Sunkumai Rytuose didelės įtakos vežėjų draudimo rinkai neturės

2014 05 29


Kalbos apie sudėtingėjančias vežėjų darbo sąlygas Rusijoje netyla jau ne pirmą mėnesį. Užsimenama ir apie tai, kad į Rusiją vežti prekes kartais nebepelninga ir atėjo metas ieškoti naujų rinkų. Asociacija „Linava“ ir jos nariai jau ėmėsi veiksmų: aktyviai ieškoma galimybių dirbti kitur. Dairomasi į Kiniją, Maroką, Uzbekistaną, Azerbaidžaną. Draudimo bendrovių atstovai prognozuoja, kad dalis vežėjų pamėgins persiorientuoti į Vakarus, kur ekonominė bei politinė situacija yra stabilesnė. Jie primena, kad ir draudimo įmokos, vykstant į Vakarų šalis, yra taip pat didesnės.
 
Vežėjai jau diversifikavo verslą
 
Sunkumai Rusijoje ir Ukrainoje – ne pirma krizė vežėjams per pastarąjį dešimtmetį. Kiekvienas ekonominės situacijos pasikeitimas kai kam buvo labai skausmingas finansiškai, o kitus išmokė prisitaikyti prie naujų rinkos sąlygų. Anot „Lietuvos draudimo” Verslo rizikų vadovo Arūno Raziūno, šiuo metu, dauguma vežėjų verslu užsiimančių įmonių yra pakankamai diversifikavusios savo verslą ir išdėsčiusios jį ne vienoje, o keliose rinkose (dirba ne tik Rytuose, kur didesni pelnai, didelės maržos, bet ir Vakaruose, kur mažiau verslo rizikų, bet ir uždarbis mažesnis).
 
Su juo sutinka ir „If“ Transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo produkto vadovas Aleksas Nečajevas. Jis sako, kad prognozuoti Rusijos rinką sudėtinga, nes situacija joje nestabili ir dažnai kinta. Jau ne kartą mūsų vežėjai ir šalies verslas bendrai susidūrė su sudėtingomis situacijomis kaimyninėje šalyje. Dabar į kitas rinkas gali persiorientuoti dar daugiau įmonių.
 
Draudimo įmokos Vakarų rinkose didesnės
 
„Tikėtina, kad vežėjų persiorientavimas į Vakarų rinkas bus juntamas. Vis tik pokyčiai neturėtų būti labai dideli, nes didžioji dalis persiorientuoti į Vakarus norėjusių įmonių tai jau padarė anksčiau. Savo veiklą perorientuoti planuojančios įmonės turėtų žinoti, kad privalomojo draudimo įmokos, vykstant į Vakarų šalis, tikrai yra didesnės ir gali ženkliai skirtis nuo draudimo įmokų vykstant į Rusiją ar kitas Rytų šalis dėl skirtingų draudimo sumų Rytų ir Vakarų šalyse,” – sako A. Nečajevas.
 
BTA vadovaujantysis KASKO ir ECA draudimo specialistas Gediminas Radavičius taip pat pabrėžia, kad draudimas važiuojantiems į Vakarus yra brangesnis dėl didesnių draudimo sumų, – tiek turtinės, tiek ir neturtinės žalos atvejais išmokos gali siekti ir keletą milijonų litų, tuo tarpu, Rusijoje, jos yra fiksuotos ir palyginti nedidelės. Atitinkamai skiriasi ir draudimo įmokos – į Rusiją vykstantys vežėjai už privalomojo civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimo sutartį moka apie du kartus mažesnę draudimo įmoką nei tie, kurie daugiausia laiko praleidžia Vakarų Europoje.
 
Nuo ko priklauso įmoka
 
„ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius sako, kad bet kokie suvaržymai, draudimai ar neramumai visada turi įtakos verslui. Šiuo atveju tikrai bus jaučiamas tam tikras šio sektoriaus vystymosi sąstingis, tai darys įtaką ir draudimo paslaugoms. Anot jo, draudimo įmokos priklauso nuo daugelio faktorių, pagrindiniai – nuostolingumas, rizikos pasikeitimas, ekonominė situacija. Šiuo atveju keičiantis rizikos regionams kistų ir draudimo įmoka – tai daugiau individualus vertinimas, o ne rinkos tendencijos.
 
„Lietuvos draudimo” Verslo rizikų vadovas A. Raziūnas sako, kad jei vežėjai, veikiami padėties Rytų rinkose, perorientuos visą verslą į Vakarus, apskaičiuojant draudimo įmokas bus į tai atsižvelgiama. Pavyzdžiui, TPVCA draudimo atveju įmoka apskaičiuojama atsižvelgiant į Vakarų Europos rizikų ir žalų statistiką, kur yra įstatymiškai numatytos keleriopai didesnės draudimo sumos nei Rytų šalyse, vadinasi, įmokos gali kilti. Kita vertus, vis dar yra įmonių, kurios dirba išskirtinai tik su Rusijos rinka, ir tarp jų gali būti tokių, kurios bus priverstos nutraukti ar laikinai sustabdyti savo veiklą, kol ras naujų verslo partnerių. „Įvertinus šiuos faktorius galime daryti išvadą, kad TPVCA draudimo atveju, vidutinė įmoka, kaip ir anksčiau, priklausys nuo kiekvieno kliento draudimo rizikos ir šalies, į kurią vykstama, nuo kliento žalų istorijos ir tinkamo rizikų valdymo. Vieniems perorientuojant, kitiems pristabdant veiklą, pati TPVCA draudimo rinka turėtų išlikti panašiame lygyje,“ – mano jis.
 
Anot draudikų, draudimas Lietuvos vežėjams tampa vis palankesnis. Taip yra dėl kylančio jų sąmoningumo. Pastebėję, kad draudimo kaina tiesiogiai priklauso nuo vilkikų vairuotojų sukeltų įvykių skaičiaus, vadovai pradėjo atsakingiau atrinkinėti savo darbuotojus. Vežėjų parkai vis kruopščiau prižiūrimi, yra techniškai tvarkingi, vis dažniau aprūpinti moderniomis kontrolės technologijomis. Vadovai labiau rūpinasi savo darbuotojų saugumu, skatina atsakingą požiūrį į darbą. Viso to dėka mažėja draudimo rizika, dėl to mažėja draudimo kaina.
 
Analitikai gi sunkumų Rytuose ir susidariusios nepalankios situacijos nedramatizuoja. Riziką vertinančios UAB „Creditreform Lietuva“ duomenimis lyginant su 2008 m., tranzitinių vežimų tonažas išaugo net 68,3 proc., o krovinių apyvarta viršijo prieškrizinį lygį 38,6 proc.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt