Geležinkelių bendrovės skatins intermodalinius krovinių pervežimus tarp Lietuvos ir Lenkijos

%2020 %05 %30


article LG Cargo

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ ir viena didžiausių krovinių gabenimo geležinkeliais įmonių Lenkijoje „PKP Cargo“ skatins intermodalinius pervežimus tarp Lietuvos ir Lenkijos. Taip siekiama mažinti aplinkos taršą ir didinti eismo saugumą keliuose.

Tai numatyta bendrovių pasirašytame ketinimų protokole dėl bendros įmonės steigimo. Šio dokumento pagrindu bendrovės tęsia derybas, o pasirašytas protokolas nesukelia jokių įsipareigojimų. Derybas dėl bendros įmonės steigimo numatoma baigti artimiausiu metu.

„LG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas pažymi, jog intermodalinių krovinių pervežimų apimtys pastaraisiais metais auga, o verslo susidomėjimas tokiu krovinių vežimo būdu ypač išaugo, kai daugeliui dėl koronaviruso sukeltos sumaišties sutriko logistikos grandinės.

„Pasauliui susiduriant su koronaviruso iššūkiais, mes, kaip ir krovinių vežimo veikla, veikiame nenutrūkstamai. Turime ambicingų plėtros planų, tad lygiagrečiai su naujomis galimybėmis, kurias atvers vystomi europiniai geležinkelių projektai, ruošiamės ir mes. Tuo tikslu kartu su „PKP Cargo“ siekiame vystyti intermodalinius krovinių pervežimus tarp Lietuvos ir Lenkijos. Toks krovinių gabenimo būdas, kai suderinami keli transporto būdai,  taupo ne tik verslo patiriamas logistikos sąnaudas, bet ir mažina aplinkos taršą, spūstis, triukšmą, eismo įvykius keliuose bei kitą neigiamą kelių transporto poveikį aplinkai“, – sako E. Lazauskas.

E. Lazausko teigimu, plėtojant paslaugas didelis dėmesys bus skiriamas puspriekabių ir konteinerių pervežimui, o geležinkeliai sujungs Lietuvos, Lenkijos ir Vokietijos krovos terminalus.

Krovinius gabenant geležinkeliu į aplinką patenka 3 kartus mažiau CO2, nei juos vežant kelių transportu, be to, mažėja ir avarijų skaičius keliuose. Tarp Lietuvos ir Lenkijos kasmet pervežama apie 50 mln. tonų krovinių, iš  jų – tik 1 proc. geležinkeliu, šalių sienas kasmet kerta apie 2,5 mln. vilkikų.

Didelį impulsą krovinių pervežimui geležinkeliu tarp Lenkijos ir Lietuvos duos europinės vėžės projektas „Rail Baltica“ ir šiuo metu  modernizuojamas Kauno intermodalinis terminalas (KIT) Šeštokuose, kuris iki 2020 metų pabaigos bus prijungtas prie Europos Sąjungos (ES) geležinkelio tinklo.

Šaltinis www.litrail.lt

 
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt