„Rail Baltica“ mažins taršą, tačiau įgyvendinimui būtinas finansavimas

%2020 %07 %14

 

Forume dalyvavęs susisiekimo viceministras Gytis Mažeika sako, kad „Rail Baltica“ prisidės prie klimatui neutralios ekonomikos, tačiau tam būtina sąlyga – savalaikis finansavimas projekto įgyvendinimui.

„Rail Baltica“ yra prioritetinis projektas Lietuvai, kartu tai yra visos Europos Sąjungos projektas, kurį galime įgyvendinti tik su europine finansine pagalba. Pakankamo finansavimo užsitikrinimas tiek dabar, tiek ir kitoje daugiametėje ES finansinėje programoje 2021-2027 metais yra kritiškai svarbus išsaugant lūkesčius projektą užbaigti laiku iki 2026 m. Džiaugiamės didėjančiu naujosios Europos Komisijos dėmesiu ir parama geležinkelių sektoriaus plėtrai, tai rodo pateiktas pasiūlymas 2021 metus paskelbti geležinkelių metais. Šiemet Lietuvai gavus papildomą finansavimą projektui „Rail Baltica“, 2021 metais jau galėsime realiais darbais įrodyti savo įsipareigojimus šiam tikslui“, – sako G. Mažeika.

Anot viceministro, žmonės jau laukia rezultatų, verslas – galimybės naudotis nauja infrastruktūra. Jau šiandien Lietuva keleiviams gali pasiūlyti maršrutą Kaunas–Balstogė, taip pat intensyviai dirbama siekiant sujungti Kauno intermodalinį terminalą su „Rail Baltica“ linija ir atidaryti 1435 mm geležinkelį krovinių vežimui nuo 2021 m.

„Rail Baltica“ įgyvendinimas tiesiogiai prisideda ir prie ES aplinkosaugos strategijos iki 2030, ir prie Žaliojo Kurso politikos tikslų. „Rail Baltica“ geležinkelio linija bus elektrifikuota ir sukurta alternatyva perkelti krovininį transportą nuo auto kelių ant geležinkelio, tai turės mažesnį neigiamą poveikį gamtai ir prisidės prie nelaimingų atsitikimų skaičiaus mažinimo.

Kompanijos „Ernst & Young Baltic“ atliktoje geležinkelių infrastruktūros bei projekto „Rail Baltica“ sąnaudų ir naudos analizėje įvertinta, kad visose trijose Baltijos valstybėse „Rail Baltica“ eksploatacija leis sumažinti anglies dvideginio emisijų išmetimų kiekius, kurių skaičiuojama nauda prilygs 3 mlrd. eurų. Dar beveik 3,3 mlrd. naudos bus dėl kitų orą taršą lemiančių kenksmingų medžiagų kiekio sumažinimo.

Šaltinis sumin.lrv

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt