Kuro sekimo sistemos. Privalumai ir trūkumai

2012 10 31

Kuro sekimo sistemos. Privalumai ir trūkumai
Dauguma vežėjų norėdami kontroliuoti savo transporto priemonių kuro sąnaudas jas aprūpina įvairiomis sistemomis. Vienos iš jų yra geresnės, kitos ne tokios patikimos. Dauguma sutinka, kad kol kas tobulo produkto šiai rinkai nepasiūlyta, tačiau galime apžvelgti užsienio ekspertų nuomones apie tam tikras sistemas.
Visų šių sistemų tikslas yra parodyti kuomet kuras nebuvo tikslingai naudojamas. Tai gali būti vairuotojo dėl kažkokių priežasčių pakeistas maršrutas, nupiltas ar mažiau nei reikia įpiltas kuras, netaupus važiavimas.
Vertinant sistemas sekančias kuro sunaudojimą, pirmiausiai, reikia vertinti ne pačios sistemos veikimo principą, o joje naudojamus daviklius. Net ir pati geriausia sistema turinti prastus ir ne itin tiksliai rodančius daviklius bus bevertė.
Pirmoji sistema, kuri dažniausiai būna standartinė ir sumontuota gaminant vilkiką yra su vieline spirale ar plūde. Keičiantis kuro kiekiui bake, keičiasi ir plūdės pozicija bei pasipriešinimas leidimuisi žemyn. Šios sistemos netikslumas yra jos veikimo principe. Plūdei slenkant nuo vienos pozicijos prie kitos tai vyksta laipsniškai ir akcentuotai. Plūdė krenta vis į kitą lygį.
Jei kuro bakas 600 l. ar daugiau, tuomet 2 skirtingų lygių pozicijos gali reikšti daugiau nei 20 l. skirtumą. Tokia sistema be papildomų komponentų ir sistemų niekada neparodys tikslaus sunaudoto kuro kiekio.
Antroji sistema – talpos jutikliai. Šios sistemos davikliai turi įtampos stabilizatorius ir daug tiksliau pateikia duomenis. Matuojami įtampos skirtumai bake ir taip tiksliau nustatomas kuro kiekis.
Ultragarsiniai davikliai. Šie davikliai yra dar tikslesni. Be to, norint juos sumontuoti, nereikia gręžti bako. Pats daviklis tvirtinasi prie bako dugno, o veikimo principas paremtas signalo atsimušimu nuo kuro paviršiaus. Tiesa, šie davikliai yra brangūs.
Visi šie išvardinti davikliai turi esminį trūkumą. Jie matuoja kuro lygį dažniausiai kuro bako viduryje, o šioje vietoje gaunami duomenys gali keistis priklausomai nuo bako padėties.
Kuro pralaidumo jutiklis daugumos ekspertų yra tiksliausia sistema skirta matuoti kuro sąnaudoms, tačiau tikrai ne optimali.
Geriausia ir patikimiausia kuro sąnaudų matavimo sistema daugelis ekspertų įvardina patikimus, sąžiningus ir įmonėje gerbiamus vairuotojus. Tiesa, surasti tokį, kuris atitiktų visus šiuos kriterijus yra gerokai sunkiau, nei sumontuoti kuro sekimo sistemą.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Dauguma vežėjų norėdami kontroliuoti savo transporto priemonių kuro sąnaudas jas aprūpina įvairiomis sistemomis. Vienos iš jų yra geresnės, kitos ne tokios patikimos. Dauguma sutinka, kad kol kas tobulo produkto šiai rinkai nepasiūlyta, tačiau galime apžvelgti užsienio ekspertų nuomones apie tam tikras sistemas. 


Visų šių sistemų tikslas yra parodyti kuomet kuras nebuvo tikslingai naudojamas. Tai gali būti vairuotojo dėl kažkokių priežasčių pakeistas maršrutas, nupiltas ar mažiau nei reikia įpiltas kuras, netaupus važiavimas.


Vertinant sistemas sekančias kuro sunaudojimą, pirmiausiai, reikia vertinti ne pačios sistemos veikimo principą, o joje naudojamus daviklius. Net ir pati geriausia sistema turinti prastus ir ne itin tiksliai rodančius daviklius bus bevertė.


Pirmoji sistema, kuri dažniausiai būna standartinė ir sumontuota gaminant vilkiką yra su vieline spirale ar plūde. Keičiantis kuro kiekiui bake, keičiasi ir plūdės pozicija bei pasipriešinimas leidimuisi žemyn. Šios sistemos netikslumas yra jos veikimo principe. Plūdei slenkant nuo vienos pozicijos prie kitos tai vyksta laipsniškai ir akcentuotai. Plūdė krenta vis į kitą lygį.


Jei kuro bakas 600 l. ar daugiau, tuomet 2 skirtingų lygių pozicijos gali reikšti daugiau nei 20 l. skirtumą. Tokia sistema be papildomų komponentų ir sistemų niekada neparodys tikslaus sunaudoto kuro kiekio.


Antroji sistema – talpos jutikliai. Šios sistemos davikliai turi įtampos stabilizatorius ir daug tiksliau pateikia duomenis. Matuojami įtampos skirtumai bake ir taip tiksliau nustatomas kuro kiekis. 


Ultragarsiniai davikliai. Šie davikliai yra dar tikslesni. Be to, norint juos sumontuoti, nereikia gręžti bako. Pats daviklis tvirtinasi prie bako dugno, o veikimo principas paremtas signalo atsimušimu nuo kuro paviršiaus. Tiesa, šie davikliai yra brangūs.


Visi šie išvardinti davikliai turi esminį trūkumą. Jie matuoja kuro lygį dažniausiai kuro bako viduryje, o šioje vietoje gaunami duomenys gali keistis priklausomai nuo bako padėties.


Kuro pralaidumo jutiklis daugumos ekspertų yra tiksliausia sistema skirta matuoti kuro sąnaudoms, tačiau tikrai ne optimali. 


Geriausia ir patikimiausia kuro sąnaudų matavimo sistema daugelis ekspertų įvardina patikimus, sąžiningus ir įmonėje gerbiamus vairuotojus. Tiesa, surasti tokį, kuris atitiktų visus šiuos kriterijus yra gerokai sunkiau, nei sumontuoti kuro sekimo sistemą.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt