KIT atvers kelius ekologiškesniam krovinių gabenimui

2015 04 27

 

Gegužę Palemone visu pajėgumu pradėsiančiame veikti Kauno intermodaliniame terminale (KIT) krovinių aptarnavimo infrastruktūra jau pritaikyta kombinuotiems vežimams geležinkeliais. Čia žadama teikti konkurencingesnes krovinių gabenimo sąlygas, lyginant su automobilių ar jūrų transportu.

 

Romas Katilauskas, terminalo technikos direktorius, sako, kad dėl automatizuoto valdymo veikti terminalas turėtų operatyviai ir saugiai: į terminalą atvykstančių ir iš jo išvažiuojančių konteinerių ir juos atgabenusių transporto priemonių numeriai prie terminalo vartų bus skenuojami, o kranininkui bus duodami nurodymai, kur turi būti iškrautas krovinys.

 

„Tai leis atpažinti krovinius ir operatyviau juos aptarnauti, patikrinti, ar iš terminalo išvažiuoja tas krovinys, kuris reikia. Visi duomenys bus saugomi sistemoje ir prireikus panaudojami“, – sakė R.Katilauskas.

 

Konteinerių krovą iki 40 tonų sveriančius krovinius atliks kranas. Įsibėgėjus terminalo veiklai, per metus šiam kranui teks perkrauti apie 55 tūkst. TEU konteinerių.

 

Krovinių gabenimas geležinkeliu turi daugybę privalumų. Geležinkelių transportas laikomas ekologiškiausiu krovinių gabenimo būdu žeme ir leidžia pervežti gerokai didesnius krovinių kiekius. Skaičiuojama, kad į vieną  geležinkelio vagoną galima sutalpinti apie 65 tonas krovinių, kai tuo tarpu į krovininį automobilį – tris kartus mažiau. Vežant krovinius traukiniais gamta teršiama iki 20 kartų mažiau nei tą patį svorį gabenant automobiliniu transportu.

 

Tiesa, situacija su krovinių pervežimais jūra regis krypsta geležinkelio naudai. Dėl pasikeitusių direktyvų turėtų pabrangti krovinių plukdymas laivais. Pabrangimas gali siekti nuo 20 iki 40 proc., todėl kai kurių verslininkų teigimu, dalis krovinių gali būti pradėti gabenti sausuma.

 

„Išaugus pervežimų jūra kainoms, tikėtina, kad geležinkeliais vežti ir paskirstyti krovinius bus pigiau, tad ir konkurencingiau“,– yra sakęs „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos Krovinių ekspedijavimo departamento „LG ekspedicija“ Multimodalinio transporto ir plėtros skyriaus  viršininkas Mindaugas Butnorius.

 

UAB "VIP Viešosios informacijos partneriai"

 

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt