Pervežimų bendrovė DFDS paskelbė, kad stabdo pervežimus keltų maršrutu Klaipėda – Travemundė (Vokietija). Paskutinis išvykimas iš Travemundės į Klaipėdą įvyks rugpjūčio 23 dieną.

 

„Baltijos kelio“ 25-mečio proga šiandien automagistralės Vilnius–Panevėžys 38,5 km esančioje automobilių vairuotojų poilsio aikštelėje iškilmingai atidengtas šio istorinio kelio atminimą simbolizuojantis informacinis stendas.

 

Susisiekimo ministerija pateikė Vyriausybei teisės aktų projektus, kurių tikslas – ratifikuoti 1974 m. Atėnų konvencijos dėl keleivių ir jų bagažo vežimo jūra protokolą, priimtą 2002 m. lapkričio 1 d. Londone. Ratifikuodama Protokolą Lietuva įsipareigotų taikyti susiformavusią tarptautinę praktiką dėl žalos atlyginimo keleiviams jūra mechanizmo.


Prieš daugiau nei savaitę nuo nuo vakarietiškų žemės ūkio ir maisto produktų užsivėrusi Rusija kurpia naujus draudimus.


Prieš dvi savaites priverstinę visuotinę „dietą“ paskelbę Kremliaus vadovai pradeda švelninti karingą savo toną. Po pirmadienį įvykusio pasitarimo Rusijos premjero Dmitrijaus Medvedevo kabinete vicepremjeras Arkadijus Dvorkovičius pareiškė, kad nebus daromos kliūtys uždraustiems maisto produktams  iš Europos Sąjungos taip pat JAV, Australijos, Kanados ir Norvegijos Karalystės, jei šie bus perdirbti Muitų sąjungos šalyse.


Vyriausybė ketina patvirtinti veiksmų planą, kaip sušvelninti poveikį verslui ir darbo rinkai dėl Rusijos paskelbtų ekonominių sankcijų.

 

2014 m. sausio–liepos mėn. Klaipėdos uoste ir Būtingės terminale krauta 24,5 mln. t jūrinių krovinių: Būtingės terminale – 3,9 mln. t krovinių (pokytis -26,2 proc. arba -1 385,7 tūkst. t), o Klaipėdos uoste 20,6 mln. t (pokytis sudarė +3,1 proc. arba +622,6 tūkst. t).

 

Į Klaipėdos uostą atplukdytas trečiasis didžiulių gabaritų STS („Ship-to-Shore“) tipo kranas. Net 1,182 tonas sveriantis įrenginys, kurio aukštis su pakelta strėle siekia apie 115 metrų, skirtas pakrauti ir iškrauti jūrinius konteinerius į (iš) laivus-konteinervežius (-ius). Tokie kranai naudojami aptarnauti Panamax ir Post–Panamax dydžio laivus.

 

2014 m. rugpjūčio 11 d. Inspekcijos Alytaus ir Marijampolės kontrolės skyrių pareigūnai ir Lenkijos Balstogės ir Olštyno vaivadijų kelių transporto inspekcijos pareigūnai, įgyvendindami projektą „Saugūs keliai – tarpvalstybinis Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimas siekiant

 

Rusijos rinkoje pelnus sėmę maisto produktų gamintojai ir vežėjai ėmė varstyti valdiškų namų duris. Kremliui paskelbus embargą produkcijai tų šalių, kurios dėl įvykių Ukrainoje pritarė sankcijoms Rusijai, verslininkai tikina susidūrę su force majeure aplinkybėmis, todėl valdžia, esą, privalanti padėti krapštytis iš nepavydėtinos situacijos. Vos paskelbus draudimus žemdirbiai teigia jau pajutę jų pasekmes.

 

Rusijai nebepakanka vakarietiško maisto embargo. Kremlius penktadienį pritaikė naujus importo apribojimus. Ir ne tik toms valstybėms, kurios anksčiau pritaikė savo sankcijas Rusijai.

 

Klaipėdos konteinerių terminalui pirmąjį šių metų pusmeti nepavyko pasiekti planuoto konteinerių krovos augimo, tačiau bendrovę džiugina net 73 proc. išaugusi generalinių krovinių apyvarta, kuri kompensuoja konteinerių netektį – terminalas šiemet krovė 2,2 mln. tonų krovinių, iš kurių 153 tūkst. TEU konteinerių, o palyginti su pernai, bendras krovos tonažas išaugo 12 proc. – augimą pirmąjį pusmetį lėmė ne konteinerių, bet generalinių krovinių krovos didėjimas.

 

Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje išgauta 41,42 tūkst. t (50,42 tūkst. m3) naftos iš tradicinių naftos telkinių. Tai 3,6 proc. mažiau negu 2013 m. per tą patį laikotarpį.

 

KTU profesorius, Finansų katedros vedėjas Rytis Krušinskas, dar balandžio mėnesį teisingai prognozavęs dabartinius Rusijos ekonominius ėjimus, spėja, kad pastaroji eksporto blokada gali tęstis ir visus metus, o iš savo klaidų nepasimokiusių Lietuvos verslininkų laukia skaudus nusileidimas.

 

Netoli Kauno oro uosto, šalia automagistralės Vilnius-Kaunas pradėtos naujojo Lietuvos pašto logistikos centro statybos. Kartu su antrine įmone „Baltic Post“ logistikos centre įsikursiantis Lietuvos paštas skaičiuoja, jog naujasis centras leis apdoroti dešimt kartų daugiau siuntų nei šiuo metu.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt