Gabenimai automobiliais iš Kinijos: naujas Šilko kelio plėtros žingsnis

2019 07 25

 

Šilko kelias dabar yra viena iš labiausiai aptariamų pasaulinės logistikos temų. Konferencijos, parodos, forumai – naujos „pasaulio prekybinės arterijos" plėtros klausimas iškeliamas visuose svarbiausiuose logistikos renginiuose. Svarbus vaidmuo gabenant krovinius iš Kinijos tradiciškai tenka geležinkeliams, oro ir jūrų transportui. O kokia situacija su automobilių transportu?

Apie tai, kokie pokyčiai vyksta gabenimo automobilių transportu iš Kinijos srityje ir kokios perspektyvos atsiveria Klientams Europoje ir NVS, mes kalbėjomės su Aleksejumi Myčko, „AsstrA-Associated Traffic" AG Kinijos skyriaus specialistu.

- Kompanijos „AsstrA" 2019 metų šūkis – Connected by the New Silk Road. Kokią įtaką tai turėjo krovinių gabenimui automobilių transportu iš Kinijos?

Krovinių gabenimu iš Kinijos kompanija „AsstrA" užsiėmė visada. Traukiniai, laivai, lėktuvai – gerai parengtos ir puikiai žinomos schemos, o štai automobiliai Klientams buvo siūlomi kaip alternatyva.

Kinijos automobiliams draudžiama įvažiuoti į Rusijos ir Kazachstano teritoriją, ir atvirkščiai. Tiesa, automobiliai gali įvažiuoti 50 km gilyn į Mandžiūrijos ir Khorgo ekonominių zonų teritorijas, tačiau organizuoti krovinių gabenimą vis tiek yra sudėtinga. Šia kryptimi gabenti krovinius žemės transportu yra nepopuliaru, nes krovinius būtina perkrauti. Taip yra dėl to, kad KLR nėra prisijungusi prie CMR konvencijos (Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencija). Prekės siunčiamos iki pasienio punkto, ten jos perkraunamos į mašinas, registruotas Rusijoje, ir toliau krovinys gabenamas iki galutinio gavėjo. Viskas pasikeitė 2019 metų sausio mėn., kai bandomuoju režimu buvo pradėti išdavinėti leidimai važinėti šalies viduje. Dabar Rusijoje registruotas sunkvežimis geli be perkrovimų važiuoti, pavyzdžiui, maršrutu Maskva-Pekinas. Metams yra išduota po 3 000 leidimų Kinijos ir Rusijos automobiliams. Vienas leidimas – vienas važiavimas. Toks kiekis yra lašas jūroje, palyginus su krovinių iš Kinijos kiekiais. Didžioji dalis kompanijų ir toliau dirba su perkrovimu. Tačiau tokio įstatymo priėmimas – pirmasis žingsnis plėtojant krovinių gabenimą autotransportu iš Kinijos.

„AsstrA" greitai sureagavo į naują įstatymo projektą ir jau atliko keletą pirmųjų tiesioginių gabenimų dar pavasarį. Pramoninio kūjo dalys buvo nugabentos iš Anjango į Čeliabinską per 7 dienas.

- Lyginant krovinių gabenimą autotransportu su gabenimu kitų rūšių transportu, kokie pliusai ir minusai laukia Klientų?

Klientai renkasi tiesioginį ir šiek tiek brangesnį gabenimą autotransportu, kai „dega" terminas. Vienu automobiliu važiuoja du vairuotojai, tai užtikrina, kad krovinys bus nugabentas „nuo durų iki durų" per 7-14 dienų. Palyginimui jūromis tai užtruktų iki 50 dienų, traukiniu – iki 17 dienų, įskaitant 3 dienas konteinerio laukimo stotyje.

Gabenimo greitis taip pat „nusveria" kainą, kai nuo operatyvaus krovinio pristatymo priklauso gamyba. Todėl tiesioginis gabenimas autotransportu iš Kinijos – tai puikus variantas, pavyzdžiui, Uralui, kur yra daug stambių pramonės įmonių.

Kitas privalumas yra produktų sąrašas, kuriuos galima gabenti autotransportu. Būtent taip leidžiama gabenti pavojingus krovinius: beterijas, daugelį skysčių, kurių negalima gabenti geležinkelių transportu.

KLR nėra prisijungusi prie ADR konvencijos (Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais), todėl požiūris į pavojaus klasės nustatymą Europoje ir Azijoje nesutampa. Siuntėjo šalyje prekė gali būti laikoma pavojinga, o gavėjo šalyje Kinijoje ji gali būti nepavojinga, ir atvirkščiai. „AsstrA" komanda ypač atidžiai išnagrinėja kiekvieną užsakymą, susijusį su pavojingų krovinių gabenimu. Kompanijos specialistai lygina informaciją su vietoje galiojančia pavojingų krovinių klasifikacija, susisiekia su pasirinktais pasienio punktais ir tikrina, ar Kinijos muitinė dirba su tokia klase.

- Ar yra kokia nors darbo KLR rinkoje specifika?

Kinijoje dažniausiai atsiskaitoma grynaisiais ir vietoje. Stovėjimo aikštelėse, sandėliuose, pakrovimo ir iškrovimo darbų metu vairuotojui išmaniajame telefone parodo QR kodą. Vairuotojas nuskaito jį skaneriu į WeСhat, ir suma iš karto nurašoma nuo kortelės, susietos su atitinkama WeСhat paskyra. Jokių sąskaitų ar atidėtų mokėjimų.

Organizuojant gabenimą specialistas nuolatos turi palaikyti ryšį su siuntėju iš Kinijos, o tai yra sudėtinga ir dėl laiko skirtumų. Informacija apie svorį ir tūrį, kurią pateikia gavėjas, gali skirtis nuo realybės. Todėl „AsstrA" specialistas su siuntėju dar kartą patikrina krovinio matmenis, kad būtų išvengta neatitikimų kertant sieną.

Kinijoje prastovų atveju vairuotojai miega viešbučiuose, o automobiliai būna paliekami saugomose aikštelėse. Todėl tik tada, kai siuntėjas 100% patvirtina, kad krovinys yra paruoštas, automobilis važiuoja į pakrovimo vietą. Kitu atveju sumos už prastovas gali reikšmingai padidinti galutinę gabenimo kainą.

Klientai, kurie nori gabenti krovinius tiesiogiai, jau dabar gali pajusti, kad trūksta ir leidimų, ir transporto priemonių. „AsstrA" bendradarbiauja su patikimais partneriais, todėl turi galimybę užsakyti tiesioginius automobilių reisus prieš vieną-dvi savaites iki krovinio išsiuntimo net ir didelės paklausos laikotarpiu.

- Kokios yra tiesioginio krovinių gabenimo autotransportu Šilko keliu perspektyvos?

Tiesioginio krovinių gabenimo iš Kinijos paslauga užyra nauja ir perspektyvi. Klientai dar tik stebi situaciją ir vertina privalumus.

Šių metų pradžioje pirmieji automobiliai iš Rusijos tapo rinkos „žvalgais". Dabar jau galime realiai suvokti, kiek iš tikrųjų kainuos toks gabenimas, sukūrėme gabenimo schemas. Daugėjant leidimų kiekiui rinkoje atsiras vis daugiau žaidėjų, tai išspręs transporto problemą. Sudėtingesnė Kinijos vežėjų situacija. Norėdami eiti į Rusijos rinką turės masiškai atnaujinti automobilių parką iki Euro 5 ir Euro 6 standartų.

Apskritai kalbant, rinka vystosi ir vystysis toliau. Skubūs gabenimai, kroviniai, kurių negalima vežti konteineriais, maisto produktų importo iš NVS augimas ir atitinkamai padidėjęs refrižeratorių poreikis – visa tai skatina aktyviai plėtoti tiesioginius krovinių gabenimus automobiliais Šilko keliu.

AsstrA Associated Traffic AG

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt