250 intro KVJUDKlaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija su Centrine projektų valdymo agentūra pasirašė sutartį dėl ES finansavimo skyrimo laivybos kanalo gilinimui iki 15 metrų. Projektui Europos Sąjunga skyrė 17,3 mln. Eur.

250 intro Klaipedos uostas

Per dešimt šių metų mėnesių vieninteliam Lietuvos jūrų uostui pavyko ne tik sumažinti pirmąjį pusmetį buvusį minusą, bet ir užfiksuoti augimo tendenciją. Klaipėdos uosto kompanijos šį spalį perkrovė 4,7 mln. tonų krovinių, o tai 16,7 proc. daugiau negu pernai spalio mėnesį. Tai geriausia mėnesio krova per uosto istoriją.

Per artimiausius trejus metus Nemuno upės ruože nuo Kauno iki Atmatos upės žiočių numatoma stipriai pagerinti laivybos sąlygas – įrengti upės tėkmę reguliuojančias bunas, užtikrinti reikiamą laivakelio gylį ir plotį. Šiuo ruožu bus patogu plaukioti keleiviniams laivams ir krovininėms baržoms. Projektui įgyvendinti laikinai einančio susisiekimo ministro pareigas Jaroslavo Narkevič įsakymu skirta 23,3 mln. eurų Europos Sąjungos fondų investicijų. Bendra projekto vertė – 28,3 mln. eurų.

250 intro Stotis

Vilniaus stoties rajone toliau ruošiamasi dideliems pokyčiams. Geležinkelio stoties teritorijos pertvarkos projektą „Vilnius Connect“ inicijavę „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) planuoja atnaujinti geležinkelio stoties pastatą ir kurti naują mobilumo centrą.

Siekiant užtikrinti kuo geresnes sąlygas efektyviai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto veiklai, numatoma plėsti ir modernizuoti į uostą vedančią susisiekimo infrastruktūrą. Susisiekimo ministerija kviečia susipažinti su vieša ekspozicija, kurioje pristatomas parengtas Klaipėdos uosto susisiekimo infrastruktūros plėtros teritorijoje tarp Kalnupės, Minijos, Senosios Smiltelės, Marių gatvių ir Kuršių marių specialusis planas. Viešas šio plano svarstymas vyks 2021 m. sausio 19 d.

Laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas Jaroslav Narkevič laišku kreipėsi į Lenkijos infrastruktūros ministrą Andrzej Adamczyk dėl geležinkelio ruožo Balstogė-Vilnius-Gardinas tiesimo galimybių vertinimo. Šiame ruože siūloma sukurti geležinkelių infrastruktūrą, pritaikytą greitiesiems traukiniams.

250 intro Klaipeda

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija šiais metais Klaipėdos mieste esančioms gatvėms ir keliams tobulinti skyrė 1,54 mln. eurų. Ši suma panaudota Mokyklos g. ir Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijai, taip pat sutvarkant gatvės ruožą Tilžės gatvėje (nuo Šilutės pl. iki geležinkelio pervažos).

250 intro LTG Cargo 2

Krovinių vežimo geležinkeliu bendrovė „LTG Cargo“ nemažina apsukų – bendrovė spalio mėnesį pervežė daugiau kaip 5 mln. tonų krovinių ir pagerino praėjusių metų spalio rezultatą.

Ruošiantis Baltijos jūroje statyti maždaug 700 megavatų vėjo jėgainių parką, į kurį būtų investuojama daugiau nei milijardas eurų, Klaipėda imasi iniciatyvos plačiai diskusijai apie šio projekto atveriamas galimybes. Lapkričio 11 d. organizuojamo nuotolinio renginio „Offshore Klaipėda” metu aktualia informacija dalinsis pranešėjai iš Lietuvos bei užsienio.

Jūrų keltų bendrovė „Stena Line“ Nineshamno jūrų keltų terminalą perkelia į naujai pastatytąjį Stokholmo Norviko uoste. Terminalo oficialus atidarymas įvyko lapkričio 9 d., 7 val. ryto atplaukus pirmajam laivui „Stena Flavia“. Naujasis jūrų keltų terminalas – svarbi „Stena Line“ plėtros Baltijos jūroje plano dalis, kurioje 2021 m. numatytas dviejų naujų modernių jūrų keltų paleidimas ir krovinių vežimo galimybių padidinimas 30 proc. Nineshamno– Ventspilio maršrutu.

250 intro 03 LTG Link

„Lietuvos geležinkelių“ grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ nuo lapkričio 9 d., šalyje esant įtemptai koronaviruso situacijai ir kritus keleivių srautams, laikinai stabdo 25 vietinius traukinių reisus, dar 14-oje keičiamas traukinių kursavimo periodiškumas.

Atsiliepdama į Europos Sąjungos iniciatyvą, Lietuva imasi sparčiai skaitmenizuoti savo transporto ir logistikos sektorių, kartu kviesdama bendradarbiauti Baltijos regiono bei Rytų partnerystės šalis. Šiandien Vilniuje vykstančiame Tarptautiniame transporto inovacijų forume, kurio tema – „Skaitmeninė transformacija logistikoje: Naujovės, kurios turės esminę įtaką ateityje“, bendrus veiksmus aptars ir bendrą deklaraciją patvirtins šių valstybių transporto ministrai.

Poilsiautojų ir žvejų pamėgti Klaipėdos ir Šilutės rajonų vidaus vandenų keliai, Kuršių mariose įrengtas vandens kelias į Ventę bei Nemuno deltos Pakalnės ir Rusnaitės upės taps Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliais. Susisiekimo ministerijos siūlymui išplėsti tokių kelių sąrašą šiandien pritarė Vyriausybė.

„Auganti konkurencija laivybos rinkoje diktuoja poreikį nuolat tobulinti uosto infrastruktūrą, neatsilikti nuo pasaulinių tendencijų ir kuriamų technologijų. Investicijos į Klaipėdos uosto laivybos kanalo gilinimą sukurs apčiuopiamą naudą tiek transporto sektoriui, tiek šalies ekonomikai – mūsų uostas išlaikys konkurencingumą regione, be to, bus saugesnis laivybai ir draugiškesnis aplinkai“, – sako susisiekimo ministras J. Narkevič.

250 intro Meridianas Doke 3

Nors istorinio burlaivio „Meridianas“ remonto darbai doke jau iš esmės baigti ir laivas paruoštas plukdymui, grąžinti Klaipėdos simbolį į savo vietą prie Danės upės krantinės planuojama ne anksčiau penktadienio, lapkričio 6 d.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt