Nuo kitų metų pradžios Prancūzijos sostinės valdžia apmokestins miesto aplinkkelį, kuriuo naudojasi nemažai sunkvežimių, apvažiuodami Paryžių. Mokestį teks mokėti visoms transporto priemonėms, kurių bendroji masė didesnė nei 3,5 t. Nuo spalio iki naujųjų metų sistema veiks bandomuoju rėžimu, tad kol kas už šį kelią mokėti nereiks.

 

Paskutinę rugsėjo dieną Palangos oro uostas pasitiko šimtatūkstantinį keleivį, kuriuo tapo į gimtąją Šilutę iš Norvegijos sostinės parskridęs Marius Ežerskas. Jubiliejinis keleivis į Palangą atskrido aviakompanijos „Norwegian Air Shuttle“ lėktuvu.

 

Visuomenės nuomonės tyrimas atskleidė, kad skirtingos kartos nevienodai vertina jauno žmogaus poreikius ir galimybes. Studentai mano, kad taupiam pragyvenimui užtektų mažesnės sumos nei galvoja tėvai. Tuo tarpu normaliam ir prabangiam pragyvenimui studentai norėtų didesnio biudžeto nei įsivaizduoja tėvai.

 

Pasibaigus sėkmingam vasaros sezonui Europoje, atostogų skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ pratęs veiklą kituose žemynuose. Lapkritį du aviakompanijos orlaiviai pradės skrydžius iš Kambodžos į Kiniją ir Pietų Korėją, o artimiausiu metu bendrovė paskelbs apie šiuo metu kol kas dar derinamus tolesnius planus Azijos rinkoje.


Tarptautinio transporto forumo Kelių transporto darbo grupės posėdyje rugsėjo 26-ąją Rusija informavo, kad Europos transporto ministrų konferencijos (ETMK) leidimų, kurie naudojami vežimams į trečiąsias šalis ar tarp jų, galiojimas Rusijos teritorijoje apribojamas iki 16 bazinių vienetų. Tai reiškia, kad 2015 m. iš Lietuvai skiriamų 169 bazinių leidimų Rusijoje galios tik šešiolika.

 

Vieno iš strateginių šalies transporto sistemos projektų – Vilniaus intermodalinio terminalo (VIT) statybos – beveik baigtos. Įrengtos tikrinimo muitinės, konteinerių laikymo sandėlis, darbuotojų administracinės ir buitinės patalpos. Planuojama, kad pirmasis parodomasis konteinerinis traukinys iš Klaipėdos į Vilnių pajudės jau gruodžio mėnesį.


Nuo antradienio iki ketvirtadienio po porą valandų Rusijos Černyševskojės punkte bus atliekami techniniai darbai. Dėl to tuo metu čia ir per Lietuvos pusėje Vilkaviškio rajone veikiantį Kybartų punktą bus sustabdytas eismas.

 

Žvejybos laivas „Jūros vilkas“ Murmanske lieka dar bent savaitei. Atliekamos teisinės procedūros ir laukiama, kad būtų paskirta teismo posėdžio data. Viltys, jog laivas artimiausiomis dienomis išplauks į jūrą, kol kas neišsipildė.

 

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pasirašė įsakymą, pagal kurį už važiavimą Vilniaus pietiniu aplinkkeliu (kelias A19), daugiausia naudojamu vietos susisiekimui, nereikės mokėti kelių naudotojo mokesčio. Šiuo įsakymu taip pat nustatyta, kad kelių naudotojo mokesčio vinjetę bus galima pasikeisti pardavus transporto priemonę ne tik užsienio šalių, bet ir Lietuvos fiziniams ar juridiniams asmenims.

 

Daugiau nei mėnesį nuo lietuviškų ir vakarietiškų maisto ir žemės ūkio produktų užsivėrusi Rusijos rinka neša naudą Lietuvos degalinėms.


Revizijos komisijos narės Alicija Monkevič ir Aušra Mecelienė atliko asociacijos „Linava“ ūkinės-finansinės veiklos patikrinimą. Buvo vertinamas laikotarpis nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2014 m. birželio 30 d.

 

Didžiausią Rusijos atsakomųjų sankcijų poveikį jaučia transporto sektorius. Labiausiai nudegė įmonės, kurios dirbo išskirtinai su Rusija, pavyzdžiui, visus jų pervežimus sudarė pieno produktai į šią šalį. Transporto sektoriui prognozuojama atleidimų banga, kuri per jį kol kas nenuvilnijo. Tačiau tiek „Linava“, tiek ekonomistai vežėjų ateitį piešia ne vien juodomis spalvomis.

  

„Šiemet jau 15-tą kartą rengiamas tarptautinis Nidos pusės maratono bėgimas  ypatingas – skirtas valstybinės reikšmės krašto kelio Smiltynė–Nida  rekonstrukcijos darbų pabaigai“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

 
Nepaisant Vakarų ir Rusijos abipusių sankcijų, SEB banko analitikai Lietuvos ekonomikos perspektyvą vertina gana optimistiškai. Naujausioje SEB banko analitikų parengtoje „Lietuvos makroekonomikos apžvalgoje“ prognozuojama, kad šiemet šalies BVP išaugs 2,7 proc., kitąmet – 3,2 proc., o 2016 m. – 4 proc., infliacija sudarys atitinkamai 0,1 proc., 0,7 proc. ir 1 proc., t.y. bus kur kas mažesnė nei Europos centrinio banko toleruojamas 2 proc. lygis. Dėl Rusijos pritaikytų sankcijų kilus valstybės ir kai kurių įmonių finansų įtampai, ateinančiais metais truputį lėčiau kils vidutinis darbo užmokestis, todėl 2015 m. prognozė sumažinta nuo 6,5 proc. iki 5,0 proc., o 2016 m. tikimasi 5,5 proc. augimo.

 

2 NAUJOS KRYPTYS Į MADRIDĄ IR ŠANONĄ
28 KRYPTYS, 1,2M KLIENTŲ IR 1200 DARBŲ

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt