Susisiekimo ministerija pradėjo tirti aplinkybes įvykio, kurio metu šeštadienį, gegužės 16 d., be žinios dingo virš Baltijos jūros iš Geteburgo į Lietuvą skridęs aviakompanijos „Klaipėdos avialinijos“ vienmotoris civilinis lėktuvas An-2 su dviem lakūnais. Ši užduotis pavesta ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriui.
Skrydžio saugos tyrimui atlikti sudaryta komisija sieks nustatyti, ar orlaivis buvo techniškai tvarkingas, ar aviakompanija ir lėktuvo įgula buvo pasirengusi skrydžiui per Baltijos jūrą sąlygomis, kurios tuo metu buvo, ar dingusio orlaivio skrydis buvo tinkamai valdomas. Taip pat bus tiriama, ar orlaivio paieškos ir gelbėjimo darbai buvo tinkamai organizuojami ir vykdomi.
Komisijai teks išsiaiškinti avarijos priežastis, įgulos veiksmus incidento metu ir po įvykio, jei bus surastas dingęs lėktuvas ir bus galima jį apžiūrėti.
Baigus tyrimą bus pateiktos išvados, kokių papildomų priemonių būtina imtis skydžių saugai užtikrinti ir tokioms nelaimėms ateityje išvengti, ką reikėtų tobulinti skrydžių valdymo ir dingusiųjų paieškos bei gelbėjimo darbų srityje.
Pasak viešosios įstaigos „Oro navigacija“, Palangos skrydžių valdymo centras su „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvu An-2 šeštadienį 16.16 val. užmezgė normalų ir įprastą radijo ryšio seansą. Lakūnai pranešė, kad 4000 pėdų aukštyje įskrenda į Lietuvos skrydžių informacijos regioną ir kad labiau priartėję vėl užmegs radijo ryšį. Skrydžių vadovas perdavė informaciją apie oro slėgį Klaipėdos aerodrome, lakūnai įprasta tvarka jį pakartojo.
Praėjus 20 min. į Palangos vadavietės skrydžių vadovo kvietimus atsiliepti įgula nebereagavo. Bandyta užmegzti radijo ryšį per kitus tuo metu valdymo zonoje skridusius lėktuvus, tačiau pastangos buvo be rezultatų. Tuomet VĮ „Oro navigacija“ paskelbė lėktuvo paiešką.
Virš Baltijos jūros dingusio lėktuvo An-2 paieškos ir gelbėjimo operacija, kuriai vadovauja Lietuvos karinių pajėgų Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centras, šiandien atnaujinta.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija