Augančios prekybos apimtys tarp Kinijos ir Europos, patogi Lietuvos geografinė padėtis ir efektyvūs „Lietuvos geležinkelių“ krovinių pervežimo sprendimai šiemet užtikrino reguliarų ir didžiausią tranzitinių Kinijos krovinių srautą. Per Lietuvą šiemet geležinkeliais jau pervažiavo 12 konteinerinių traukinių su Kinijos kroviniais, dar dviejų laukiama šią savaitę.
Iš Kinijos į Lietuvą kroviniai geležinkeliais atkeliauja per Baltarusiją. Į galutinę vietą Vokietijoje pervežami kompiuteriai, buitinė technika ir kita įranga. Tuo tarpu iš Vokietijos per Lenkiją, Kaliningradą, Lietuvą ir kitas šalis Kinijos link gabenamos automobilių detalės ir pramonės prekės. Iš viso „Lietuvos geležinkelių“ lokomotyvais šiemet planuojama pervežti apie 60 traukinių su Kinijos kroviniais.
Anot „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, Kinijos krovinių augimą taip pat lėmė atkaklus komandos darbas, konkurencinga ir lanksti kainodara, patogūs ir efektyvūs sprendimai klientams.
„Kinija yra viena iš mūsų prioritetinių krovinių vežimo rinkų. Per atstovybę Kinijoje nuolat bendradarbiaujame su kinų logistikos bendrovėmis, kurioms siūlome greitas, kokybiškas ir efektyvias paslaugas. Lietuva yra išskirtinėje geografinėje padėtyje, turime puikiai išvystytą ir modernią infrastruktūrą, sujungiančią krovinių srautus tarp Rytų ir Vakarų“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M. Bartuška.
Pasak jo, bendrovė, siekdama pagreitinti krovinių pervežimą, diegia šiuolaikiškus sprendimus greitesniam duomenų apsikeitimui tarp šalių.
„Šiemet tikimės Kinijos krovinių srautus aptarnauti per Lenkijos-Lietuvos pasienyje esančius terminalus Šeštokų geležinkelio stotyje, nuo 2019 metų – ir per Kauno intermodalinį terminalą. Tai turėtų dar labiau padidinti Kinijos krovinių apimtis“, – teigė M. Bartuška.
Taip pat ieškoma galimybių vežti Kinijos krovinius į Skandinavijos šalis per Klaipėdos jūrų uostą. Dėl to deramasi su Švedijos ir Suomijos bendrovėmis.
AB „Lietuvos geležinkeliai“