2014-04-15
Praktikoje ekspeditoriaus ir vežėjo funkcijos, santykiai su kitais krovinio vežimo procese dalyvaujančiais asmenimis yra tarpusavyje persipynę. Neretai ekspeditorius veikia kaip vežėjas, o vežėjas – kaip ekspeditorius. Tačiau teisinėje teorijoje ekspeditorius ir vežėjas yra du savarankiški krovinio gabenimo procese dalyvaujantys subjektai. Skiriasi ne tik jų vykdomos veiklos reglamentavimas, bet ir sudaromos sutartys, prisiimami įsipareigojimai ir atsakomybė.
2014 m. balandžio 7 d. Inspekcijos Alytaus ir Marijampolės kontrolės skyrių pareigūnai ir Lenkijos Palenkės ir Varmijos Mozūrų vaivadijų kelių transporto inspekcijos pareigūnai, įgyvendindami projektą „Saugūs keliai – tarpvalstybinis Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimas siekiant gerinti gyventojų ir aplinkos apsaugą“ ir vadovaudamiesi Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/22/EB 5 straipsniu, vykdė suderintus kelių transporto priemonių patikrinimus, kurių metu iš viso patikrino 53 transporto priemones, iš jų 25 – Lenkijos, 10 – Lietuvos, 5 – Estijos, 4 – Rusijos, 3 – Baltarusijos, 2 – Moldovos, po 1 – Latvijos, Danijos, Čekijos ir Rumunijos.
Kas antri metai rengiama paroda „Transbaltica“ yra vienintelis specializuotas transporto verslo renginys Baltijos šalyse. Parodoje ketina dalyvauti įvairių transporto rūšių atstovai, čia bus pristatomos intelektualiosios transporto sistemos, transporto ir logistikos paslaugos, transporto infrastruktūra. Šioje parodoje bus galima sutikti ir įvairių šalių geležinkelininkų, krovinių vežėjų automobiliais, jūromis ir oru.
Penktadienį premjeras Algirdas Butkevičius apsilankė Klaipėdoje, kur vyko Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projekto įgyvendinimo komisijos posėdis. Posėdyje su AB „Klaipėdos nafta“, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos bei AB „Ambergrid“ vadovais ir atstovais aptarti tolesni dujotiekio ir krantinės darbai, magistralinio dujotiekio atšakos Klaipėda–Kuršėnai pajėgumų didinimo darbų eiga. Ministras Pirmininkas laivu vyko į statybų aikšteles, kur pristatytas krantinės ir dujotiekio statybų progresas.
Valstybinis turizmo departamentas (VTD) Lietuvos Respublikos ambasadoje Minske surengė Lietuvos turizmo sektoriaus pristatymą Baltarusijos išvykstamojo turizmo sektoriaus įmonėms ir vietos žiniasklaidai.
Susisiekimo ministerijoje balandžio 9–10 d. vykusiame posėdyje Lietuvos ir Turkijos Jungtinio komiteto kelių transporto klausimais aptartos dvišalio bendradarbiavimo transporto srityje perspektyvos. Posėdžio metu susitarta padidinti leidimų, skirtų tarptautiniam krovinių vežimui tarp abiejų valstybių, kvotas.
Balandžio 12 d. naktį Lietuvos kariuomenės (LK) Karinių jūrų pajėgų (KJP) Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (JGKC) iš Klaipėdos ir Palangos gavo du pranešimus apie jūroje į vandenį įkritusius žmones. Reaguojant į pranešimus JGKC koordinavo į nelaimę patekusių asmenų gelbėjimo operacijas.
Šiandien tarptautinė kredito reitingų agentūra Standard&Poor’s (S&P) pagerino Lietuvos ilgalaikio skolinimosi reitingą iš karto net dviem pakopomis – nuo BBB iki A- ir vėl suteikė mums A raidę, kurią buvome ilgokai pamiršę. Istoriškai reitingas buvo aukštesnis tik 2006-2007 m., kuomet A raidė buvo ženklinama be minuso. Pažymėtina, kad jau įsivedusios eurą Latvijos reitingas dabar yra vienu laipteliu mažesnis – BBB+, tuo tarpu iki Estijos investicinio vertinimo trūksta dar trijų laiptelių.
Vyriausybės strateginio komiteto posėdyje ketvirtadienį nagrinėti pasiūlymai dėl naftos ir dujų išteklių bazinio mokesčio tarifo nustatymo. Po diskusijų su naftos įmonėmis ir joms atstovaujančių institucijų atstovais siūloma pereiti nuo apskaitos tonomis prie apskaitos kubiniais metrais apskaičiuojant ir mokant mokestį už naftos ir dujų išteklius nuo pardavimo kainos gavybos vietoje. Taip pat naftos ir dujų ištekliams siūloma nustatyti vieną bazinį mokesčio tarifą, nesusietą su telkiniais ir gavybos apimtimis: tradiciniams – 12 proc. bazinį mokesčio tarifą; netradiciniams – 15 proc. bazinį mokesčio tarifą, numatant galimybę tam tikrą laiką pradiniame etape taikyti nulinį mokesčio tarifą siekiant pritraukti investuotojų. Mokestis būtų skaičiuojamas nuo šių išteklių pardavimo kainos už kubinį metrą gavybos vietoje.
Varšuvoje (Lenkija) vyksta AB „Lietuvos geležinkeliai“ surengta konferencija „Krovinių vežimo naujuoju „Rail Baltica“ keliu organizavimas“. Joje pristatomos krovinių gabenimo geležinkeliais galimybės, aptariami logistikos, ekspedijavimo ir bendradarbiavimo klausimai.
Primename, kad:
Nuo 2014 m. sausio 1 d. nustojo galioti Skrydžių taisyklės (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 31 d. nutarimas Nr. 1098 „Dėl skrydžių taisyklių patvirtinimo“), kurias pakeitė Komisijos 2012 m. rugsėjo 26 d. įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010.
2014-04-10
Vyriausybė šiandien pritarė įstatymų projektams, pagal kurių nuostatas būtų galima rezervuoti šalia valstybinės reikšmės kelių esančius laisvus valstybinės žemės plotus.
2014-04-10
Geriausias Žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projektas – toks naujas titulas papuoš konteinerinį traukinį „Vikingas“. Europos Sąjungos mokslinių tyrimų programos BESTFACT skirtą apdovanojimą balandžio 11 dieną Paryžiuje atsiims AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos direktorius Stasys Gudvalis.
Kovo mėnesį Klaipėdos uosto apyvarta buvo arti geriausių uosto istorijoje rezultatų – 3 234,3 tūkst. t; geriausias mėnuo uosto istorijoje buvo 2011 m. spalis – 3 298,2 tūkst. t. Kovo mėn. apyvarta, palyginti su š.m. sausio mėn., išaugo 24,2 proc., su vasario mėn. – 12,9 proc.
ES kreipėsi į Pasaulio prekybos organizaciją (PPO) dėl Rusijos įvesto draudimo importuoti kiaules, šviežią kiaulieną ir tam tikrus kiaulienos produktus iš ES. Rusija uždarė savo rinką Europos Sąjungai 2014 m. sausio pabaigoje – taip visas ES eksportas sumažėjo beveik 25 proc. Savo sprendimą Rusija pagrindė keturiais pavieniais afrikinio kiaulių maro atvejais Lietuvoje ir Lenkijoje ties siena su Baltarusija.
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|