Transportininkai gali pasinaudoti parama „Naujos galimybės“

2014 05 28


Ne pirmą mėnesį kalbama apie stojančią Rusijos ekonomiką, nuolatinius importo ribojimus ir smukusį rublio kursą. Transporto atstovų teigimu, verslo sąlygos Rusijoje tapo sudėtingesnės, be to smuko pervežimų kainos ir apimtys. Sunkėjantis darbas Rusijoje verčia ieškoti alternatyvių rinkų, tačiau įsitvirtinti kitur labai sudėtinga.
 
Rusijos rinką sunku prognozuoti. Ekspertai mano, kad šios šalies protekcionizmas artimiausiu metu dar labiau mažins ES eksportą. Šiuo metu Lietuvos eksportas pasiskirstęs tarp Rytų ir Vakarų pagrindinių rinkų, tačiau jos nėra geografiškai tolimos, todėl išlieka grėsmė, kad gali vienu metu susidaryti krizinė situacija daugumoje iš jų, o tai galėtų neigiamai paveikti Lietuvos ekonomiką. Anot vyriausybės, norint šią grėsmę kuo labiau sumažinti, būtina sparčiau diversifikuoti eksportą ir ieškoti naujų rinkų.
 
Paramos planas „Naujos galimybės“
 
Ūkio ministerija paskelbė papildomą kvietimą teikti paraiškas gauti paramą naujų eksporto rinkų paieškai pagal ES struktūrinių fondų priemonę „Naujos galimybės“. Šiuo kvietimu planuojama paskirstyti 14,5 mln. litų ES struktūrinių fondų lėšų. Pagal priemonę „Naujos galimybės“ finansuojamas įmonių dalyvavimas užsienio šalių tarptautinėse parodose, mugėse. Paramą gali gauti įmonės, vykdančios gamybinę ir paslaugų teikimo veiklą ir kurių ne mažiau kaip 50 proc. pardavimų sudaro pačių įmonių pagaminta produkcija ar suteiktos paslaugos.
 
Per 2007–2013 m. laikotarpį „Naujų galimybių“ priemone pasinaudojo 10 logistikos ir transporto srityje veikiančių bendrovių, bendroje sumoje joms skirtas 892 tūkst. Lt finansavimas. Įmonės pasinaudojusios parama vyksta į transporto logistikos parodas užsienyje. Kaip didelius tokių parodų privalumus įmonės įvardija tai, kad įmanoma greitai gauti gausios informacijos apie užsienio partnerius, užsienio šalių transporto logistikos rinkų subtilybes, pasidalinti patirtimi ir žiniomis su kitais parodos dalyviais, sužinoti kuo labiausiai domisi atitinkamos šalies klientai.
 
Visus aktualius dokumentus galima rasti internetinėse svetainėse
http://www.ukmin.lt/web/lt/es_parama/galiojantys_kvietimai_ ir http://www.lvpa.lt/Puslapiai/Kvietimas.aspx?kvid=88. Paraiškas priima Lietuvos verslo paramos agentūra (Savanorių pr. 28, LT-03116, Vilnius, el. paštas pasiteiravimui: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., telefonas: (8 5) 268 7401, internetinė svetainė: www.lvpa.lt).
 
Būtina ieškoti naujų rinkų
 
Jau prieš porą mėnesių Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius susitiko su Lietuvos Ministru pirmininku Algirdu Butkevičiumi ir aptarė vežėjų verslo situaciją. A.Kondrusevčius pabrėžė, jog mažėjantis atlygis už reisą ir vis sunkėjantis darbas Rusijoje verčia ieškoti alternatyvių rinkų ir vežėjai prašo paramos bei palaikymo dirbant naujomis kryptimis.
 
A.Kondrusevčius pateikė siūlymą inicijuoti konsultacijas bei derybas dėl dvišalių susitarimų kelių transporto srityje su Kinija ir Maroko Karalyste. Taip pat minėta, jog Lietuvos krovininio transporto vairuotojai susiduria su problemomis gaunant iškvietimus iš Azerbaidžano ir Kazachstano partnerių daugkartinėms vizoms įforminti. Todėl asociacija „Linava“ prašo Lietuvos Vyriausybės ir Užsienio reikalų ministerijos pradėti derybas dėl palengvintos vizų gavimo tvarkos pagal asociacijos sąrašus su Azerbaidžanu ir Kazachstanu.
 
Premjeras teigė, jog Vyriausybė pastarųjų geopolitinių įvykių fone rengia konkrečias priemones, padėsiančias Lietuvos verslui perorientuoti dalį savo pajėgumų į kitas šalis. Taip pat kalbėta apie galimybes kitose rinkose, kurios galėtų atsiverti Lietuvos vežėjams.
 
Ką siūlo vyriausybė
 
Pasiteiravome, kokias būtent rekomendacijas vežėjams teikia vyriausybė. Anot vyriausybės atstovų, logistikos paslaugas teikiančios įmonės, taip kaip ir eksportuojančiosios, turėtų adaptuotis pagal geopolitinę situaciją, prisiderinti prie pokyčių, siekiant išvengti didelių nuostolių.
 
Lietuvos įmonėms patrauklios rinkos, turinčios santykinai aukštą Lietuvos eksporto investicinių prekių dalį: Japonija, Kazachstanas, Azerbaidžanas. Japonijoje aktyviai prisidedant Lietuvos ambasadai tęsiamas darbas, siekiant atverti šios šalies rinką lietuviškų maisto produktų, visų pirma jautienos ir kiaulienos, eksportui.
 
Yra numatytos Europos Sąjungos struktūrinės paramos naujos finansinės perspektyvos 2014–2020 m. skirti 200 mln. litų eksporto skatinimui. Bus raginama žvalgytis tokiose perspektyviose rinkose kaip JAV, Japonija, Indonezija, Kinija, Malaizija, Norvegija, Kazachstanas, Pietų Afrikos Respublika ir kitos šalys.
 
Muitų sąjungos rinkos yra labai svarbios Lietuvos gamintojams, tačiau reikia atsigręžti ir į Vakarus, juk ir Vakarų rinkos mums turi didelės reikšmės – daugiau kaip du trečdaliai lietuviškos kilmės prekių (įskaitant žemės ūkio ir maisto pramonės produkciją) eksportuojama į ES šalis.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt