Lietuvos ir Europos keliais kasdien zuja tūkstančiai vilkikų, gabenama šimtai tūkstančių tonų krovinių. Lietuvos vežėjai pasiryžę didinti logistikos apimtis, tačiau čia jie susiduria su problema – trūksta vairuotojų. Pasirodo, šios profesijos atstovų netenkina Lietuvoje siūlomas darbo užmokestis, o atsidavusius šiai profesijai vairuotojus įmonės graibstyte graibsto.

 

Dėl Rusijos ir Ukrainos konflikto bei besitraukiančios vartojimo rinkos kas penktas Lietuvos gamintojas, dirbantis šiose šalyse, jau patyrė sunkumų. Pramonininkų teigimu, Lietuvos gamintojai jautriau reaguoja į eksporto apimčių mažėjimą į Ukrainą, nes į šią rinką eksportuojama daugiau lietuviškos kilmės ne pirmos būtinybės prekių. Jei konfliktas užsitęs, pramonininkai sako, kad viena iš alternatyvų Lietuvos gamintojams galėtų būti kitos Nepriklausomų valstybių sandraugos šalys.

 

Gegužės 8–10 dienomis parodų ir kongresų centre LITEXPO rinksis transportininkai. Čia vienu metu bus surengtos dvi parodos – 1-ąjį kartą vyksianti specializuota transporto detalių, remonto, puošybos paroda „Automechanika“ ir 10-oji transporto, logistikos ir intelektinių transporto sistemų paroda „Transbaltica“. Verslininkai ir specialistai turės galimybę ne tik apžiūrėti parodas, bet dalyvauti verslui aktualiuose seminaruose ir konferencijose.

 

Gegužės 8 dieną, ketvirtadienį, į Klaipėdos uostą atplauks pirmasis kruizinis laivas šį sezoną. Su Italijos vėliava plaukiojantis laineris „Costa Pacifica“ – pirmas ir bene dažniausias svečias šį kruizinį sezoną Klaipėdoje. Planuojama, kad šis 290,20 metrų ilgio, 13 aukštų laineris uostamiestį aplankys net septynis kartus. Šis laivas gali plukdyti apie 4 tūkst. keleivių, kuriuos aptarnauja beveik tūkstantis įgulos narių.

 

Kad siųsti siuntas būtų kuo patogiau ir paprasčiau, Lietuvos paštas siūlo naujas specialias siuntimui skirtas plastikines siuntų pakuotes. Iš tvirto plastiko pagamintos pakuotės puikiai tiks siųsti daiktams, kuriems nebūtina tvirta pakuotė – drabužiams, minkštiems žaislams ir kt.

 

Prancūzijoje įvedami papildomi eismo apribojimai sunkvežimiams.

 

Antradienį Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) pristatė antrojo šių metų ketvirčio Lietuvos pramonės lūkesčių indeksą. Nors vis dar auga ir pagamintos produkcijos, ir užsakymų lygis, tačiau ateities prognozės nėra džiuginančios ir kelia vis daugiau nerimo.

 

Šį balandį Klaipėdos uosto krovos apyvarta šoktelėjo net +16,1 proc.: iš viso krauta 3 114,4 tūkst. t, t. y. +432,6 tūkst. t daugiau nei 2013 m. balandžio mėn.

 

„Eismo sauga yra svarbi visiems Europos Sąjungos piliečiams, todėl būtina sukurti bendrą visų valstybių narių vairuotojų elgesio kontrolės sistemą“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, gegužės 8-ąją dalyvausiantis Atėnuose vyksiančioje neformalioje Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų taryboje, skirtoje saugaus eismo klausimams.

 

Nors Lietuvos vežėjams Ukraina ir Krymo regionas nėra pačios svarbiausios rinkos, tačiau prekybos keliai į čia jau senai praminti ir vilkikai iš Lietuvos pasirodo šiuose kraštuose. Ukrainos krizės metu Krymo autonominė respublika pakeitė savo statusą ir prisijungė prie Rusijos. Nors šio fakto tarptautinė bendruomenė nepripažįsta, vežėjams keliauti į Krymą taip kaip anksčiau nebepavyks.

 

Gegužės 8–10 dienomis LITEXPO parodų ir kongresų centre vyksiančiose parodose „Transbaltica“ ir „Automechanika“ žadamos įspūdingų mašinų premjeros. Parodoje „Transbaltica“ kas antri metai tradiciškai susirenka krovinių vežėjai, automobilių gamintojai. Šiemet parodoje lankytojai galės pamatyti pačius didžiausius automobilius – kelių vilkikus, kitokius sunkvežimius, jiems skirtas priekabas.

 

Praėjus dešimtmečiui po įvykusios plačiausios Europos Sąjungos (ES) plėtros, britų ekonomikos savaitraštis „The Economist“ apibendrina, kaip per šį laikotarpį sekėsi augti ES naujokėms.

 

72 proc. gyventojų mano, kad korespondencijos siuntų kaina turi priklausyti ne tik nuo jos svorio, bet ir matmenų, rodo rinkos tyrimų bendrovės SIC balandžio mėnesį atlikta gyventojų apklausa.

 

AB „Orlen Lietuva“ ir toliau tvirtina, kad tolimesnei naftos perdirbimo produktų gamyklos veiklai užtikrinti būtina sumažinti geležinkeliais gabenamų krovinių tarifus. Jeigu šis „Orlen Lietuva“ reikalavimas būtų patenkintas, tai papildomos nuolaidos „Lietuvos geležinkeliams“ atsieitų daugiau nei 30 mln. litų per metus, o „Orlen Lietuva“ sąnaudos dėl to sumažėtų tik 0,14 proc. Ar septintadalis procento tikrai toks reikšmingas įmonei, kuri per metus vien konsultavimo paslaugoms išleidžia daugiau nei 14 milijonų litų?

 

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava” paskelbė prisijungianti prie Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) paskelbtos pilietinio aktyvumo akcijos „Aš balsuosiu!“, kuria siekiama paraginti užsienyje dirbančius vairuotojus ir svetur gyvenančius tautiečius pareikšti savo valią artėjančiuose Lietuvos Prezidento ir Europos Parlamento rinkimuose.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt