Moterys logistikoje

2019 07 05

Kalbant apie karjerą transporto ir logistikos srityje, pirmiausia kyla mintis, kad ją šioje srityje daro vyrai. Tačiau statistika rodo, kad moterys šioje ekonomikos srityje yra daug pasiekusios. Kaip sekasi moterims dirbti transporto ir logistikos srityje?

Šis klausimas tapo viena iš pagrindinių moterų, dirbančių logistikoje, forumo tema. Šis forumas yra puiki moterų vadovių, dirbančių logistikos srityje, verslo susitikimų vieta. Renginys yra skirtas transporto ir logistikos srities specialistams, taip pat gamintojams, platintojams ir prekybos tinklų atstovams. Forumas yra taikomojo pobūdžio ir kiekvienais metais kelia temas ir problemas, susijusias su lokalaus ir tarptautinio logistikos verslo plėtra.

Tarptautinės įmonių grupės „AsstrA-Associated Traffic" AG Koroščino muitinės tarpininkų agentūros vadovė Malgožata Matvejuk pasidalijo dalyvavimo renginyje įspūdžiais: „Šiemet forume, kuris vyko gegužės 20-21 dienomis Palenkės Januve, dalyvavo 160 moterų, dirbančių logistikos srityje. Susitikimus vedė Katovicų ekonomikos universiteto ir Varšuvos aukštosios ekonomikos mokyklos profesoriai. Forumo šūkiu tapo frazė „Būk savimi". Ji susijusi su pagrindinėmis renginio temomis: kaip įvairovės amžiuje plėtoti įmonės veiklą, kur ieškoti naujų veiklos sričių, kaip diegiant naujoves išsaugoti organizacijos charakterį ir vertybes?

Pirmą dieną buvo nagrinėjami vertybinio valdymo ir influencinės rinkodaros aspektai. Buvo kalbama apie veržlią daugiarūšių gabenimų plėtrą ir pokyčius kuriant Naująjį Šilko kelią. Dalyviai susitiko su kviestiniu svečiu, buvo įteikti apdovanojimai „Moteris logistikoje 2018". Antra Forumo diena buvo skirta praktiniams dalykams: dalyviai lankėsi konteinerių bazėje sausajame uoste Malaševičiuose. Dvi dienos įdomių pranešimų, mokymų ir susitikimų suteikė nepakartojamų emocijų, naujų idėjų ir žinių, kurios bus taikomos darbe".

„AsstrA-Associated Traffic" AG moterys nėra mažuma. Kompanijoje dirba daugiau kaip 1000 darbuotojų, iš jų 641 moteris, tai yra 64 %. 39 moterys (6%) užima vadovaujamus postus. Kas kelia daugiausia sunkumų ir kas teikia džiaugsmo moterims, dirbančios transporto ir logistikos srityje?

Pietų ir Rytų Europos operacijų skyriaus vadovė Julija Gorbačuk pasakoja: „Į transporto ir logistikos sritį patekau visiškai atsitiktinai. Aš norėjau dirbti su kalbomis, bet supratau, kad vertėjo ar mokytojo darbas man netinka. Transporto ir logistikos sritis sužavėjo dinamiškumu. Toks darbo ritmas man tiko idealiai. Darbo rutina mane skatina ieškoti pokyčių: naujų Klientų, naujų krypčių, naujų įspūdžių. Tai greitai besivystanti ūkio šaka, tą liudija ir aktyvus IT sprendimų diegimas. Logistikos verslas vystosi, kartu auga ir specialistai".

Darbas transporto ir logistikos srityje susijęs su dideliu stresu. „Ši rinka reikalauja būti pasiekiamu 24/7, tai turi įtakos darbuotojo šeiminiam gyvenimui. Vadovaujantis work-life-balance taisyklėmis galima sėkmingai suderinti karjerą ir asmeninį gyvenimą", - pabrėžia Julija Gorbačuk. – „Patiriame ne tik stresą, turime kautis su stereotipais: ne kartą man teko verslo partneriams įrodinėti, kad nepaisant mano jauno amžiaus ir lyties, aš esu patyrusi specialistė. Toks elgesys kyla dėl mentaliteto skirtumų, todėl žvelgiu į tai supratingai ir kantriai".

Reklamos ir PR skyriaus vadovė Katerina Snehirova priduria: „Kalbant apie transporto ir logistikos sritį galima susidaryti įspūdį, kad „svarbiausi" vaidmenys tenka vyrams: jūrų ir geležinkelių linijų atstovai, automobilių parkų savininkai, vairuotojai, sandėlių darbuotojai. Jeigu atidžiau pažvelgsite į transporto ir logistikos „virtuvę", pamatysite, kad visuose skyriuose dirba daugybė moterų. Pardavimų, personalo skyriai, rinkodara, buhalterija arba teisės skyrius – tai sritys, kuriose dažnai dirba moterys. Vienos iš pagrindinių transporto ir logistikos srities užduočių yra daugialypės užduotys. Įvykių, procesų ir sąveikų kiekis logistikoje per dieną kartais pasiekia ekstremalų lygį. Darbo ritmo intensyvumas nesikeičia penkias dienas per savaitę dvylika mėnesių per metus. Todėl tempas, greitis ir procesų koncentracija transporto srityje taip pat turi įtakos priimamiems sprendimams. Svarbu yra sugebėti dirbti spaudžiant laikui, nuolat ugdytis laiko valdymo kompetencijas ir, žinoma, gauti malonumą iš šio proceso".

Transporto ir logistikos paslaugų rinka yra labai patraukli. Kaip pabrėžia Katerina Snehirova, logistikos šaka siūlo daugybę „vaidmenų", kuriuos galima keisti ir išbandyti.

„Mano kelias transporto ir logistikos srityje prasidėjo gabenimų automobiliais skyriuje. Po kelerių metų aš pajutau, kad esu pasirengusi naujiems iššūkiams. „AsstrA" suteikė galimybę išbandyti savo jėgas rinkodaros skyriuje. Reklaminių kompanijų valdymas tapo logišku mano karjeros tęsiniu. Sukaupta gabenimų organizavimo patirtis ir kompanijos produktų išmanymas padeda kuriant ir realizuojant reklamines kompanijas.

Verslo feminizavimas vyksta labai greitai. Tą skatina moterų siekis būti nepriklausomomis ir savarankiškomis. Logistika nėra išimtis. Viskas priklauso nuo moters siekio realizuotis. Toni Robbins sakė: „Jei yra tikslas, bus ir energija, ir lėšos, ir įkvėpimas", - apibendrina Katerina Snehirova.

 

AsstrA Associated Traffic AG

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt