Darnus vystymasis ir „žalioji“ logistika

%2020 %06 %02

Darnus vystymasis — ateities tema. Pirmą kartą terminas nuskambėjo Jungtinių Tautų Žmogaus aplinkos (Stokholmo) konferencijoje, vykusioje 1972 metais. Kaip „darnus vystymasis" suprantamas ekonominės plėtros modelis, kuri pasiekiama nesekinant gamtinių išteklių.

Darnus vystymasis apima daugelį šakų, įskaitant ir transporto logistiką. Siekdamos sumažinti išmetimų į aplinką poveikį, daugelis logistikos įmonių taiko įvairias technologijas: nuo specialios programinės įrangos, kuri apskaičiuoja maršrutą su mažiausiais išmetimais į atmosferą, iki elektrokarų ir mašinų su atitinkamais ekologiniais standartais.

Pagal tarptautinės energetikos agentūros statistiką, automobilių, oro, geležinkelių ir vandens transporto rūšys vidutiniškai sukuria 28 % į atmosferą išmetamo CO2 kiekio. iš visų mobilių šaltinių automobilių transportui tenka 73 % išmetamų nuodingų medžiagų. Dėl sudėtingos ekologinės situacijos Europos transporto šaka įgyvendina rinkinį priemonių, skirtų kovoti su aplinkos tarša ir mažinti išmetamų nuodingų medžiagų kiekį.

Pasak Vladislavo Aleinikovo, „AsstrA-Associated Traffic AG" kokybės, ekologijos ir darbo saugos vadovo, šiame priemonių sąraše lyderiauja įdiegta administracinio reguliavimo sistema. „ES teisės aktuose dėl CO2 išmetimo 2020 metais numatyta rinkti anglies dvideginio ir kuro mokestį, taip pat rinkti mokestį iš sunkvežimių pagal nuvažiuotą atstumą. Pagal šią nuoseklią veiksmų sistemą kasmet numatoma sumažinti 3 % sunkvežimių СО2 išmetimą į atmosferą. Nuo 2030 metų įsigalios griežti reikalavimai, pagal kuriuos išmetamas kenksmingų medžiagų kiekis turės būti sumažintas 30 % palyginti su 2021 metais. Ši priemonė padidins senų transporto priemonių eksploatacijos išlaidas ir padės paspartinti transporto parko „žalinimo" procesą.

Sunkvežimių rinkliava, atsižvelgiant į nuvažiuotą atstumą, – tai papildoma paskata racionalizuojant krovinių pristatymo schemas. Įvedus rinkliavą sumažėjo sunkiasvorių sunkvežimių rida, nepertraukiamai augusi tris ankstesnius dešimtmečius", – pastebi Vladislavas Aleinikovas.

Logistikos ir transporto įmonės dėjo papildomas pastangas darbo našumui gerinti: sumažėjo tuščiosios eigos, prasidėjo naudojamų automobilių ekologinių savybių pažanga. Be to, buvo perskirstyti srautai keliams, kurie nėra apmokestinami, dėl ko buvo sumažintas pagrindinių magistralių apkrovimas.

„AsstrA" įmonių grupė atsakingai laikosi priemonių, skirtų aplinkos apsaugai ir išsaugojimui. Įmonei svarbu, kad Partneriai taip pat laikytųsi nurodytų reikalavimų. Esant vienodai ekonomiškai naudingiems variantams, įmonė pirmenybę teikia ekologiškiems pristatymams", ― reziumavo Vladislavas Aleinikovas.

Šaltinis BNS

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt