2014 metais „GEFCO Grupė“ pasiekė gerų veiklos rezultatų sudėtingomis ekonominėmis sąlygomis

2015 04 22

 

„GEFCO Grupės“, kuri industrinės logistikos srityje veikia globaliu mastu ir yra automobilių logistikos lyderė Europoje, apyvarta 2014 metais buvo 4,1 milijardo eurų, t. y. 1,5 % didesnė negu tuo pačiu 2013 metų laikotarpiu. Pelnas iš einamosios veiklos siekia 105 milijonus eurų, taigi yra 10,5 % didesnis nei 2013 m.


GEFCO valdančiosios tarybos pirmininkas Lucas Nadalas pabrėžė: „Atsižvelgiant į tai, kad dabar sudėtingos ekonominės sąlygos, galime teigti, jog GEFCO pernai pasiekė gerų rezultatų. Tuomet, kai poreikis valdyti visą tiekimo grandinę tampa esminiu gamintojų konkurencingumo rodikliu, GEFCO savo klientams siūlo unikalią patirtį, kuria pasinaudodami, jie kiekvieno logistikos grandinės etapo metu gali sukurti papildomą vertę. Tai liudija faktas, kad „GEFCO Grupės“ veiklos rezultatai 2014 metais išaugo daugiau nei 10 %. Taip pakilti kompanijai padėjo jos pramoniniai klientai.“


Didėjantis pelningumas ir stipresnės lyderio pozicijos

„GEFCO Grupė“ sugebėjo tapti pelningesnė ir atlaikyti ekonominius bei pramonės sektoriaus svyravimus, padidinusi einamosios veiklos pelno maržą iki 2,6 % (2013 metais buvo 2,4 %) ir pelną iš einamosios veiklos 10,5 %.


Turėdama labai nedidelį įsiskolinimą, grupė sugebėjo per dvejus metus sugeneruoti 138 milijonų grynųjų pinigų srautus – taip ji pademonstravo, jog yra moki ir jos finansinė padėtis gera. 2014 metų viduryje inicijuotas veiklos planas, kuriuo buvo siekiama kaštų lankstumo ir verslo modelio „asset-light“ (turto nuoma) veiksmingumas padėjo kompanijai geriau valdyti savo sąnaudas.

„GEFCO Grupėje“ 2014 metais buvo užfiksuota 4.1 milijardo eurų apyvarta –1,5 % daugiau nei 2013 m. Plėtojant tokią veiklą, apyvarta išaugo 10 % (t. y. 14%, esant nekintantiems valiutų kursams) dėl pramoninių klientų, neminint tokių, kaip „PSA Peugeot Citroën“ ir „General Motors“, lyginant su 2013 metais.

Nepailstamai realizuodama pardavimus, GEFCO komanda sugebėjo išlaikyti savo poziciją tarp 10 geriausiųjų Europos logistikos integratorių. Ji pirmauja Europoje tarp kitų bendrovių, vykdančių savo veiklą pagamintų transporto priemonių logistikos srityje.


Atsiperkanti klientų portfelio diversifikavimo strategija

Unikalios grupės žinios ir patirtis automobilių pramonėje, kurią ji įgijo visų pirma bendradarbiaudama su savo ilgalaikiu klientu „PSA Peugeot Citroën“, praverčia įvairių sektorių gamintojams: elektronikos („Hitachi“, „Philips“, LG), plataus vartojimo prekių („Ikea“, „L‘Oreal“, „Kering“), oreivystės („Safran“, „Zodiac“, EADS) ir pramoninių prekių („didelių gabaritų bei sunkių“). 2014 m. GEFCO iki 10.6 % padidino savo klientų portfelį. 

GEFCO diversifikavimo strategijos sėkmę atspindi svarbios sutartys, kurių pasirašyta visame pasaulyje: pradėta bendradarbiauti su „Panstar“ ir „World Duty Free Group“ Ispanijoje, sudaryta sutartis su stomatologijos įrangos gamintoja kompanija „Sirona Dental“ Turkijoje, taip pat užmegzta nauja partnerystė su Rumunijos kompanija „Timken“, gaminančia ir tiekiančia guolius bei pramonėje naudojamas dalis.


Ši diversifikavimo strategija ypač pasiteisino kompanijai plėtojant savo veiklą „15201“ zonoje (Rusijoje, Ukrainoje, Kazachstane ir Baltijos šalyse). GEFCO 2014 m. pasirašė 350 naujų sutarčių su tarptautiniu ir vietos mastu veikiančiais pramonės subjektais.

Plėtra užsienio šalyse – didžiausios GEFCO ambicijos

Turėdama 80 filialų ir sandėlių tinklą visame pasaulyje, GEFCO gali pasiūlyti specializuotų sprendimų, padedančių kompanijos klientams plėtoti tarptautinę veiklą. Neseniai buvo atidaryta kompanijos krovinių gabenimo oru platforma, kuri pastatyta šalia Frankfurto tarptautinio oro uosto. Tai puikus pavyzdys, parodantis, kad bendrovė nepertraukiamai investuoja. Šis naujasis centras, greta kitų platformų, veikiančių Paryžiuje, Šanchajuje ir Honkonge, leidžia pasiūlyti naujų galimybių, padedančių susidoroti su pagrindiniais iššūkiais, užklumpančiais gamintojus, ypač NVS (Nepriklausomų valstybių sandraugos) šalyse.

2014 metai taip pat buvo reikšmingi, nes pasirašyta sutartis tarp bendrovių „GEFCO Ispanija“, „GEFCO Rusija“ bei Ispanijos kompanijos „Talgo“, gaminančios geležinkelių įrangą, dėl šešių traukinių atgabenimo į Rusiją, pasitelkiant specialų multimodalinį sprendimą.

GEFCO, skatindama plėtoti šią augimo strategiją, trečdalį savo investicijų skyrė informacinėms sistemoms, kad galėtų klientams suteikti visą būtinąją informaciją apie transporto operacijas.

GEFCO taip pat pradėjo teikti naują geležinkelio transporto paslaugą „nuo durų iki durų“ tarp Azijos ir Europos. Ši paslauga traktuojama kaip unikalus augimo akceleratorius, leidžiantis visą Kinijos geležinkelio tinklą panaudoti prekėms gabenti į daugybę Azijos ir Europos šalių, įskaitant Kazachstaną, Rusiją, Baltarusiją, Uzbekistaną, Vokietiją bei Vengriją.

Toliau vykstanti tarptautinė plėtra – GEFCO strategijos kertinis akmuo

GEFCO, užimdama lyderio poziciją Europos privačiojo transporto tinkle, tampa vis populiaresnė Rytų Europos šalyse. Ji kasmet stengiasi įsitvirtinti dideliu augimo potencialu pasižyminčiuose regionuose.

- 2014 m. pabaigoje „GEFCO Grupė“ išplėtė savo tinklą Šiaurės Afrikoje, pradėdama veikti Alžyre. Šios ekonomiškai vienos didžiausių ir pajėgiausių Afrikos šalių geografinė padėtis idealiai tinka prekiauti su Europa, Artimaisiais Rytais, Pietų Amerika ir Azija.

- GEFCO, žinodama, koks didelis potencialas siejamas su dinamiška Pietryčių Azijos valstybių organizacijos (ASEAN) šalių ekonomika, planuoja pradėti savo veiklą Vietname – ši šalis laikoma viena svarbiausių, prekiaujant šioje zonoje, – taip pat Tailande ir Indonezijoje. ASEAN šalys, kuriose gyvena 620 milijonų gyventojų, 2014 m. turėtų užsitikrinti 6,4 % augimą, jų BVP 2017 m. galėtų padidėti iki 3 trilijonų dolerių. Ši zona yra laikoma šeštąja pagal dydį automobilių rinka pasaulyje – 2013 m. joje buvo pagaminta 4,3 milijonai transporto priemonių.

- Kompanija GEFCO Rusijoje, kurioje veikia nuo 2003 m., pelnosi iš sinergijos su „Rusijos geležinkeliais“, kuri buvo užmegzta 2012 m. pabaigoje. Šioje sąjungoje GEFCO gali tikėtis ilgalaikės strateginės pagalbos, taip pat naujų galimybių veikti Rusijoje ir NVS (Nepriklausomų valstybių sandraugos) šalyse. Siekdama sparčiau plėtoti savo veiklą šioje prioritetinėje zonoje, GEFCO pakoregavo savo sistemą: sukūrė specialią geografinę zoną – „1520 zoną“ ir suformavo 50 logistikos ekspertų, veikiančių Maskvoje, grupę.

- GEFCO taip pat planuoja įsitvirtinti Graikijoje, Serbijoje ir Pietų Korėjoje.

[1] 1520 zona reiškia standartinį geležinkelio bėgių Rusijoje plotį. Ši zona apima Rusiją, Ukrainą, Baltijos šalis ir Kazachstaną. 

Pascale Van Der Vliet

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt