Paskelbta tarptautinio konteinerių paskirstymo centro (HUB’o) pradžia

2015 06 08

 

Į Klaipėdos uostą atplaukęs 324,8 metrų ilgio konteinervežis „MSC Charleston“ įėjo į Klaipėdos uosto istoriją kaip pats ilgiausias į Klaipėdą atplaukęs laivas ir pažymėjo paskirstymo centro (HUB’o) oficialią veiklos pradžią. Šiandien centras oficialiai atidarytas.

 

„Iki šiol per Klaipėdos uostą buvo tik importuojami ir eksportuojami kroviniai konteineriuose, bet krovinių paskirstymo centro nebuvo. Nuo šiol Klaipėdos uoste konteineriai bus atgabenami okeaniniais iki 12 000 TEU talpos laivais-konteinervežiais, o išvežiojami mažesniais į kitus uostus, todėl didiesiems laivams iš kitų žemynų nereikės tarpinių sustojimų kituose Europos uostuose. Taip Klaipėdos uostas tampa patrauklesnis ir konkurencingesnis“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

 

HUB’o projekto pamatai padėti 2011 metais, projektas įgyvendintas bendradarbiaujant valstybiniam ir privačiajam sektoriams. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, siekdama prisidėti prie sklandžios konteinerių paskirstymo centro plėtros, iki 2014 m. investavo į LKAB „Klaipėdos Smeltė“ eksploatuojamą uosto infrastruktūrą 56,8 mln. Eur bei numato papildomai investuoti 25,26 mln. Eur (3,82 mln. Eur dviejų lygių sankryžos (tilto) į LKAB „Klaipėdos Smeltė“ statybai ir 21,43 mln. Eur – krantinių Nr. 97–100 statybos techninio projekto parengimui, statybai ir gilinimo darbams prie krantinių iki 16,5 m).

 

„Lietuvoje tokio pobūdžio projektas, pasitelkus pažangiausią pasaulinę inžinerinę patirtį, įgyvendinamas pirmą kartą uosto istorijoje. Galime pasidžiaugti, kad sutelkus visas pajėgas uoste jau turime modernų ir unikalų konteinerių paskirstymo centrą su pažangiausiomis technologijomis, erdviomis sandėliavimo aikštelėmis, naujomis krantinėmis ir užtikrintais gyliais ties jomis. Įgyvendintas projektas sudarė sąlygas didinti Klaipėdos uosto ir Lietuvos verslo konkurencingumą tarptautiniame kontekste, sudarė sąlygas pritraukti naujus krovinių srautus tiesiogiai iš kitų kontinentų, aplenkiant Europos uostus, sukūrė naujas aukštos kvalifikacijos darbo vietas“, – sakė LKAB „Klaipėdos Smeltė“ generalinis direktorius Rimantas Juška.

 

Pasak jo, rekonstruotame terminale 2014 m. jūrinių konteinerių perkrovimas išaugo 33% – nuo 132 000 TEU iki 176 000 TEU ir viršijo bendrą Klaipėdos uosto konteinerių krovos apyvartos augimą 2,7 karto. Bendras krovinių kiekis tonomis konteineriuose – 2 635 783 t.

 

Pirmas žingsnis Klaipėdos uoste įkurti tarptautinį konteinerių paskirstymo centrą buvo žengtas 2008 metais, kai kontrolinį „Klaipėdos Smeltės“ akcijų paketą įsigijo tarptautinė konteinerių terminalų operatorė – kompanija „Terminal Investment Limited“ (TIL). Ji holdingo principu valdo apie 30 terminalų įvairiuose kontinentuose. TIL glaudžiai bendradarbiauja su viena didžiausių pasaulyje konteinerių pervežimo kompanijų „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) ir investuoja į terminalų plėtrą tuose uostuose, į kuriuos MSC planuoja nukreipti krovinių konteineriuose srautus.

 

VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt