Degalų kainos: E.Masiulis siūlo lengvinti importą, A.Butkevičius – naikinti „šešėlį“

2012 08 30


Degalų kainoms nesiliaujant stebinti vairuotojų, politikai teigia, kad savo funkcijas aktyviau turėtų įgyvendinti Konkurencijos taryba. Dėl to sutinka Liberalų sąjūdžio pirmininkas Eligijus Masiulis ir socialdemokratų lyderis Algirdas Butkevičius, abu dalyvavę DELFI surengtoje TV diskusijoje „Kas geriau?“.

Tačiau E. Masiulis taip pat siūlo palengvinti degalų importą bei sumažinti importuojamų degalų kokybės standartus, nustatomus ministro įsakymais, o A. Butkevičius svarsto, kad pirminė užduotis – sumažinti „šešėlinę“ prekybą kontrabandiniais degalais Lietuvos pasienio zonose.

„Pritarčiau minčiai, kad reikia leisti daugiau degalų importuoti, bet yra kita aukštos kainos priežastis, kuri nebuvo paminėta – tai didžiulė kontrabanda. Jeigu mes nuvažiuosime į Suvalkiją arba prie Baltarusijos pasienio, tai, pavyzdžiui, kai kuriuose miesteliuose prie pasienio degalinės savo veiklą yra nutraukusios. Arba dirba tik dienos metu, nes paprasčiausiai neišgyvena, mat niekas neperka kuro. Šiuo metu „šelėlinė“ ekonomika siekia 30 proc. BVP. Tokios didžiulės šešėlinės ekonomikos nebuvo nuo nepriklausomybės atkūrimo laikotarpio ir, aš manau, kad čia naftos produktai kaip kontrabanda vaidina labai didelį vaidmenį“, – diskusijoje sakė A. Butkevičius.

Jis taip pat svarstė, kad dabartinė Vyriausybė padarė didelę klaidą, kad karpydama valstybės tarnautojų ir pareigūnų algas, nepamąstė kiek mažiau karpyti pasienyje dirbantiems žmonėms, kad šiems nebūtų akstino užsiimti kontrabanda. „Manau, klaida buvo padaryta, kad mažinant išlaidas darbo užmokesčiui algos buvo mažinamos ir pasienyje dirbantiems darbuotojams. Kada su jais pakalbi ir sužinai, kad jų atlyginimas yra tik 1200 Lt…“, – stebėjosi socialdemokratas.

E. Masiulis, kuris irgi laikosi nuomonės, kad Lietuvoje galėtų būti leista importuoti daugiau degalų, kad sustiprėtų konkurencija monopolininkei „Orlen Lietuva“, be kita ko, siūlo sumažinti kokybės standartus importuojamiems degalams – tokiu atveju, jo nuomone, kaina kristų. „Man atrodo, kad vienintelis kelias – konkurencijos įvedimas, reikia, kad tiekėjai leistų importuoti daugiau. Ten yra tokių subtilumų, kad ministro įsakymais yra nustatomi netgi kokybės parametrai. Šitoje vietoje, kiek žinau, Lietuvoje yra pakankamai aukštai iškelti kokybės parametrai, kurie atitinka „Orlen Lietuva“ gaminamos produkcijos parametrus. Ir tai šiek tiek irgi riboja prastesnės kokybės kuro įvežimą į Lietuvą ir kainos kritimą“, – teigė E. Masiulis.

Liberalų sąjūdžio pirmininkas taip pat svarsto, kad degalinėse parduodamų degalų kainą būtų galima sumažinti viešai kiekvieną rytą skelbiant, kur degalai kainuoja pigiau, kur brangiau. Tokiu atveju, jo nuomone, vairuotojai pirktų ten, kur pigiau, o konkurentai būtų priversti mušti kainas žemyn.

Paklaustas, kodėl Susisiekimo ministerija savo tinklalapyje neskelbia šios informacijos, jeigu tai galėtų padėti, E. Masiulis teigė, kad tai yra Energetikos ministerijos kompetencija, tad jeigu Susisiekimo ministerija skirtų žmogiškuosius išteklius šiam tikslui, būtų apkaltinta užsiimanti ne savo reikalais.

Tačiau dabartinė Andriaus Kubiliaus vadovaujama Vyriausybė, anot E. Masiulio, yra atlikusi tam tikrų veiksmų, siekdama numušti degalų kainą – sumažino privalomus rezervo kiekius, kuriuos turi laikyti importuotojai. Politiko teigimu, dėl to kaina nukrito 5-7 centais.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt