Kalbos apie sudėtingėjančias vežėjų darbo sąlygas Rusijoje netyla jau ne pirmą mėnesį. Užsimenama ir apie tai, kad į Rusiją vežti prekes kartais nebepelninga ir atėjo metas ieškoti naujų rinkų. Asociacija „Linava“ ir jos nariai jau ėmėsi veiksmų: aktyviai ieškoma galimybių dirbti kitur. Dairomasi į Kiniją, Maroką, Uzbekistaną, Azerbaidžaną. Draudimo bendrovių atstovai prognozuoja, kad dalis vežėjų pamėgins persiorientuoti į Vakarus, kur ekonominė bei politinė situacija yra stabilesnė. Jie primena, kad ir draudimo įmokos, vykstant į Vakarų šalis, yra taip pat didesnės.

 

2014 m. Gegužės 26 d. Rusijos Aukščiausiojo Arbitražinio teismo kolegija susirinko į posėdį, kuriame buvo svarstomas Rusijos tarptautinių kelių vežėjų asociacijos (ASMAP) pareiškimas dėl pripažinimo negaliojančiu Rusijos Federalinės muitinės tarnybos 2014.02.18 potvarkio Nr.58-p, kuriuo buvo nustatyti apribojimai TIR knygelių naudojimui.

 

Net sėkmingiausiems Lietuvos verslininkams stinga kūrybiškumo ir netradicinio požiūrio į kasdienius verslo procesus, pastebi ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto rektorius dr. Vilius Kontrimas. Pasak jo, siekdamas sėkmingai vadovauti įmonei šiuolaikinis verslininkas bent kartą per mėnesį turėtų permąstyti savo veiklą ir jos principus, ieškoti naujų pažangių vadybos būdų atlikti darbą produktyviai bei pelningai.

 

Vyriausybė šiandien pritarė Susisiekimo ministerijos pasiūlytoms Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPP programa) finansavimo lėšų naudojimo 2014 m. sąmatos pataisoms, perskirstant lėšas miškų, valstybės saugomų teritorijų, pasienio keliams ir numatant finansavimą privažiuojamiesiems prie krašto apsaugos objektų vietinės reikšmės keliams.

 

 

Lenkijos koncerno „PKN Orlen“ (toliau – PKN) antrinės įmonės AB „Orlen Lietuva“ (toliau – OL) ekonominė būklė yra sudėtinga. Pagrindinė priežastis – esminiai pokyčiai degalų pardavimo pasaulinėje rinkoje, dėl kurių žymiai sumažėjo Europoje dislokuotų naftos perdirbimo įmonių produkcijos paklausa ir išaugo konkurencija.
OL gebėjimus sėkmingai konkuruoti apsunkina du esminiai momentai.   

  


Pastaraisiais metais Prancūzijoje netilo kalbos apie naujų mokesčių sunkvežimiams įvedimą. Šį kartą pasklidusios kalbos vėl neramina vežėjus.

 

Nepaisant komplikacijų rytų rinkose, o taip pat kritusių gabenimo įkainių Lietuvos vežėjai augina pajamas ir aktyviai investuoja. Nors negerų ženklų vis daugėja, transportininkai siekia diversifikuoti rinkas. Tokias tendencijas pažymi įmonių nemokumo riziką vertinančios UAB „Creditreform Lietuva“ analitikai, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ užsakymu atlikę šio sektoriaus tyrimą.

 

Ne pirmą mėnesį kalbama apie stojančią Rusijos ekonomiką, nuolatinius importo ribojimus ir smukusį rublio kursą. Transporto atstovų teigimu, verslo sąlygos Rusijoje tapo sudėtingesnės, be to smuko pervežimų kainos ir apimtys. Sunkėjantis darbas Rusijoje verčia ieškoti alternatyvių rinkų, tačiau įsitvirtinti kitur labai sudėtinga.

 

Gegužės 26d. Klaipėdoje vyko oficialūs renginiai susiję su Prancūzijos Respublikos Karinių jūrų pajėgų minų medžiojimo laivo ,,Cassiopee“ (M 642) vizitu Klaipėdos uoste. Vyko Vilhelmo kanalą stačiusių ir ten žuvusių Prancūzijos karo belaisvių pagerbimo ceremonija, kiti oficialūs renginiai, bei priėmimas laive ,,Cassiopee“ (M 642), kurio metu Prancūzijos ambasadorė Lietuvoje Maryse Berniau įteikė Lietuvos karinių jūrų pajėgų vadui fl. adm. Kęstučiui Macijauskui Prancūzijos ordiną „Už nuopelnus“ (pranc. ordre national du mérite). Šis apdovanojimas įteiktas už puikų dvišalį bendradarbiavimą ir ryšių plėtojimą.


Vyriausybės siūlymas Seimui keisti baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus sistemą grąžinant baudos balus sukėlė nemenką diskusijų bangą. Vieni ploja rankomis, kad valdžios vyrai pagaliau prasitrynė akis ir vėl prisiminė avaringumo problemas, kiti skeptiškai kraipo galvas, teigdami, kad toks sprendimas būtų ne pats veiksmingiausias.

 

Astanoje (Kazachstano Respublika) vykusioje XVIII tarptautinėje transporto ir logistikos parodoje „Transit Kazachstan 2014“ eksponuotas Lietuvos stendas, kuriame buvo pristatoma Klaipėdos uosto bei jame veikiančių įmonių veikla, apdovanotas už geriausią stendo dizainą. Stendą projektavo ir įrengė UAB "Ekspobalta".


Susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas, dalyvaudamas IX-ojoje tarptautinėje konferencijoje „TransEurazija-2014“ Kazachstano sostinėje Astanoje, akcentavo Lietuvos siekį stiprinti bendradarbiavimo ryšius su Kazachstanu, skatinant tranzito galimybių plėtrą.

 

2014 m. gegužės 21 d. į pirmąjį posėdį susirinko naujos sudėties Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos LINEKA prezidiumas. Posėdžio metu patvirtintos trys Asociacijos darbo sekcijos bei išrinkti sekcijoms vadovausiantys Viceprezidentai.

 

Astanoje (Kazachstanas) „Transit Kazachstan 2014“ parodos metu, pasirašytas memorandumas tarp Klaipėdos ir Aktau uostų. Bendradarbiavimo sutartis prisidės stiprinant abipusius bendradarbiavimo ryšius tarp Kazachstano ir Lietuvos, paskatins tranzito galimybių plėtrą.

 

KLAIPĖDOS UOSTO, BŪTINGĖS TERMINALO IR KITŲ BALTIJOS JŪROS RYTINĖS PAKRANTĖS UOSTŲ KROVOS APŽVALGA

2014 m. sausio–balandžio mėn.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt