Paskutines dienas iki atidarymo skaičiuojantis Vilniaus intermodalinis terminalas (VIT) savo veiklą pradės aptarnaudamas konteinerinį traukinį VIT EKSPRES. Maršrutu Klaipėda – Vilnius traukinys kursuos kiekvieną dieną tuo pačiu laiku, kad logistikos įmonės galėtų greitai ir patogiai gabenti krovinius geležinkeliu.
„Reguliariai kursuojančiu konteineriniu traukiniu siekiama pritraukti tas logistikos įmones, kurios iki šiol krovinius gabeno tik vilkikais. Pagrindinis VIT tikslas - skatinti logistikos įmones kombinuoti kelių rūšių transportą, pasinaudojant kiekvienos iš jų privalumais“, - sako bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos Krovinių ekspedijavimo departamento „LG ekspedicija“ Multimodalinio transporto ir plėtros skyriaus vadovas Mindaugas Butnorius.
Įmonių grupės „Girteka“ transporto veiklos direktorius Aidas Nakčiūnas pritaria, jog kelių transporto rūšių kombinavimas, jei tam yra galimybė, kartais padeda užtikrinti tikslesnį krovinio atvykimo laiką bei sumažinti sąnaudas. „Būtent šie du elementai ir nulemia kaip, kokiu maršrutu, kokiomis transporto priemonėmis bus gabenamas krovinys. Šiuolaikiniai vartotojai tiesiog nesuprastų parduotuvėje neradę mėgiamos prekės, todėl tikslumas logistikoje – labai svarbus“, - kertinius darbo principus atskleidžia specialistas.
„Geležinkelių transportas yra nepaprastai efektyvus vežant krovinius ilgesniais atstumais, o autotransportas pasižymi dideliu lankstumu tiek laiko, tiek pristatymo galimybių atžvilgiu. Siekiant kombinuoti šias dvi transporto rūšis yra būtini efektyviai ir greitai veikiantys sausumos terminalai, kuriuose galima be didelių sunkumų ir sąlyginai nedideliais kaštais įvykdyti krovinių perkėlimą nuo vienos transporto modos ant kitos. Naujajame VIT yra sukurtos visos sąlygos pilnus konteinerinius sąstatus gabenti iš taško A į tašką B, kombinuojant pervežimą su vilkikais galutiniam pristatymui iki klientų sandėlių“, - pasakoja M. Butnorius.
Prie VIT bus siekiama įkurti ir sausumos uostą, kuriame būtų tokios pačios sąlygos palikti krovinį, kaip ir Klaipėdos uoste. „Atvežus konteinerį ir iškrovus jį Vilniuje, konteinerio nereikės grąžinti į Klaipėdą. Jį bus galima tuščią palikti, o konteinerinės linijos pačios ieškos klientų konteinerį užpildyti eksportui geležinkeliu į Baltarusiją ar grįžimui į Klaipėdos uostą. Tai didžiulis pliusas bet kokiai logistikos įmonei, kuriai visuomet vienas iš uždavinių yra subalansuoti srautus taip, kad tuščių pervežimų būtų kuo mažiau“, - teigia A.Nakčiūnas.
Įkūrus VIT, aplink jį bus kuriamas ir viešasis logistikos parkas. Paruoštuose žemės sklypuose Lietuvos ir užsienio logistikos kompanijos galės statytis sandėlius, o greta turėdamos visas įvairiarūšio transportavimo galimybes, generuos krovinių srautus. Laukiamos ir gamybą vykdančios įmonės, kurios savo paruožtą produkciją galės išsiųsti pasinaudodamos čia pat esančia įvairiarūšio transporto sistema.
UAB "VIP Viešosios informacijos partneriai"