„Transekspedicija“: Lietuvos vežėjams suduotas rimtas smūgis

2015 06 22


Gegužės 27 dieną Švietimo ir mokslo ministerijos priimtas sprendimas pakeisti registracijos į privalomus profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursus vairuotojams tvarką (dar vadinami „95 kodo" kursai) logistikos bendrovėms grasina šimtatūkstantiniais nuostoliais. Lietuviško kapitalo transporto - ekspedicinės bendrovės „Transekspedicija“ atstovai tvirtina, kad vien per pastarąsias savaites dėl šio sprendimo patyrė daugiau nei 100 tūkst. eurų nuostolių.



Švietimo ir mokslo ministerijos sprendimas iš esmės lėmė, kad trečiųjų šalių vairuotojų įdarbinimas logistikos bendrovėse, tapo beveik neįmanomas. Ministerijos sprendime numatyta, kad, registruojant vairuotojus gauti „95 kodo" kursų baigimo pažymėjimą, kuris yra reikalingas norint dirbti logistikos srityje, reikalaujama įvesti ne mokinio gimimo datą, bet asmens kodą, o  asmens kodas suteikiamas tik gavus leidimą laikinai gyventi Lietuvoje, minėta procedūra gali trukti iki 5 mėnesių.



„Lietuvos vežėjai sukuria apie dešimtadalį šalies bendrojo vidaus produkto, o pasikeitus geopolitinei situacijai ir padėčiai Rusijos rinkose, šios svarbios Lietuvos verslo srities dalyviai kasdien turi spręsti sudėtingus išlikimo rinkoje klausimus. Šiame kontekste labai keistai atrodo Lietuvos valstybinių institucijų noras ne padėti, o apsunkinti logistikos kompanijų veiklą“, - tvirtina bendrovės „Transekspedicija“ direktorius personalo klausimams Vaidotas Rambynas.



Anot jo, jau nusistovėjusi vairuotojų iš trečiųjų šalių, daugiausia iš Ukrainos ir Baltarusijos, įdarbinimo Lietuvos  logistikos įmonėse sistema be išankstinio perspėjimo tik pačios ministerijos iniciatyva buvo sustabdyta ir jau neveikia daugiau nei tris savaites.



„Užsienio šalių vairuotojai nesutinka laukti beveik pusę metų tam, kad paprasčiausiai galėtų pradėti dirbti Lietuvoje, todėl renkasi žymiai lengvesnes įsidarbinimo procedūras nustačiusių valstybių bendroves, dažniausiai Lenkijoje ar Latvijoje. Biurokratizmas šioje srityje daro tiesioginę įtaką mūsų konkurencingumui, o jau kurį laiką skaičiuojami nuostoliai gali grėsti net ir įmonių bankrotais“, - tikina V. Rambynas.



Logistikos bendrovės tvirtina, kad poreikis samdyti vairuotojus iš trečiųjų šalių yra didelis, nes Lietuvos darbo rinkoje jaučiamas itin didelis šios srities profesionalų stygius.



„Transekspedicija” įkurta 1990 metais Vilniuje. Tai lietuviško kapitalo transporto-ekspedicinė logistikos įmonė, kurios metinė apyvarta siekia apie 30 mln. eurų. Įmonėje dirba 300 aukštos kvalifikacijos darbuotojų. Bendrovė yra viena didžiausių transporto – ekspedicinių logistikos kompanijų Lietuvoje, vežanti mažus, dalinius ir didelius krovinius vietiniais ir tarptautiniais maršrutais automobiliais ir teikianti visas logistikos paslaugas. Bendras įmonės valdomų  sandėlių plotas sudaro 26 tūkst. kvadratinių metrų.



UAB „Transekspedicija"

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt