Praėjus dešimtmečiui po įvykusios plačiausios Europos Sąjungos (ES) plėtros, britų ekonomikos savaitraštis „The Economist“ apibendrina, kaip per šį laikotarpį sekėsi augti ES naujokėms.

 

72 proc. gyventojų mano, kad korespondencijos siuntų kaina turi priklausyti ne tik nuo jos svorio, bet ir matmenų, rodo rinkos tyrimų bendrovės SIC balandžio mėnesį atlikta gyventojų apklausa.

 

AB „Orlen Lietuva“ ir toliau tvirtina, kad tolimesnei naftos perdirbimo produktų gamyklos veiklai užtikrinti būtina sumažinti geležinkeliais gabenamų krovinių tarifus. Jeigu šis „Orlen Lietuva“ reikalavimas būtų patenkintas, tai papildomos nuolaidos „Lietuvos geležinkeliams“ atsieitų daugiau nei 30 mln. litų per metus, o „Orlen Lietuva“ sąnaudos dėl to sumažėtų tik 0,14 proc. Ar septintadalis procento tikrai toks reikšmingas įmonei, kuri per metus vien konsultavimo paslaugoms išleidžia daugiau nei 14 milijonų litų?

 

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava” paskelbė prisijungianti prie Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) paskelbtos pilietinio aktyvumo akcijos „Aš balsuosiu!“, kuria siekiama paraginti užsienyje dirbančius vairuotojus ir svetur gyvenančius tautiečius pareikšti savo valią artėjančiuose Lietuvos Prezidento ir Europos Parlamento rinkimuose.

 

Kauno technologijos universiteto (KTU) ekonomikos eksperčių, dirbančių Lietuvos mokslo tarybos finansuojamoje ekonomikos mokslinių tyrimų programoje „Lietuvos ekonomikos ilgalaikio konkurencingumo iššūkiai“, dr. Jūratės Pridotkienės ir dr. Daivos Laskienės atlikta Lietuvos eksporto analizė nurodo silpnąsias šios srities grandis. „Nemaža Lietuvos eksporto dalis (skaičiuojant tiek lietuviškos kilmės, tiek reeksporto prekes) tenka Rusijos rinkai. Silpstanti jos ekonomika nemenkai paveiktų Lietuvos ekonomiką“, – teigia D. Laskienė.

 

Marijampolės apskrities vyriausiasis policijos komisariatas iš kolegų Lenkijoje gavo informaciją, kad asmenys, vykstantys į Lenkiją, gali susidurti su tam tikrais nepatogumais dėl eismo ribojimo.

 

Europos Komisijos viceprezidentas Siimas Kallasas ragina supaprastinti pervežimų taisykles Europos Sąjungoje. Jo nuomone, kabotažo apribojimų panaikinimas turėtų paskatinti regionų ekonomikos augimą ir pagerintų ekologinę situaciją.

 

Artimiausią savaitgalį Lenkijos keliuose bus taikomi papildomi apribojimai sunkiasvoriams automobiliams. Jie įsigalios jau nuo rytojaus. Bus ribojamas sunkesnių nei 12 t. transporto priemonių, išskyrus autobusus, eismas.

 

Oro linijų bendrovė „Air Lituanica“ nuo rugpjūčio 31 d. pradeda skrydžius į Amsterdamo Šipolio (Schiphol) oro uostą. Skrydžiai į Amsterdamą vyks kasdien, ryte. Pasipildęs skrydžių žemėlapis keleiviams suteiks dar daugiau galimybių jungiamaisiais skrydžiais per Amsterdamą keliauti po visą pasaulį.

 

Šalia Vaidotų geležinkelio stoties statomo  intermodalinio terminalo vystomas Vilniaus logistikos parkas kitais metais žada pritraukti investuotojų iš visos Europos. Šiame parke  jau ketina įsikurti vienos didžiausių laivybos kompanijų atstovybė Lietuvoje „MSC Vilnius“. Vilniaus intermodalinio terminalo statybas planuojama baigti šių metų lapkritį, bet investuotojų dairomasi jau dabar.

 

Š.m. balandžio 30 dieną Kėdainių laisvosios ekonominės zonos (toliau - Kėdainių LEZ) atstovai dalyvaus Stokholme, Lietuvos ambasadoriaus rezidencijoje, vyksiančiame tarptautiniame verslo forume, kuriame bus aptariamos gamybos bei tiekimo perspektyvos Lietuvoje, plačiai pristatant Kėdainių LEZ pasiruošimą priimti užsienio investicijas.

 

Nėra telekomunikacijų, elektros energijos, kanalizacijos, jokių automobilių, dviračių, liftų, tiltų ar pastatų – taip atrodytų pasaulis be inžinerijos. Visos šios idėjos kažkada gimė inžinierių galvose. Jas  įgyvendinus idėjos tapo mus supančiais kasdieniais objektais. Tačiau inžinerija nestovi vietoje. Kaip teigia išradėjas Aleksas Pašilis, inžinieriai, konstruktoriai ir išradėjai sukūrė visą pasaulio civilizaciją ir kurią ją šiandien. Kaip kuriama civilizacija XXI a. bus galima išvysti gegužės 20–22 d. Vilniuje, Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“, parodoje „Balttechnika 2014“.

 

„Susisiekimo ministerijoje šiandien įvykęs trijų Baltijos valstybių transporto ministerijų atstovų susitikimas buvo produktyvus – Lietuva, Latvija ir Estija pasiekė politinį susitarimą, kad Vilnius būtų projekto „Rail Baltica“ dalis“, – sakė susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas.


Vis dar galiojant Rusijos tarnybos „Rosselchoznadzor“ draudimui reeksportuoti maisto produktus iš Klaipėdoje esančių šaldytuvų, Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas užsimena apie jau vykstančius neišvengiamus atleidimus. Tiesa, kol kas jie nėra masiniai.

 

Lietuvos muitinė informuoja, kad š. m. balandžio 28 d. nuo 20 iki 21 val. dėl techninės įrangos keitimo darbų neveiks Muitinės deklaracijų apdorojimo (toliau – MDAS), Nacionalinės tranzito kontrolės (toliau – NTKS) informacinės sistemos, RIKS, LITARWEB, MAKIS, FAS, EZ, KD. Šiuo laikotarpiu bus taikoma grįžtamoji procedūra ir su jos atlikimu susiję veiksmai.
 
Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad nurodytuoju MDAS ir NTKS sistemų neveikimo laikotarpiu teikiant muitinės deklaracijas, Muitinės informacinių sistemų centro IT paslaugų centrui nereikia siųsti prašymų leisti taikyti grįžtamąją („popierinę“) procedūrą.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt