesimo laivus. Su šiuo darbu puikiai susitvarkė mūsų partneriai "EUPEC", padengę vamzdžius betonu ir organizavę projekto logistiką, taip pat Suomijos, Švedijos ir Vokietijos uostai bei krovimo kompanijos, transportavimo bendrovės, – sakė "Nord Stream" projekto direktorius Henningas Kothe. – Sėkmingai įgyvendindami logistikos sprendimus užtikrinome, kad dujotiekio tiesimo darbai vyktų sklandžiai – jis netgi nutiestas keliomis savaitėmis anksčiau, nei planavome".

Bendrovė "Nord Stream", priėmusi sprendimą specialiai projektui pastatyti betonavimo gamyklas, o ne naudoti esamas, tačiau atokesnes, leido bendrovei ir sumažinti taršą, ir sutaupyti: išmesta 200 tūkst. tonų mažiau anglies dvideginio, o vamzdžių transportavimui sutaupyta 60 mln. eurų (207 mln. litų). Projekto metu taip pat stengtasi maksimaliai sumažinti teršalų išskyrimą – 96 proc. visų pergabenimų atlikta traukiniais ar laivais.

"Mūsų logistikos programa leido lanksčiai reaguoti į besikeičiančias sąlygas, kurias lėmė tai, jog vamzdyną tiesė trys laivai arba gamtinės sąlygos. Per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį iš maždaug 20 tūkst. valandų, tik 24 valandas negalėjome tiekti vamzdžių. Tai nutiko itin šaltą 2010-2011 m. žiemos periodą", – sakė "Nord Stream" technikos direktorius Werneris Rottas.

Iš viso projekto išlaidos žaliavoms ir betonavimo darbams bei logistikai sudarė apie 650 mln. eurų (2,24 mlrd. litų), iš kurių 100 mln. eurų (345 mln. litų) buvo investuota į infrastruktūros logistikai ir betonavimo darbams sukūrimą. Šios investicijos turėjo teigiamą tiesioginį ir netiesioginį poveikį verslo plėtrai bei darbo rinkai visose penkiose vietose.

Integrity PR


Susisiekimo ministerijos siūlymu šiandien Vyriausybė nutarė sumažinti kelių naudojo mokestį mažų keleivinių autobusų ir lengviausių krovininių automobilių savininkams.

Mažų autobusų, kuriuose yra daugiau kaip 8 sėdimos vietos keleiviams ir kurie sveria ne daugiau kaip 5 tonas, savininkams bus taikomas 1050 litų dydžio metinis kelių naudojo mokestis. Šių metų pradžioje Vyriausybė šiai transporto grupei kelių naudotojo mokestį buvo nusprendusi padidinti iki 1800 litų.

Krovininėms transporto priemonėms, kurių masė neviršija 3,5 tonos, metinį kelių naudotojo mokestis sumažintas iki 900 litų. Anksčiau buvo patvirtintas 1800 litų tarifas.

Šių transporto grupių savininkams taip pat sumažinti mėnesiniai, savaitiniai ir dienos trukmės kelių naudotojo mokesčiai.

Jei Vyriausybė nebūtų priėmusi šio sprendimo, minėti didesni mokesčiai būtų įsigalioję gegužės mėnesį.

„Sprendimas sumažinti dar neįsigaliojusius mokesčius priimtas ieškant kompromiso su verslu. Maži autobusai ir lengvieji krovininiai automobiliai daro kur kas mažiau žalos keliams nei sunkieji vilkikai“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

Naftos prekybos įmonės stebi vienas kito kainas ir tai nėra nebylus kartelis, po Seimo Biudžeto ir finansų komiteto posėdžio dėstė Lietuvos naftos prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius. Anksčiau apie galimą nebylų kartelį kalbėjo Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas.

„Konkurentų kainų stebėjimas tikrai negali būti įvardintas kaip kartelinis susitarimas, jis tikrai negali būti traktuotinas kaip Konkurencijos įstatymo pažeidimas. Toje pačioje rinkoje veikiantys konkurentai bet kokioje sferoje stebi vienas kito kainas, tai yra normalu“, - sakė L. Vosylius.


Pasak jo, vartotojai yra informuoti apie kainas ir pardavėjai jau taiko minimalias galimas maržas kurui.


„Benzino atveju marža yra susitraukusi iki minimumo, o dyzelino atveju, kol kas dėl minimalaus akcizo, realizacija, pardavimai degalinėse mus tenkina, marža kol kas dyzelino atveju yra tikrai normali“, - dėstė L. Vosylius.


Jis dėstė, kad vienintelis būdas sumažinti benzino kainas – mažinti akcizą.


Šiuo metu benzinui taikoma marža, tai yra degalinių tinklų kainos dalis, benzino atveju sudaro apie 4 proc., dyzelino – apie 6 proc.


Šaltinis CargoNEWS, www.cargonews.lt

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ balandžio 30 d. pradeda kapitalinį naftos produktų gamyklos remontą. Per 35 dienas iki birželio 3 d. bus įgyvendinta apie 50 skirtingų modernizacijos bei remonto projektų. Didžiausias gamyklos atnaujinimas leis geriau išnaudoti gamybos pajėgumus, sumažinti energijos sąnaudas ir užtikrinti sklandų įrenginių darbą ateityje.

Pagrindinis „Orlen Lietuva“ naftos produktų gamyklos kapitalinio remonto projektas yra vidinės katalizinio krekingo reaktoriaus dalies keitimas, jį įgyvendinus bus geriau išnaudoti gamybos pajėgumai. Kapitalinio remonto metu visos gamyklos padaliniuose bus taip pat atliekami mechanikos, elektros, automatikos ir izoliacijos darbai, vykdoma įrenginių ir aparatų patikra, keičiami ir remontuojami vamzdynai, sklendės, vožtuvai. Remonto metu bus baigtos diegti ir šiuolaikinės automatinio įrenginių valdymo bei avarinio stabdymo sistemos. Iš viso per šį kapitalinį remontą planuojama atlikti apie 1500 užduočių, kurioms bus pasitelkta per 4 000 žmonių.


„Nuolatinės investicijos į gamyklos atnaujinimą yra būtinos tolesniam įmonės modernizavimui, siekiant užtikrinti bendrovės pelningumą ilguoju laikotarpiu. Be to, nepalankų dabartinį ekonominių aplinkybių poveikį galime sušvelninti tik didesniu gamybos efektyvumu ir mažesnėmis veiklos sąnaudomis“, – sakė „Orlen Lietuva“ generalinis direktorius Ireneuszas Fąfara.


Darbus kapitalinio gamyklos remonto metu atliks „Orlen Lietuva“ specialistai, o taip pat pasitelkta net 4 300 darbuotojų iš rangovinių organizacijų. Planuojama, kad didžiausio istorijoje naftos produktų gamyklos atnaujinimui prireiks 900 000 darbo valandų. Iš viso sudarytos 107 sutartys: 78 – su Lietuvos, 22 – su Lenkijos, dar 7 – su Estijos, Vokietijos ir Nyderlandų įmonėmis.


Remonto metu bus sustabdyti visi gamybos procesai. Degalų tiekimas vidaus rinkose bus visiškai užtikrintas iš sukauptų atsargų.


Ankstesnis gamyklos kapitalinis remontas buvo atliktas 2007 m., tačiau jo darbų apimtys nebuvo tokios didelės kaip šio.


100 proc. „Orlen Lietuvos“ akcijų priklauso Lenkijos koncernui „PKN Orlen“. Nuo Mažeikių naftos perdirbimo produktų bendrovės įsigijimo didžiausia Vidurio ir Rytų Europos bendrovė Lietuvoje investavo 1,9 mlrd. litų. Užbaigus kapitalinį remontą, kuris prasideda 2012 m. balandžio pabaigoje, bendra investicijų suma viršys 2 mlrd. litų.


Šaltinis CargoNEWS, www.cargonews.lt

Išorinės Europos sąjungos sienos su Muitų sąjunga tampa tikru galvos skausmu vežėjams. Didelės vilkikų eilės pasienyje kiekvieną dieną darosi vis labiau nenuspėjamos. Nors valstybinės institucijos ir asocijuotos struktūros bando spręsti susidariusias problemas, bet iš esmės niekas labai nesikeičia. Jei viename pasienio poste situacija pagerėja, tai kituose viskas vyksta atvirkščiai. Šiandien pagerėjo situacija Lietuvos pasienyje, tačiau keblumų keliaujantiems į Muitų sąjungą per Latviją ir Lenkiją.

Lietuva


Baltarusiams sugriežtinus vilkikų kontrolę, dauguma vežėjų važiuojančių į Rusiją pasuko link Latvijos ir bando įvažiuoti į Rusiją būtent per šios šalies pasienio postus. Tai gerokai sumažino eiles Lietuvos – Baltarusijos pasienyje.


Medininkų - Kamenyj Log pasienio punkte eilės normalizavosi. Lietuvos pusėje stovi apie 150 vilkikų, o iš Baltarusijos pusės buvusios didžiulės eilės ištirpo. Pagal Baltarusijos muitinės duomenis jų čia liko nedaugiau 100.


Lavoriškių – Kotlovkos pasienio punkte situacija taip pat nebloga. Antradienį CargoNEWS redakcija buvo nuvykusi į šį punktą. Nors siauras kelias iš Lietuvos pusės apsunkina transporto judėjimą, tačiau muitinės darbas čia vyko pakankamai sklandžiai. Lietuvos pusėje buvo apie 80 vilkikų, Baltarusijoje jų buvo šiek tiek daugiau – apie 150.


Kituose Lietuvos - Baltarusijos postuose pagal oficialią informaciją talpinama Muitinių puslapiuose internete į abi puses laukė po 80 vilkikų.


Latvija - Rusija


Latvijos - Rusijos pasienyje šiuo metu situacija nepavydėtina. Burački – Terechovo pasienio poste eilėje laukia apie 850 vilkikų. Prognozuojamas laukimo laikas- daugiau nei dvi paros. Iš Rusijos pusės situacija žymiai geresnė. Čia eilėse stovi apie 120 vilkikų.


Grebnevo – Ubylinka pasienio poste eilėje į Rusiją stovi apie 150 vilkikų. Paskutinysis atsistojęs į eilę šiame pasienio poste turės praleisti apie 17 valandų.

Iš Rusijos pusės balandžio 24 didesnių eilių nebuvo.

Baltarusija – Latvija


Urbani – Silene pasienio poste į Baltarusiją įvažiuoti laukė 250 sunkiasvorių transporto priemonių. Iš Baltarusijos įvažiuoti į Europos sąjungą norėjo 170 vilkikų.


Baltarusija – Lenkija


Lenkijos – Baltarusijos pasienyje pagrindiniuose postuose susidarė nuo 300 iki 500 vilkikų eilės. Visi jie laukia įvažiavimo į Baltarusiją.


Kozloviči – Kolonija poste buvo 500 vilkikų, o Bruzgi – Kuznica eilės taip pat nemažos – 300 vilkikų.


Pasienio postuose po truputį atsiranda tradicija susidariusias problemas spręsti streikas. CargoNEWS jau rašė apie Lenkijos - Baltarusijos pasienyje vykusį vairuotojų streiką. Šią savaitę situacija pasikartojo Bobrovniki – Berestovka punkte. Šiuo metu į Baltarusiją įvažiavimo laukia 400 vilkikų.


Vilkikų vairuotojai protestuodami prieš lėtą Lenkijos muitininkų darbą užblokavo kelią į šį postą. Streikas vyko balandžio 23 d., kai daugiau nei valandą poste nevyko jokių pastebimų darbų. Vairuotojai spėja, kad lenkų muitininkai nedarbu išreiškė nepasitenkinimą jiems mokamais atlyginimais ir nauja pensijų tvarka.


Dėl posto specifikos, kuriame yra tiltas su dvejomis juostomis (po vieną į abi puses), vilkikams užblokavus kelią kentėjo ir autobusų bei lengvųjų automobilių keleiviai. Po kelio blokavimo muitininkai nusileido ir pradėjo dirbti įprastu tempu.


Kaip ir įprasta, dėl kuro išvežimo apribojimų, grįžti per Lenkiją daug norinčių kaip ir eilių nebuvo.


Šaltinis CargoNEWS, www.cargonews.lt

Lietuva tikisi, kad dalis tranzito krovinių, NATO išvedant pajėgas iš Afganistano, bus vežami per Klaipėdos uostą.

Pasak susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, Lietuva sąjungininkams gali pasiūlyti konkurencingas sąlygas, todėl galimybės yra didelės.


Sausio mėnesį Jungtinėse Valstijose viešėjęs ministras sakė, kad atsakingi Lietuvos pareigūnai turi “labai glaudų kontaktą” su JAV Gynybos departamento transporto ir logistikos padaliniu – USTRANSCOM.


“Pateikėme visus skaičiavimus, pasiūlymus, įrodydami, kad grįžimas iš Afganistano per Klaipėdos uostą tikrai yra ekonomiškai naudingas ir mes esame pasiruošę pasiūlyti tikrai labai konkurencingas sąlygas tiek aptarnavimo kokybės, tiek aptarnavimo greičio, tiek kokybės, tiek kainos prasme”, – BNS sakė E.Masiulis.


“Turime tikrai daug realių galimybių bent jau dalį šio tranzito NATO pajėgoms grįžtant iš Afganistano turėti per Lietuvos teritoriją ir Klaipėdos uostą”, – teigė ministras.

Pasak jo, tikslūs vadinamojo NATO atgalinio tranzito maršrutai kol kas nėra žinomi.

“Detalūs maršruto akcentai šiuo metu yra aptarinėjami ir planuojami. Dirba kompanijos, kurios yra atsakingos už krovinių ekspedijavimą ir transportavimą. Mes šiuo atveju labai glaudžiai dirbame su “Maersk Line” ir Lietuvos geležinkeliais”, – kalbėjo E.Masiulis.


Ministras pažymėjo, kad dėl NATO krovinių Baltijos jūros regione labiausiai konkuruoja Lietuvos, Latvijos ir Estijos uostai.


“Pirmiausia konkuruoja Baltijos šalių uostai – Ryga ir Talinas. Aš manau, kad šiuo atveju labai tikėtina, kad tranzitas kažkiek diversifikuosis, nebus vykdomas tik per vieną uostą”, – aiškino E.Masiulis.


Užsienio reikalų ministerijos teigimu, šiuo metu NATO derasi su šalimis, per kurias galėtų būtų gabenami vadinamajam Šiauriniam tiekimo keliui priskirti kroviniai prieš pasiekdami Baltijos šalių uostus. Dabar gabenant krovinius į Afganistaną didžioji minėto kelio dalis eina per Rusiją ir Vidurio Azijos valstybes.


“NATO sąjungininkai intensyviai planuoja, kaip greitai ir efektyviai išgabenti savo karinius ir civilinius krovinius iš Afganistano. Pagrindiniai krovinių ir personalo transportavimo būdai išlieka oru ir geležinkeliu. Būtent dėl pastarojo, siekiant atidaryti Šiaurinį tiekimo kelią, vyksta intensyvios NATO derybos su šalimis, kurios patenka į numatomo Šiaurinio tiekimo kelio maršrutą”, – teigiama ministerijos atsakyme BNS.


“Lietuvos užsienio reikalų ministerija siūlo sąjungininkams pasinaudoti Klaipėdos jūros uostu, Lietuvos geležinkeliais ir keliais”, – teigia URM.


Iki šiol per Lietuvą į Afganistaną nugabenta daugiau kaip 2 tūkst. konteinerių su įvairiais kroviniais. Daugiausia tai buvo amerikiečių kroviniai.


Vokietijos savaitraštis “Der Spiegel” balandžio pradžioje rašė, kad Klaipėda turėtų būti vienu iš Baltijos šalių uostų, per kuriuos bus pervežami iš tarptautinės operacijos Afganistane besitraukiančių NATO pajėgų kroviniai.


Didžioji dalis NATO pajėgų Afganistaną turėtų palikti 2014 metų pabaigoje. Iš viso iš šios šalies išvyks apie 130 tūkst. karių ir išsiveš apie 70 tūkst. transporto priemonių bei apie 120 tūkst. krovinių konteinerių.


Šiuo metu NATO derasi Rusija, kurioje norėtų įkurti laikiną tranzito centrą.


Šaltinis CargoNEWS, www.cargonews.lt
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt