Baltijos šalių transporto ministrai aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą

%2020 %09 %29


Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai, atsakingi už transporto sektorių, balandžio 17 d. nuotolinėje konferencijoje aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo eigą.

article sumin

Ministrai pažymėjo, kad COVID-19 pandemija nesukliudė projekto įgyvendinimo, ir darbai sėkmingai tęsiami visose trijose Baltijos šalyse. „Rail Baltica“ neabejotinai prisidės prie Baltijos regiono ekonomikos skatinimo, atsigaunant nuo COVID-19 pandemijos padarinių.

Lietuvos susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pažymėjo, kad Lietuva sparčiai vykdo darbus nuo Kauno link Latvijos sienos ir yra pasirengusi įgyvendinti „Rail Baltica“ iki 2026 m. „Lietuvos įgyvendinančioji institucija AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pradėjo rinkos konsultacijas dėl 470 mln. eurų vertės „Rail Baltica“ statybos darbų viešųjų pirkimų, kurie bus skelbiami netrukus. Lietuvos, Latvijos, Estijos ir kitus tiekėjus kviečiame aktyviai dalyvauti ir pasinaudoti šia galimybe“, – sakė ministras J. Narkevičius.

Atsižvelgdami į vasario 7 d. vykusį Baltijos šalių ministrų pirmininkų susitikimą, ministrai pratęsė diskusijas apie projekto įgyvendinimo modelį, apsikeitė nuomonėmis apie būtinybę patobulinti strateginių sprendimų priėmimą ir peržiūrėjo galimus bendros įmonės „RB Rail“ AS valdymo struktūros pakeitimus, siekiant užtikrinti greitesnį projekto įgyvendinimą. Visi patobulinimai turi tarnauti pagrindiniam tikslui – kad geležinkelio linija būtų nutiesta ir pradėta eksploatuoti iki 2026 m. pabaigos.

Latvijos transporto ministras Tālis Linkaits priminė ketinimą dalį projekto įgyvendinimo darbų, kuriuos šiuo metu atlieka projekto „Rail Baltica“ įgyvendinančioji institucija SIA „Eiropas dzelzceļa līnijas“, perduoti bendrai įmonei. Ministrai, vertindami šį siūlymą, sutarė išnagrinėti, kokios būtų tokios reorganizacijos pasekmės ir kokie reikalingi praktiniai veiksmai, kad projekto įgyvendinimo schemos pakeitimai nesukliudytų numatytam darbų grafikui ir nesukeltų biudžeto viršijimo.

Estijos ekonomikos ir infrastruktūros ministras Taavi Aas pabrėžė, kad projekto įgyvendinimui pagerinti reikalinga horizontali projekto įgyvendintojų integracija. Reikia sustiprinti globalių projekto veiklų koordinavimą per įmonę „RB Rail AS“, tačiau vietiniai šios įmonės filialai liktų atsakingi už projektavimo ir statybos veiklas.

Ministrai dar kartą konstatavo, kad norint laiku įgyvendinti projektą yra būtinas pakankamas ES finansavimas. Jie pabrėžė, kad bendros Baltijos šalių pastangos itin svarbios ES daugiametės finansinės programos derybose, siekiant gauti pakankamą finansavimą ateinančiu ES finansiniu laikotarpiu.

„Rail Baltica“ projektas sėkmingai vykdomas net COVID-19 pandemijos metu. Projektuojama 643 km naujos geležinkelio linijos, įskaitant visą būsimą liniją Estijoje, Latvijoje ir du ruožus Lietuvoje nuo Kauno iki Latvijos sienos.

„Rail Baltica“ tiekėjai kviečiami balandžio 23 d. nuotoliniu būdu dalyvauti Forume ir daugiau sužinoti apie esamą situaciją bei šių metų planus ir viešuosius pirkimus.

Šaltinis sumin.lrv.lt

 

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt