Prieš kiekvieną kelionę oro uostuose atliekama aviacijos saugumo patikra visame pasaulyje vyksta griežtai reglamentuota tvarka. Tačiau laikas, kiek keleiviai užtrunka patikroje, gali skirtis: Lietuvos oro uostų duomenimis, trukmė svyruoja nuo kelių iki keliolikos minučių. Siekdami įprastų saugos procedūrų laiką sumažinti iki minimalaus ir tuo pačiu kelti aptarnavimo kokybę, Lietuvos oro uostai tiria pasaulines praktikas ir pradeda konsultacijas su saugumo rinkos dalyviais.

Pastaruoju metu, pasirodžiusius informacijai apie Šiaulių oro uosto komercinės veiklos „pristabdymą", sulaukiame klausimų – ar oro uostas nustojo veikti? Užtikriname, Šiaulių oro uostas ir toliau yra nuolat pasiruošęs priimti krovininius orlaivius, atlikti jų aptarnavimą, krovą, visas reikalingas krovinių procedūras.

Pasauliniame patraukliausių vietų tarptautiniams paslaugų centrams indekse Lietuva užima 16 vietą, skelbia konsultacijų bendrovė „A.T. Kearney". Tai – įspūdingas šalies šuolis per 13 vietų aukštyn vos per vienerius metus. Stebintiems paslaugų centrų augimą, akivaizdu, kad šis rezultatas pasiektas pritraukiant ir išlaikant paslaugų centrus Vilniuje ir Kaune. O koks Lietuvos uostamiesčio potencialas? Šis klausimas rugsėjo 25 d. buvo keliamas Klaipėdos miesto vystymo agentūros „Klaipėda ID" suorganizuotoje konferencijoje „Atrandant paslaugų centrų sektorių | Klaipėda".

Komentaro autorius Vilius Juzikis, SEB banko valdybos narys, Verslo bankininkystės tarnybos direktorius

Pasaulyje netylant kalboms apie klimato atšilimą, vis daugiau dėmesio kreipiama į ekologiją ir priemones, kaip vartoti mažiau plastiko, popieriaus ir taip apsaugoti nuo nevaldomo gamtos resursų naudojimo ir nemažėjančios taršos. Tai neaplenkia ir siuntų gabenimo verslo, kuris jungiasi prie aplinkosauginių problemų sprendimų ir ieško būdų, kaip pagerinti situaciją ir tapti labiau atsakingais. O pradėti galima laikantis kelių esminių taisyklių.

Biudžeto politikos kontrolės institucijos funkcijas vykdanti Valstybės kontrolė (toliau – fiskalinė institucija) atliko Finansų ministerijos parengto 2019–2022 m. ekonominės raidos scenarijaus vertinimą ir išvadoje nurodė, kad jis yra tinkamas rengti 2020 m. valdžios sektoriaus biudžetų projektus.

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, susitikęs su Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) ir Lietuvos verslo tarybos nariais, aptarė abiejų šalių investicinį klimatą ir verslo ryšius.

Lietuva per du dešimtmečius pagal darbo našumo didėjimą buvo viena sparčiausiai augusių Europos Sąjungos (ES) valstybių narių. Atsižvelgiant į perkamosios galios paritetą, 2017 metais darbo našumas Lietuvoje siekė 75 proc. ES vidurkio. Tai rodo pirmasis Lietuvos darbo našumo vertinimas, kurį atliko Ekonomikos ir inovacijų ministerija.

Rugsėjo 16-osios vakarą Vilniaus oro uoste pradedami keleivių išleidimo panduso išvykimo terminalo link tvarkymo darbai. Pirmieji ir aktyviausi tvarkymo darbai šią savaitę vyks naktimis, todėl nuo 8 val. vakaro iki 3 val. ryto pandusu eismas bus draudžiamas, vėlesniuose darbų etapuose eismas naktimis bus tik apribotas. Tai paruošiamieji darbai „Kiss and Fly" zonos įrengimui.

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava" pirmadienį pasirašė tarptautinio krovininio kelių transporto šakos kolektyvinę sutartį su profesinių sąjungų atstovais. Tai yra vienas iš pirmųjų tokių susitarimų su profesinėmis sąjungomis Lietuvoje.

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica", baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Jis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, dėl reversinio eismo organizavimo sudarytos greitkeliui artimos eismo sąlygos.

Vis daugiau Lietuvos eksportuotojų nusprendžia stiprinti nuosavus prekės ženklus ir vis sėkmingiau pereina nuo užsakomosios gamybos prie aukštesnės pridėtinės vertės produktų gamybos ir pardavimo. Sukurti prekės ženklą, kuris kurtų vertę eksportuojamiems produktams, nėra lengva ir pigu, todėl verslo plėtros agentūra „Versli Lietuva" jau ketvirtą kartą įmonėms pristato prekės ženklų stiprinimo eksportui programą „BrandLAB".

Pasaulyje daugėja ekonomikos recesijos ženklų, tačiau Lietuvos ūkis kol kas sėkmingai iriasi prieš srovę, niūrias nuotaikas sklaidydamas geresniais nei tikėtasi rezultatais, geriausiais Europos Sąjungoje namų ūkių lūkesčiais ir tvariu eksporto apimčių augimu. Naujausia „Luminor" ekonomikos apžvalga konstatuoja, kad šiemet Lietuvos ūkis turėtų augti netgi sparčiau nei prognozuota, tačiau jau 2020-iesiems augimo prognozės šiek tiek prastinamos (nuo 2,8 iki 2,6 proc.), atkreipiant dėmesį į spartesnį kainų ir nedarbo lygio augimą. Kita vertus, Lietuvos ekonomika ir kitąmet, ir 2021 metais turėtų išsilaikyti augančių šalių lygoje ir recesijos išvengti.

Siekdama sumažinti administracinę naštą kelių transporto vežėjams, Susisiekimo ministerija siūlo supaprastinti licencijų, reikalingų kroviniams ar keleiviams vežti, išdavimą. Tai numatoma naujose Kelių transporto veiklos licencijavimo taisyklėse, kurias ministerija teikia svarstyti Vyriausybei.

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių įmonių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ bendrovė „LG CARGO“ pradėjo techninės priežiūros programą, kurios metu bus atnaujinti daugiausiai krovinių pervežantys riedmenys. Tai didžiausia „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupės riedmenų atnaujinimo programa per pastaruosius 10 metų.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt