Birželio 19 d. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir generalinis sekretorius Vidmantas Adomaitis susitiko su Rusijos teisinių paslaugų bendrovės “Evrazoto” vadovu Aleksandru Žigulinu. Aptarta situacija dėl TIR sistemos veikimo Rusijoje. Tuo pačiu kalbėta apie Rusijos Dūmoje svarstomus “Tarptautinio automobilių transporto gabenimų valstybinės kontrolės ir atsakomybės už pažeidimus” įstatymo pakeitimus ir planuojamas Rusijos administracinių pažeidimų kodekso pataisas, kurios padidintų užsienio vežėjų atsakomybę.

 

Geležinkeliai yra itin didelio pavojaus zona. Apie tai geležinkelio prieigose ir gyvenvietėse įspėja ženklai, liepiantys būti atsargiems. Vis dėlto būtent atsargumas dažniausiai ir yra pamirštamas. Vakar, Kauno keramikos gamyklos teritorijoje, neatsakingas vaikų elgesys šokinėjant ant vagonų vienam iš jų kainavo gyvybę. „Lietuvos geležinkeliai“ reiškia užuojautą dėl žūties ir ragina nepamiršti, kad geležinkeliai – ne žaidimo aikštelė.


Baltijos šalių derybinių grupių (Task Force) atstovai susitarė dėl bendros „Rail Baltica“ įmonės akcininkų sutarties nuostatų. Šalių sutarimu į šią sutartį bus įtraukta ir nuostata dėl Vilniaus jungties. Taip pat susitarta, kad įgyvendinant projektą šalys bendrai sieks, jog Vilniaus jungtis būtų finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Toks sprendimas šiandien priimtas Estijos sostinėje Taline vykusių trišalių derybų metu.

 

Kinijoje viešintis susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas pabrėžė: „Lietuva siekia sukurti stabilius, konstruktyvius ir abipusiai naudingus santykius su Kinija. Didžiausios mūsų šalies transporto įmonės – „Lietuvos geležinkelių“ – atstovybės šioje šalyje atidarymas tampa puikiu įrankiu, leidžiančiu įsiklausyti į Kinijos, kaip pasaulio ekonomikos variklio, klientų poreikius, planuojant ir įgyvendinant tarptautinius projektus“.

 

Ukrainos krizė neramina Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje dirbančias Vokietijos įmones. Jau dabar daugelis įmonių iš įvairių verslo sričių praneša apie tiesioginį krizės poveikį verslui, kuris įgyvendinus ekonomines sankcijas Rusijai, turėtų sustiprėti. Nepaisant to, Vokietijos įmonės lieka ištikimos Baltijos valstybėms ir planuoja toliau dirbti Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Tai pagrindinės trumpos įmonių apklausos išvados, kurią 2014 m. birželio mėn. atliko Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmai Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje (AHK), papildydami savo kasmetinę įmonių apklausą, vykdytą vasario mėn. prieš pat situacijos Ukrainoje paaštrėjimą*.

 

Europos mėgstamiausią pigių skrydžių bendrovė Ryanair, šiandien (birželio 17) paskelbė savo naują šeimos paslaugą, Ryanair Šeima Ekstra, siūlanti nuolaidas ir papildomas paslaugas šeimoms.


Inspekcija, įgyvendindama Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatas, patvirtino Pasaulinio transporto priemonės gamintojo identifikavimo kodo (WMI) ir pasaulinio transporto priemonių sudedamųjų dalių gamintojo identifikavimo kodo (WPMI) šalies transporto priemonių gamintojams suteikimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).

 

Nuo Lenkijos sienos pietuose iki Latvijos sienos šiaurėje besidriekianti „Via Baltica“ šiandien yra viena svarbiausių mūsų tranzito arterijų. Kol kas Lietuvoje nėra kito transporto koridoriaus, kuriuo Šiaurės – Pietų kryptimis būtų vežami kroviniai tokia apimtimi, kokia jie yra vežami „Via Baltica“ automagistrale. Tačiau šiandien šio kelio priežiūrai ir plėtrai skiriamas tokio dydžio finansavimas, kokio sunkiai užtenka net esamai kelio būklei palaikyti. Pastaruoju metu čia ypatingai padaugėjo skaudžių eismo įvykių.

 

Laivas, kurio ilgis prilygsta trijų futbolo aikščių ilgiui, o aukštis yra didesnis nei dvidešimties aukštų namas. Tokio dydžio kruizinis laineris birželio 17-osios rytą įplaukė į Klaipėdos uostą. Su Maltos vėliava plaukiojantis kruizinis laivas"Celebrity Eclipse" – pats ilgiausias laivas per visą Klaipėdos uosto istoriją. Įspūdingų gabaritų laive gali tilpti tiek žmonių, kiek šiuo metu gyvena Lazdijuose (apie 4400).

 

Klaipėdos uoste oficialiai atidaromas Centrinis Klaipėdos terminalas – naujausias ir moderniausias tokio tipo terminalas visose Baltijos šalyse. Iškilminga atidarymo ceremonija rengiama birželio 17 dieną. Terminalo atidarymo išvakarėse surengtas ir keleivinės laivybos forumas, į kurį pakviesti pasaulinio lygio laivybos linijų operatoriai.


Ūkio ministro Evaldo Gusto vadovaujama delegacija ir Lietuvos verslo atstovai dalyvavo Šanchajuje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje su Kinijos verslininkais, besidominčiais investicijų galimybėmis Lietuvoje. Per diskusiją buvo pristatyta Lietuvos pažanga gerinant verslo aplinką, bendradarbiavimo potencialas ir galimybės. Susitikimu, kuriame dalyvavo per dešimt įvairiose srityse dirbančių Kinijos kompanijų, siekta paskatinti verslo partnerystę, Kinijos verslo atstovus supažindinti su investavimo ir eksporto galimybėmis, laisvosiomis ekonominėmis zonomis (LEZ).

 

Birželio 12 d. Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU prezidiumo posėdyje Rumunijoje dalyvavęs Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius teigia, jog posėdyje buvo derinti bendri veiksmai dėl sklandesnio TIR sistemos veikimo Rusijoje ir kitose šalyse. Tuo pačiu aptartos naujų, modernių paslaugų teikimo galimybės vežėjams.

 

Jau šią savaitę Klaipėdos uoste oficialiai atidaromas Centrinis Klaipėdos terminalas – naujausias ir moderniausias tokio tipo terminalas visose Baltijos šalyse. Iškilminga atidarymo ceremonija rengiama birželio 17 dieną. Terminalo atidarymo išvakarėse rengiamas ir keleivinės laivybos forumas, į kurį pakviesti pasaulinio lygio laivybos linijų operatoriai.

 

Dėl vykstančios demonstracijos Frejus tunelis nuo 2014 m. birželio 11 uždarytas neapibrėžtam laikui.

 

AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir AB „Lietuvos paštas“ bendromis jėgomis sieks dalį tarp Europos ir Kinijos transportuojamų krovinių srauto vežti per Lietuvą. Tai šiandien savo parašais patvirtino bendrovių vadovai Stasys Dailydka ir Lina Minderienė. 

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt