Tikimasi reguliaraus krovinių srauto iš Turkijos

2015 03 05

 

AB „Lietuvos geležinkeliai“ delegacija kovo 5-7 dienomis lankysis Turkijoje, kur susitiks su šios šalies geležinkelių bendrovės TCDD, logistikos organizacijos BALO, logistikos bendrovių GEFCO, „Arkas Lojistik“ ir „Arkas Line“ atstovais bei savo veiklą pristatys parodoje „Eurasia Rail 2015“. Susitikimų metu bus ir toliau aktyviai deramasi dėl krovinių vežimo iš Turkijos į Lietuvą, aptariami vasario mėnesį iš Turkijos į Lietuvą atgabento bandomojo konteinerio rezultatai.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Stasiūno, krovinių gabenimas tarp Turkijos ir Skandinavijos šalių – vienas svarbiausių konteinerinio traukinio „Vikingas“ plėtros uždavinių.

 

„Tikimės, kad mūsų darbas su partneriais bei klientais Turkijoje ir Skandinavijos šalyse jau artimiausiu metu duos akivaizdžių rezultatų. Ir kalbėdami apie juos mes tikrai neturime omenyje konteinerio ar kelių – kalbame apie konteinerių sąstatus ir reguliarų jų srautą“, – teigia S. Stasiūnas.

 

Bandomasis konteineris su buitine technika iš Turkijos į Lietuvą buvo atgabentas vasario 15 dieną. Atstumas tarp dviejų valstybių įveiktas kiek greičiau nei per 4 paras.

 

Vasario pabaigoje „Lietuvos geležinkelių“ atstovai susitiko su Švedijos verslo asociacijomis, kurioms pristatė konteinerinio traukinio „Vikingas“ privalumus ir galimybes tranzitu gabenti krovinius iš ir į Švediją. Dvišaliuose susitikimuose Švedijos – Turkijos verslo federacijai, Švedijos ekspeditorių asociacijai, gamintojams ir eksportuotojams buvo pristatyti Lietuvos transporto infrastruktūros privalumai, pakviesta pasitelkti projekto „Vikingas“ ir kitų Lietuvos transporto iniciatyvų teikiamas galimybes. Švedijos pusę sudomino ne tik „Vikingo“ projektas, bet ir kiti transporto maršrutai per Lietuvą, ypač – į Kiniją ir Kazachstaną.

 

„Lietuvos geležinkeliai“ derasi ir su Lietuvos eksportuotojais dėl antrinių žaliavų, durpių bei trąšų vežimo iš Lietuvos į Turkiją konteineriniu traukiniu „Vikingas“.

 

2014 m. konteineriniu traukiniu „Vikingas“ buvo pervežti 41185 TEU konteineriai, arba beveik 8 proc. daugiau nei 2013-aisiais. Šių metų sausio mėnesį „Vikingu“ pervežti 3451 TEU konteineriai, arba beveik 22 proc. daugiau nei tą patį laikotarpį praėjusiais metais.


Konteinerinis traukinys „Vikingas“ yra bendras Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos ir Moldovos geležinkelių projektas, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. „Vikingu“ vežami universalūs ir specializuoti konteineriai. Maršrutas tarp Lietuvos ir Turkijos per Baltarusiją ir Ukrainą geležinkeliais ir keltų linijomis per Juodąją jūrą galėtų būti įveikiamas per 5–6 dienas, tik geležinkeliais – per Baltarusiją, Ukrainą, Moldovą, Bulgariją ir Rumuniją – per 8–10 dienų.

 

Projektas „Vikingas“ 2008 metais Europos Komisijos koordinuojančio PROMIT projekto tyrime pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 metais Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą „Geriausios praktikos intermodalinis projektas“. 2014 metais Europos Sąjungos mokslinių tyrimų programa BESTFACT „Vikingui“ skyrė Geriausio Žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projekto apdovanojimą.

 

AB „Lietuvos geležinkeliai“

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt