Daugiau nei mėnesį nuo lietuviškų ir vakarietiškų maisto ir žemės ūkio produktų užsivėrusi Rusijos rinka neša naudą Lietuvos degalinėms.


Revizijos komisijos narės Alicija Monkevič ir Aušra Mecelienė atliko asociacijos „Linava“ ūkinės-finansinės veiklos patikrinimą. Buvo vertinamas laikotarpis nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2014 m. birželio 30 d.

 

Didžiausią Rusijos atsakomųjų sankcijų poveikį jaučia transporto sektorius. Labiausiai nudegė įmonės, kurios dirbo išskirtinai su Rusija, pavyzdžiui, visus jų pervežimus sudarė pieno produktai į šią šalį. Transporto sektoriui prognozuojama atleidimų banga, kuri per jį kol kas nenuvilnijo. Tačiau tiek „Linava“, tiek ekonomistai vežėjų ateitį piešia ne vien juodomis spalvomis.

  

„Šiemet jau 15-tą kartą rengiamas tarptautinis Nidos pusės maratono bėgimas  ypatingas – skirtas valstybinės reikšmės krašto kelio Smiltynė–Nida  rekonstrukcijos darbų pabaigai“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

 
Nepaisant Vakarų ir Rusijos abipusių sankcijų, SEB banko analitikai Lietuvos ekonomikos perspektyvą vertina gana optimistiškai. Naujausioje SEB banko analitikų parengtoje „Lietuvos makroekonomikos apžvalgoje“ prognozuojama, kad šiemet šalies BVP išaugs 2,7 proc., kitąmet – 3,2 proc., o 2016 m. – 4 proc., infliacija sudarys atitinkamai 0,1 proc., 0,7 proc. ir 1 proc., t.y. bus kur kas mažesnė nei Europos centrinio banko toleruojamas 2 proc. lygis. Dėl Rusijos pritaikytų sankcijų kilus valstybės ir kai kurių įmonių finansų įtampai, ateinančiais metais truputį lėčiau kils vidutinis darbo užmokestis, todėl 2015 m. prognozė sumažinta nuo 6,5 proc. iki 5,0 proc., o 2016 m. tikimasi 5,5 proc. augimo.

 

2 NAUJOS KRYPTYS Į MADRIDĄ IR ŠANONĄ
28 KRYPTYS, 1,2M KLIENTŲ IR 1200 DARBŲ

 

Kauno intermodalinio terminalo (KIT) teritorijoje – paskutinieji statybų darbų akordai. Terminale įrengtos krovinių sandėliavimo ir perkrovimo patalpos bei unikalus, 40 tonų keliamosios galios krovos ožinis kranas. KIT, kuris ne tik taps pirmuoju intermodaliu mazgu, apjungiančiu ,,europinę“ (1435 mm pločio) ir ,,rusišką“ (1520 mm pločio) geležinkelio vėžes Baltijos šalyse, bet ir transporto jungtimi tarp Rytų ir Vakarų be Šiaurės ir Pietų,  netrukus bus pradėti testavimo darbai, o pirmųjų krovinių aptarnavimas planuojamas metų pabaigoje.


„AFP/„Scanpix“ nuotr.Didelė grupė lenkų šachtininkų iš Silezijos regiono trečiadienio ryte pasienio perėjoje Braniewo- Mamonovo su Kaliningrado  sritimi užblokavo traukinius su anglimi iš Rusijos – pranešė TVN24. Akcijoje dalyvavo apie 200 žmonių.


Asociacijos LINAVA Krovininio transporto tarybos pirmininkas Julius Misiūnas teigia, kad naujų rinkų paieška ir krovininio transporto verslo periorientavimas bus svarbiausias tarybos tikslas 2014–2015 m. Siekiant pirmiau paminėto tikslo, anot J. Misiūno, bus inicijuotos derybos dėl tarpvalstybinių sutarčių kelių transporto srityje pasirašymo su Maroko Karalyste, Mongolija, Turkmėnistanu, taip pat Kinijos Liaudies Respublika.

 

Į nacionalinę Lietuvos vežėjų asociaciją LINAVA kreipiasi vežėjai prašydami pateikti informaciją, kur galima atlikti privalomą techninę apžiūrą krautoms krovininėms transporto priemonėms. Asociacija LINAVA kreipėsi į Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociaciją TRANSEKSTA su prašymu pateikti techninių apžiūrų stočių, kuriose yra galimybė atlikti techninę apžiūrą krautoms krovininėms transporto priemonėms, sąrašą.

 

Per pastaruosius metus Lietuvos transporto infrastruktūros kokybė pastebimai pagerėjo. 2007–2013 metų finansiniu laikotarpiu Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšomis ne tik rekonstruota ir modernizuota technologiškai pasenusi transporto infrastruktūra, bet ir pastatyti visiškai nauji objektai, pagerinę gyventojų ir krovinių judėjimą.

 
KLAIPĖDOS UOSTO, BŪTINGĖS TERMINALO IR KITŲ BALTIJOS JŪROS RYTINĖS PAKRANTĖS UOSTŲ KROVOS APŽVALGA

2014 m. sausio–rugpjūčio mėn.


Rusijos federalinės veterinarijos ir fitosanitarijos priežiūros tarnyba „Rosselchoznadzor“ pranešė, kad gali apriboti kelių Baltarusijos žuvies ir pieno įmonių produkcijos importą dėl vis didėjančios rizikos, nes stipriai padidėjo žuvies iš Norvegijos ir pieno produktų iš Lietuvos bei Lenkijos tiekimas.

 

Savaitgalį pajūryje viešėjo Baltijos uostų vadovai – neformaliame susitikime dalyvavo Klaipėdos, Rygos, Talino, Ventspilio ir Kaliningrado uostų atstovai. Šiais metais uostų vadovai įsiamžino neįprastai – gaisro nuniokotame Smiltynės miške keturių valstybių uostų atstovai pasodino pušaites, papuoštas valstybinėmis vėliavomis.

 

Dėl geležinkelio rekonstrukcijos, kelyje Naujoji Vilnia–Rudamina–Paneriai, 2,23 kilometro ilgio atkarpoje, nuo 2014 m. rugsėjo 22 d. iki 2014 m. spalio 10 d. imtinai, pakartotinai nutraukiamas automobilių eismas.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt