11 keisčiausių kelių eismo taisyklių pasaulyje

2012 05 17


Tolimiausiuose pasaulio kampeliuose galioja keistos, juokingos, absurdiškos ir neįtikėtinos kelių eismo taisykles. 10 jų surinktos iš tolimų šalių, o viena mums labai artima ir pažįstama, bet sunkiai suprantama užsieniečiams.

1. Saudo Arabija. Šioje musulmoniškoje šalyje moterims apskritai neleidžiama vairuoti daugumoje viešų kelių. Joms draudžiama net važiuoti dviračiu. Sėsti prie vairo moterys gali tik privačiuose keliuose tarp gyvenamųjų rajonų. Ši taisyklė galioja ir turistėms – jos už tokį amoralų poelgį kaip automobilio vairavimas būtų suimtos ir gal net deportuotos iš šalies.


2. Kinija. Visame pasaulyje pėsčiųjų perėjos sukurtos tam, kad žmonės galėtų saugiai pereiti gatvę, žinodami, jog toje vietoje automobilio vairuotojai sustos jų praleisti. Bet tik ne Kinijoje. Šioje šalyje vairuotojams draudžiama stoti prie perėjų, o pažeidę šią taisyklę gali būti nubausti penkių juanių (apie 1,8 Lt) bauda.


3. Australija. Paprastai į dešinę sukame iš pirmosios eismo juostos, bet tik ne Melburne. Šiame mieste, jei sukant į dešinę reikia kirsti tramvajaus bėgius, sukti reikia iš pačios tolimiausios, labiausiai kairėje esančios eismo juostos. Toks manevras vietinių vadinamas „kablio posūkiu“ (angl. k. – „hook turn“) ir padeda išvengti tramvajų spūsčių. Kad ir koks keistas atrodytų pasiūlymas sukti į dešinę iš kairiausios eismo juostos, kai kitose eismo juostose riedantys automobiliai lekia į priekį, bulių kautynių trasa gatvės nevirsta. Besiruošiantys sukti į dešinę pavažiuoja iki pusės sankryžos, palaukia kol jiems užsidega raudonas šviesoforo signalas ir kol laukiantiems gretimoje gatvėje neužsidegė žalia, suka į dešinę.


4. Japonija. Tvarka, pagarba ir mandagumu garsėjančioje šalyje net taksi vairuotojai dėvi baltas pirštines, todėl apie jokią nešvarą negali būti nė kalbos. Po lietaus vairuotojai turi būti itin atidūs. Nepristabdę prieš balą ir aptaškę pėsčiojo drabužius jie gali būti nubausti apie 155 litus siekiančia bauda. Nors tokia taisyklė pasaulyje nepaplitusi, tikriausiai ir mūsų šalies pėstieji neprieštarautų, jei vairuotojams būtų oficialiai draudžiama taškytis purvu.


5. Filipinai. Nepaprastai tankiai apgyvendintoje šalies sostinėje Maniloje automobilių srautai mažinami labai primityvia priemone. Pirmadieniais nuo 7 valandos ryto iki 7 vakaro negalima naudoti automobilių, kurių valstybiniai numeriai baigiasi skaičiais 1 arba 2. Greičiausiai ši sistema buvo nužiūrėta nuo JAV, kai aštuntąjį dešimtmetį dėl degalų trūkumo lyginių ir nelyginių numerių savininkai degalinėse galėjo lankytis pakaitomis kas antrą dieną.


6. Tailandas. Ši Rytų Azijos valstybė rado kitokį būdą sumažinti automobilių spūstis. Daugelyje Bankoko gatvių nustatytu paros metu keičiama eismo kryptis, todėl nepratusiems prie Tailando sostinės eismo verčiau nemėginti vairuoti, nes net palydovinės navigacijos prietaisai gali atvesti priešpriešomis į atlekiantį mašinų srautą. Negana to, šioje šalyje pirmenybė važiuoti per sankryžą tenka ne pagal konkrečias taisykles, o tiesiog tam, kieno transporto priemonė didesnė. Tai galioja net kai prekeivių sunkvežimis staiga pajuda nuo šalikelės.


7. Didžioji Britanija. Kartais nutinka taip, kad gamtos šauksmas prispaudžia pačiu netinkamiausiu metu. Britų vyrai gali būti ramūs net jei arti nėra tualeto, jiems leidžiama šlapintis viešai, bet tik ant užpakalinio savo automobilio rato, tuo metu padėjus dešinę ranką ant mašinos.


8. Suomija. Autorinių teisių sergėtojai pasiveja net taksistus. Taksi vairuotojai, kurie veždami keleivius įjungia magnetolą privalo kasmet Autorinių teisių gynimo asociacijai sumokėti apie 76 litus siekiantį mokestį. Nenorintys leisti papildomų pinigų gali keleivius vežioti tyloje.


9. JAV, Kalifornija. Karštu oru ir moralės normų nepaisančiomis įžymybėmis garsėjančioje valstijoje vairuotojoms taikomas labai dorovingas reikalavimas. Moterims draudžiama vairuoti automobilį vilkint chalatą, be to, bet kurios lyties vairuotojams draudžiama spaudyti pedalus basomis.


10. JAV, Kanzasas. JAV yra per didelė ir pernelyg permaininga šalis, kad būtų galima apsiriboti tik viena neįprasta kelių eismo taisykle. Pietinės Kanzaso valstijos gyventojai ramybę vertina ne mažiau nei kaliforniečiai, tik jie saugo ne akis, o ausis. Šioje valstijoje draudžiama cypinti automobilių padangas. Nors pats draudimas neatrodo itin keistas, stulbina bausmė už jo pažeidimą. Per stipriai spaudę akceleratorių gali būti patupdyti į areštinę net 30 parų.


11. Lietuva. Mums savos šalies kelių eismo taisyklės jau įprastos, bet, atidžiau pažvelgus, ir jose netrūksta kuriozų. Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nurodyta, kad keleivius vežti leidžiama tik tam skirtomis arba specialiai tam pritaikytomis transporto priemonėmis ir tik pagal konstrukciją žmonėms skirtose vietose. Tačiau Kelių eismo taisyklėse, skirsnyje apie keleivių pareigas nurodyta ir kaip elgtis važiuojantiems krovininio automobilio kėbule. Jiems tik draudžiama stovėti, sėdėti ant bortų ir būti ant krovinio aukščiau už bortus. Taigi, vežti draudžiama, o važiuoti – ne.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt