Transporto vadybininku, kaip ir mediku, negali dirbti kiekvienas

2012 05 17


Baigiasi dar vieni studijų mokslo metai, kai šalies aukštojo mokslo įstaigos išleis būrį diplomuotų transporto vadybininkų. Nepaisant gausaus absolventų skaičiaus, transporto įmonėse jaučiama didelė profesionalių transporto vadybininkų stoka.

Lietuvos tarptautinių pervežimų bendrovės konstatuoja, kad vadybininkų yra daug, tačiau geras transporto vadybininkas – retenybė. Anot darbdavių, geras transporto vadybininkas turi būti patyręs, lengvai bendraujantis, gebantis išsisukti iš įvairiausių situacijų, lojalus įmonei, lengvai priimantis naujoves, o patirties ir išvardintų savybių – universitetuose, kolegijose, deja, nemokoma, todėl neretu atveju, asmeninės savybės labiau vertinamos nei aukštojo mokslo diplomas.

A.Trinkūno agroserviso „Agrenta“ plėtros vadovė Sandra Volungevičiūtė Lietuvos universitetais, o tiksliau jų studijų programomis transporto specialistams,  labai nusivylusi. Transporto inžinerijos bakalauro ir transporto inžinerinės ekonomikos ir vadybos magistro studijas baigusi S. Volungevičiūtė sako: „Manau, visiška nesąmonė, kas apie transportą dėstoma universitetuose. Inžinerijos teorijos mokoma iš 1970 – ųjų metų vadovėlių, o vadyba – tai juk irgi tik teorija. Vadybininkai nemokomi teorinių žinių pritaikyti praktikoje.“ Pati ne vienerius metus studijavusi, šiuo metu potencialius transporto vadybininkus vertina ne pagal profesinį išsilavinimą. Anot įmonės plėtros vadovės, daug svarbiau yra didelis noras pašaukimas dirbti transporto sektoriuje, gebėjimas greitai įsisavinti didelius informacijos srautus nei diplomas kišenėje. „Aš transportą lyginu su medicina ir nematau jokio skirtumo: transporte, kaip ir medicinoje – negali dirbti kiekvienas“ – konstatavo mergina ir prisiminė praktinį pavyzdį, kai į vadybininko poziciją buvo priimti du vaikinai. Vienas iš jų buvo baigęs transporto vadybos studijas, kitas – diplomo neturėjo, tačiau labai norėjo dirbti transporto įmonėje, buvo imlus naujai informacijai, troško dinamiško darbo. Šiuo atveju, paradoksalu, bet vaikinui turinčiam diplomą, sekėsi daug sunkiau perprasti transporto visą darbo specifiką. Šiuo atveju vadybinis išsilavinimas nesuteikė jokių pliusų.


Paklausesni kolegijų absolventai


Vis tik, vertindami šalies universitetų ir kolegijų parengtus specialistus, kalbinti transporto įmonių vadovai prioritetus teikia kolegijų absolventams. Jie turi daugiau praktinių įgūdžių nei universitetų absolventai. Tarptautinės teisės ir verslo aukštosios mokyklos (TTVAM) Vadybos fakulteto dekanė Liudmila Zumerienė logistikos ir ekspedijavimo specialybės absolventų integraciją į darbo rinką vertino puikiai. Čia dėstoma ne tik sausa transporto teoriją. Per visą studijų laikotarpį (3 metus) Lietuvos ir užsienio transporto, logistikos, ekspedijavimo įmonėse atliekamos dvi praktikos, kurių bendra trukmė 20 savaičių. UAB „Autoverslas“ praktiką kasmet atlieka 3 – 4 TTVAM studentai, iš kurių 50 proc. lieka dirbti įmonėje. Ekspedicinėje įmonėje UAB „Vaineda“ Tarptautinės teisės ir verslo mokyklos absolventai sudaro apie 30 proc. darbuotojų. Kaip pasakojo vadybos fakulteto dekanė „Mūsų absolventai yra paklausūs transporto sistemos darbo rinkoje. Ir šiuo metu transporto įmonės jau teiravosi bent penkių absolventų, kuriuos jau ir šiandien priimtų dirbti transporto – logistikos vadybininkais.“ Kai rinkoje vyrauja tokia paklausa, absolventai dabar patys turi galimybę pasirinkti įmonę ir įsidarbinti.


Transporto įmonių praktika rodo, kad absolventai laisvų transporto vadybininko darbo pozicijų užimti neskuba. Klaipėdos „A. Griciaus autotransporto įmonės“ personalo ir rinkodaros vadovas Aurimas Šmitas šiuo metu į kolektyvą mielai priimtų dar vieną transporto vadybininką, tačiau jį surasti sekasi sunkiai. Čia nepadeda net bendradarbiavimas su švietimo įstaigomis, kuriose rengiami transporto vadybininkai. Be to, „Į darbą priėmus transporto vadybos absolventą, jį apmokyti reikia maždaug trijų mėnesių,“ – pasakojo A. Šmitas, kuris stebisi, kodėl absolventai nenori dirbti transporto įmonėse, nors jiems siūlomi pakankamai geri atlyginimai.


Jau birželį šalies universitetai ir kolegijos išleis dar po vieną kursą transporto specialistų, kurie bus imlūs, dinamiški norės ir gebės save realizuoti transporto sektoriuje, todėl transporto įmonės turėtų nesnausti ir jau iš anksto pradėtų dairytis perspektyvių absolventų.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt