Nuo rugpjūčio 7 d. iki šių metų pabaigos Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų karininkas komandoras Giedrius Premeneckas pusę metų vadovaus NATO nuolatinės parengties priešmininių laivų junginiui (angl. Standing NATO Mine Counter-Measures Group 1 – SNMCMG1), kurio tikslas –  aprūpinti aljansą nuolatiniais jūrų pajėgumais pratybų ir realių operacijų atvejais. 

 

Vilniuje susitikę Lietuvos susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius ir Turkmėnistano užsienio reikalų viceministras Vepa Chadžijevas aptarė dvišalio bendradarbiavimo transporto srityje galimybes. V. Kondratovičius pristatė Lietuvos transporto ir logistikos platformą.

 

Aplinkos ministerija Vyriausybei pateikė Naftos ir dujų išteklių mokesčio pakeitimo įstatymo projektą, kuriame siūlo keisti mokesčius už angliavandenilių išteklių gavybą, įskaitant ir skalūnų naftą, ir dujas.


Nuo rugpjūčio 7 d. Lietuva pradeda vadovavimą NATO nuolatinės parengties priešmininių laivų junginiui (angl. Standing NATO Mine Counter-Measures Group 1 – SNMCMG1). Šiam junginiui vadovaus Lietuvos kariuomenės karinių jūrų pajėgų komandoras Giedrius Premeneckas. Jis šias pareigas perims iš Vokietijos karinių jūrų pajėgų  komandoro Guntherio Brasselio (Gunther Brassel).

 

Šią liepą Klaipėdos uosto krovos apyvarta augo +4,8 proc.: iš viso krauta 2 814,1 tūkst. t, t. y. +128,6 tūkst. t daugiau nei 2013 m. liepos mėn.

 

„Rolling Stones“ atvykimas į Varšuvą 1967-aisiais, iš Švedijos atskridusi „Šv. Liucija“ lipa iš lėktuvo – tai tik keletas vaizdų iš istorinės, 85-ąjį jubiliejų šiais metais švenčiančios aviakompanijos „LOT Polish Airlines“ parodos, kuri nuo šiandien veikia Vilniaus oro uoste. Ekspozicija, sudaryta iš unikalių archyvinių nuotraukų, atspindi įvairius aviakompanijos raidos etapus ir įsimintinus įvykius.

 

Pastaraisiais metais vis labiau populiarėja kelionės keltais. Galima įžvelgti kelias tokio pasirinkimo priežastis. Pirmoji (ir bene labiausiai viliojanti) –  laisvė. Čia nereikia nuolat sėdėti vienoje vietoje –  tai itin  patogu su vietoje nenustygstančiais vaikais keliaujančioms šeimoms. O ir paskutinės minutės pataisymus savo „PowerPoint“ prezentacijoje verslo partneriams kur kas smagiau daryti po sočios vakarienės jaukiame restorane, nei ankštoje lėktuvo sėdynėje šalia giliai įmigusio bendrakeleivio.

 

„Žiedinės sankryžos – viena efektyviausių priemonių, sprendžiant saugaus eismo problemas. Tose vietose, kur įrengtos modernios žiedinės sankryžos, avaringumas sumažėja beveik 95 procentais“, – sako susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

 

Nuo šių metų spalio 1 dienos bus privaloma pateikti išankstinę informaciją apie krovinius, įvežamus į trijų valstybių Muitų sąjungos teritoriją geležinkeliais, pranešė Muitinės departamentas.

 

Šiandien Klaipėdoje atidaryta baigta rekonstruoti Kairių gatvė, vedanti iš Tarptautinės jūrų perkėlos į Klaipėdos miestą. Ši gatvė – vienas infrastruktūros projektų, kurį uostamiestyje Europos Sąjungos ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVUD) lėšomis įgyvendino uosto direkcija.

 

Prancūzija neatsisako sprendimo apmokestinti nacionalinius kelius. Tiesa, vietoje planuoto Ekologinio mokesčio (Ecotaxe) atsiras sunkiasvorių transporto priemonių tranzito mokestis (Péage de transit poids lourds). Bandomasis projektas startuos jau š. m. spalio mėn. Mezo departamente, siekiant patikrinti mokesčių surinkimo sistemos veikimą realiomis sąlygomis. O nuo 2015 m. sausio 1 d. planuojamas visuotinis mokesčio įvedimas. Naująjį kelių mokestį bus galima sumokėti naudojantis automatinio mokėjimo įrenginiais ViAxxes SAT arba TELEPASS SAT, kuriuos Lietuvoje platina tarptautinė bendrovė Transpass B.V. Ji jau 11 metų dirba Lietuvos rinkoje ir tarptautinių pervežimų įmonėms teikia kelių mokesčių apmokėjimo, PVM ir kuro akcizo grąžinimo, kuro įsigijimo, keltų ir traukinių rezervavimo bei kitas paslaugas.

 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija baigė rekonstruoti 7–9 krantines, kurias naudoja krovos kompanija KLASCO. Nuo šiol šios krantinės, prie kurių kraunama metalurgijos žaliava, grūdinės kultūros ir cukrus, yra pritaikytos iškart švartuoti du „Postpanamax“ 13,4 m gramzdos laivus, kurių talpa didesnė negu 70 tūkst. tonų.

 

Vilniaus Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryža yra viena iš tų vietų sostinėje, kurioje susidaro didžiausios eismo spūstys. Net vasarą, kai kitose Vilniaus vietose kamščių praktiškai nebelieka, pravažiuoti atkarpą nuo Ukmergės g. ir Geležinio Vilko g. sankryžos iki Žalgirio g. piko metu gali tapti tikru iššūkiu. Vilniaus savivaldybė ramina, kad jau gana greitai ši atkarpa bus pertvarkyta ir kur kas patogesnė automobiliams ir jų vairuotojams.

 

Daugiau nei 87 mln. Lt vertės Kauno intermodalinio terminalo (KIT) statybos – finišo tiesiojoje. Liepos pradžioje tuo įsitikino ir Vyriausybės, Kauno miesto bei rajono savivaldybių atstovai, projekto partneriai, aplankę statybų aikštelę Palemone. Projekto rangovai teigia, kad terminalas pradės veikti jau šį rudenį.

 

Koncerno „Achemos grupė“ valdomos AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ KLASCO valdyba liepos 28 dieną valdybos pirmininku išrinko koncerno vadovą Romualdą Žadeiką. Į KLASCO valdybą R. Žadeiką delegavo bendrovės akcininkai liepos 3 dieną įvykusiame neeiliniame susirinkime.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt