Praėjusią savaitę Lietuvoje viešėjo vienos didžiausių Kinijos valstybinės korporacijos „China Merchants Group“ (CMG) delegacija, vadovaujama valdybos pirmininko Li Jianhongo. Susitikimo su Lietuvos Vyriausybe metu aptartos Kinijos investicijų galimybės Lietuvoje ir pasirašyti trys supratimo memorandumai su Kauno laisvąja ekonomine zona (LEZ), AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Klaipėdos valstybiniu jūrų uostu.
„Šiandien žengti pirmieji svarbūs žingsniai Kinijos investicijoms į Lietuvą pritraukti. Tai padės siekti bendrų dvišalių tikslų transporto ir logistikos srityje, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. – Ši Kinijos įmonė kuria transporto grandinę jūra ir sausuma iš Azijos į Europą, o Klaipėdoje mato šių kelių susikirtimą.“
CMG valdybos pirmininkas Li Jianhongas sakė mūsų valstybėje matantis plačias galimybes investicijoms. Šio vizito į Lietuvą tikslai – investicijos į Klaipėdos uosto konteinerių terminalą, koridoriaus Minskas–Klaipėda plėtra, taip pat galimybė investuoti į Kauno LEZ.
Pasak ministro R. Sinkevičiaus, krovinių gabenimas geležinkeliais yra pigesnis ir ekologiškesnis nei vilkikais, todėl itin svarbu išnaudoti intermodalių terminalų teikiamus privalumus. CMG siekia plėtoti transporto koridorių Minskas–Klaipėda, todėl Kauno intermodalus terminalas tampa vienu esminiu sėkmės garantų šiame projekte.
Šių metų birželio 28–29 d. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ Klaipėdoje organizuoja Lietuvos–Kinijos verslo forumą „Šilko kelias“, į kurį pakviesta CMG.
„Šilko kelias“ – tai galimybė aptarnauti pagrindines Šiaurės, Vidurio ir Vakarų Europos, NVS šalių rinkas, kurias sudaro net 750 milijonų vartotojų, tad vienas svarbiausių Lietuvos transporto strateginių planų yra toliau plėsti bendradarbiavimą su Kinija, jungiant vieną didžiausių pasaulio ekonomikų su Europos Sąjungos šalimis.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija