„Stena Line“ spartina iškastinio kuro nenaudojančią laivybą, siekdama iki 2030 metų sumažinti taršą 30 %

2021 04 12


2020 m. keltų bendrovė „Stena Line“ tęsė bendrojo CO2 išmetimo mažinimą ir dešimčia metų lenkia IMO – Tarptautinės jūrų organizacijos nustatytus siektinus teršalų išmetimo rodiklius. Nežiūrint to, Švedijos laivybos bendrovė dabar spartina perėjimą prie iškastinio kuro nenaudojančios laivybos ir pristato savo planą – iki 2030 metų sumažinti bendrą CO2 išmetimą net 30 %.

Nežiūrint į tai, kad buvo nelengvi metai, 2020 metais „Stena Line“ tęsė bendros įmonės taršos anglies dvideginiu mažinimą. Tarša taip pat sumažinta ir įveiktų jūrmylių atžvilgiu – 2,3 % / jm. Tai rodo, kad laivai 2020 metais tapo dar labiau energetiškai efektyvesni.

„Mes įtemptai dirbame mažindami mūsų degalų suvartojimą bei taršą, ir tuo pačiu metu išbandome ateities degalus bei technologijas. Pagrindiniai taršos mažinimo veiksniai 2020 metais buvo tai, kad Airijos jūroje paleidome tris naujus, 30 % energetiškai efektyvesnius laivus. Taip pat įdiegėme atsinaujinančios kranto energijos naudojimą Kylio uoste, dar penkiuose laivuose įrengėme dirbtinio intelekto sistemos asistentus – „Stena Fuel Pilot“ padedančius mūsų kapitonams valdyti laivus energetiškai efektyviausiu būdu“, – sako Erik Lewenhaupt, „Stena Line“ Tvarumo grupės vadovas.

„Stena Line“ jau dešimčia metų lenkia IMO – Tarptautinės jūrų organizacijos nustatytus siektinus teršalų išmetimo rodiklius*. Nežiūrint to, Švedijos laivybos bendrovė apsisprendė spartinti perėjimą prie iškastinio kuro nenaudojančios laivybos ir planuoja iki 2030 metų sumažinti viso išmetamo CO2 kiekį 30 %. Iš numatytų priemonių – ir iškastinių degalų nenaudojančio laivo „Stena Elektra“ paleidimas Gotenburgo–Frederikshavno linijoje. Iki 2050 metų laivybos bendrovė visiškai nebenaudos iškastinių degalų.

„Mūsų siekis – pirmauti iškastinių degalų nenaudojančioje laivyboje ir tvariame jūrų transporte. Tam reikės panaikinti mūsų priklausomybę nuo iškastinių degalų ir sumažinti bendrąjį mūsų įmonės teršimą, taip pat pasiekti didesnio efektyvumo plukdytų ir transportuotų krovinių vieneto atžvilgiu. Todėl „Stena Line“ pasirinko šį ambicingą tikslą – iki 2030 metų sumažinti bendrą mūsų anglies dvideginio išmetimą 30 %, nes galiausiai sieksime nulinės emisijos“, – sako „Stena Lineʾs“ vadovas Niclas Mårtensson.

„Stena Line“ planas anglies taršos mažinimui

„Stena Line“ mato keturias pagrindines sritis anglies dvideginio išmetimo mažinimui 30% iki 2030 metų, kad būtų pasiekti ambicingi visiško iškastinių degalų atsisakymo planai iki 2050 metų.

Laivybos elektrifikavimas.

  • „Stena Line“ šiuo metu pirmauja elektrifikuojant laivus. Nuo 2018 metų „Stena Jutlandica“ naudojo hibridinius akumuliatorius Gotenburgo–Frederikshavno linijoje. Iki 2030 metų iškastinių degalų nenaudojanti „Stena Electra“ įveiks visą 50-ties jūrmylių maršrutą naudodama tik akumuliatorių galią.
  • Mūsų uosto ir terminalų elektrifikavimas tęsėsi 2020 metais ir šiandien „Stena Line“ veikloje naudojama 99,8 % elektros energijos iš atsinaujinančių šaltinių. Ketvirtadalyje „Stena Line“ terminalų laivai jungiasi prie žaliosios elektros energijos stovėdami uostuose. Taip 2020 metais sumažino „Stena Line“ anglies dvideginio išmetimą daugiau nei 13 000 tonų. Tai prilygsta 7 200 keleivinių automobilių metinei taršai.

Alternatyvių degalų bandymai

  • 2015 metais „Stena Line“ paleido pirmąjį pasaulyje keltą, galintį naudoti ir dyzelinius degalus, ir etanolį. Unikalus metanolio panaudojimo laivybai projektas buvo įgyvendintas „Stena Germanica“ kelte, linijoje tarp Goteburgo ir Kylio.
  • Metanolis gali būti gaminamas iš gamtinių dujų, anglies, biomasės arba CO2. Naudojant metanolį beveik visiškai sumažinamas sieros ir smulkiųjų dalelių išmetimas, azoto išmetimas palyginti su tradiciniais laivų degalais sumažinamas 60 %.
  • „Stena Line“ tiria keletą alternatyvių degalų panaudojimo galimybių: vandenilio, degalų kapsulių. 2021 m. planuojami bandymai panaudoti metalo gamyboje susidariusių likutinių dujų išgautą metanolį.

Laivyno modernizavimas

  • 2020 metais Airijos jūroje paleisti trys nauji naujos kartos keltai „E-Flexer“. Šie laivai yra iki 30 % energetiškai efektyvesni nei ankstesni ir yra parengti konversijai į dujinės arba metanolio energijos naudojimą. 2022 metais „Stena Line“ turės dar du patobulintus „E-Flexer“ tipo laivus.
  • Per pastaruosius dešimt metų „Stena Line“ modernizuodama savo laivyną, taikė daugiau nei 360 mažų ir stambių efektyvumo didinimo priemonių. Į šias priemones buvo įtraukti įvairūs veiksmai, pavyzdžiui, lempučių, sraigtų ir vairų keitimas panaudojant „IoT“ kontroliuojamo dažnio ventiliavimą denyje ir saugią aplinkai „Selektope“ technologiją, kad būtų išvengta korpuso taršos.

Dirbtinis intelektas denyje

  • Patyrę „Stena Line“ kapitonai gavo naują pagalbininką, dirbtinio intelekto sistemos asistentą „Stena Fuel Pilot“, padedantį jiems valdyti laivus pačiu efektyviausiu būdu. 2020 metais „Stena Fuel Pilot“ buvo įdiegtas penkiuose keltuose, plaukiojančiuose tarp Švedijos ir Vokietijos, ir tarp Švedijos ir Danijos. Per dvejus metus planuojama įdiegti šią naujovę visame laivyne.
  • „Stena Fuel Pilot“ gali sumažinti laivo degalų sąnaudas iki 5 %, taip pat tiriamos kitos dirbtinio intelekto sistemos panaudojimo galimybės degalų sunaudojimo mažinimui.


Šaltinis Stena Rederi

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt