Balandžio 23 d. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” krovininio transporto tarybos posėdyje svarstytos pigesnių draudimo paslaugų mūsų šalies vežėjams pirkimo galimybės, kabotažo tvarka Europos Sąjungos šalyse, e-TIR ir elektroninių tranzito procedūrų taikymas vežėjų darbe bei asociacijos veiklos aktualijos.

 

Prancūzijos ekologijos ir tvarumo ministras Segolenas Royalis pasiūlė apmokestinti užsienio šalių vežėjus. Šis mokestis pakeistų nesėkmingai bandytą įvesti ekologinį mokestį (Ecotax).

 

Vežėjams jau praeitų metų lapkritį buvo pasiūlytas naujas Lietuvos-Baltarusijos sienos kirtimo būdas. AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Baltarusijos geležinkeliai pristatė projektą – kontreilerinį traukinį „Nemunas“, ant kurio specialių platformų gali būti gabenami vilkikai su puspriekabėmis. Traukinys yra alternatyva kelių transportui ir būdas išvengti didelių eilių ES–NVS šalių pasienio punktuose.

 

Vakar Seime buvo aptartos AB „Orlen Lietuva“ problemos. Šios įmonės atstovai pažymėjo, kad AB „Lietuvos geležinkeliai“ taikomi tarifai Baltarusijos įmonių naftos produktų gabenimui į Klaipėdos uostą yra žemesni, negu taikomi „Orlen Lietuvai“ ir tai suteikia konkurencinių privalumų Baltarusijos įmonėms. Jau vien todėl tarifai, „Orlen Lietuva“ atstovų teigimu, turi būti atitinkamai sumažinti. Taip pat Mažeikių naftos bendrovei itin svarbu, kad nedelsiant būtų atstatytas Rengės geležinkelio ruožas.

 

Balandžio 23 -25 d. Maskvoje su darbiniu vizitu vieši Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ delegacija. Pirmąją vizito dieną asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevčius, prezidiumo narys Dainius Abramavičius, prezidento patarėjas Vidmantas Adomaitis ir asociacijos atstovybės Rusijoje vadovas Julius Salenekas dalyvavo Rusijos nacionalinės ekspeditorių asociacijos konferencijoje, susitiko su šios asociacijos vadovais.

 

Informuojame, kad nuo 2014 m. balandžio 23 d. taikomas 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas dėl Ukrainos kilmės prekėms taikomų muitų sumažinimo arba panaikinimo.

 

Vyriausybė iš esmės pritarė Susisiekimo ministerijos siūlomoms Aviacijos įstatymo pataisoms,  kuriomis numatoma, kad Europos Komisijos reglamentų nuostatose netaikomus orlaivių naudojimo reikalavimus nustatytų Civilinės aviacijos administracija (CAA). Taip pat atsisakoma sąvokos „bendrosios aviacijos orlaivis“. Šis įstatymo projektas dar bus teikiamas Seimui.

 

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija susitarė dėl bendradarbiavimo su Lietuvos buriuotojų sąjunga, vienijančia apie pusę tūkstančių narių visoje Lietuvoje. Šiuo metu mūsų šalies buriuotojų rinktinė intensyviai rengiasi 2014 m. rudenį Ispanijoje vyksiančiam ISAF Pasaulio buriavimo čempionatui. Tai bus pirmoji atranka į 2016 m. Rio De Žaneiro olimpines žaidynes.


Transporto suvestinę paskelbusi Europos Komisija (EK) konstatavo, kad Lietuvos geležinkelių sektorius yra uždaras. AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuomone toks vertinimas neatitinka tikrovės – naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra teisinių kliūčių nėra.

 

Baltijos valstybėms derantis dėl bendros „Rail Baltica“ įmonės steigimo, pagrindinis ginčas kyla dėl Vilniaus prijungimo į maršrutą. Vėžės įgyvendinimo partneriai, Europos komisija aiškiai ir nedviprasmiškai pasakė, jog kategoriška Lietuvos pozicija dėl vėžės atšakos į Vilnių gali visiškai sužlugdyti „Rail Baltica 2” projektą. Tačiau LR Susisiekimo ministerijos atstovai savo pozicijos nekeičia ir toliau, todėl derybos dėl greituminės vėžės (240 kilometrų per valandą) įgyvendinimo nejuda iš mirties taško.

 

Rengiantis plėtrai naujai įkurta kontroliuojanti bendrovė „Small Planet Group“ valdys „Small Planet Airlines“ bendroves Lietuvoje ir Lenkijoje bei kitas investicijas į aviacijos verslą.

 

Maskvoje (Rusija) oficialiai atidaryta tarptautinė transporto ir logistikos paroda „TransRussia 2014“. 19 kartą organizuojamame renginyje keturioliktą kartą dalyvauja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir uoste veikiančios bendrovės. 100 kv. m. dydžio jungtinėje ekspozicijoje savo veiklą pristato trylika uosto įmonių.


2014 m. sausio–kovo mėn. Klaipėdos uoste ir Būtingės terminale krauta 10,2 mln. t jūrinių krovinių: Būtingės terminale – 1,5 mln. t krovinių (pokytis -37 proc. arba -886,8 tūkst. t), o Klaipėdos uoste 8,7 mln. t (pokytis sudarė -7,4 proc. arba -693,9 tūkst. t).



Lietuvos kariuomenės Karinės jūrų pajėgos balandžio 14-18 d. vykdė pajėgų mąsto kovinio rengimo pratybas Baltijos jūroje, Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, Karinių jūrų pajėgų padaliniuose Klaipėdoje, Nidoje ir Palangoje. Šiose iš anksto suplanuotose pratybose dalyvavo visi pajėgų padaliniai ir laivai.

 

 

Premjero Algirdo Butkevičiaus kabinete vyko pasitarimas dėl AB „Orlen Lietuva tolesnės veiklos perspektyvos. Pasitarime dalyvavo Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. Ministras pirmininkas išklausė „Lietuvos geležinkelių“ poziciją dėl pervežimams taikomų tarifų.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt