Klaipėdos uostas rengiasi naujo terminalo startui

2014 06 17

 

Klaipėdos uoste oficialiai atidaromas Centrinis Klaipėdos terminalas – naujausias ir moderniausias tokio tipo terminalas visose Baltijos šalyse. Iškilminga atidarymo ceremonija rengiama birželio 17 dieną. Terminalo atidarymo išvakarėse surengtas ir keleivinės laivybos forumas, į kurį pakviesti pasaulinio lygio laivybos linijų operatoriai.

 

„Naujasis šiuolaikiškas keleivių ir krovinių terminalas sudarys palankias sąlygas plėtoti jūrų transporto paslaugas, skatinti turizmą. Tai ypač svarbu formuojant Lietuvos, kaip turistams patrauklios šalies, įvaizdį. Be to, Centrinio Klaipėdos terminalo įkūrimas aktualus visam transporto sektoriui, mat atsiranda dar viena intermodalinio pervežimo ašis uoste, automagistrale Klaipėda–Vilnius tiesiogiai sujungta su IXB koridoriumi“, – teigė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

 

Vienu metu šiame terminale galės švartuotis net trys bet kurio tipo laivai: ro-ro, keleiviniai, ro-pax keltai ir kruiziniai laivai. Terminalas galės priimti apie pusę milijono keleivių, perkrauti 5 mln. tonų ro-ro krovinių.

 

„Jau dabar Klaipėdos uostas išsiskiria įspūdingu ro-ro krovinių srautu ir yra tokių krovinių lyderiu regione. Pastatytas Centrinis Klaipėdos terminalas uosto pajėgumą krauti tokio tipo krovinius išaugins dvigubai. Baltijos uostų kainos patrauklios užsienio turistams, o operatyvesnis ir modernesnis keleivių aptarnavimas Klaipėdai suteiks pranašumų konkuruojant su kitais regiono turizmo traukos centrais“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

 

Naujojo terminalo įrengimo darbus atliko ir jo operatoriumi taps bendrovė „Centrinis Klaipėdos terminalas“. „Didžiuojamės šiuo terminalu – jį kurdami pasitelkėme pažangiausius sprendimus, tad tikime, kad Centrinis Klaipėdos terminalas bus patogus kelionės taškas visiems, keliaujantiems ir dirbantiems jūroje“, - sakė Benediktas Petrauskas, Centrinio Klaipėdos terminalo generalinis direktorius.

 

Terminalo planavimo procesai pradėti 2006 metais, o nuo 2010 m. imtasi statybos darbų. Terminalas iškilo naudojant Uosto direkcijos lėšas, privataus sektoriaus investicijas (investuotojai – koncernas  „Achemos grupė“ ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“) ir Europos Sąjungos paramą.

 

„Klaipėdos uostas gali ir turi būti vartai į Europą ir pasaulį, todėl priėmėme sprendimą bendradarbiauti čia kuriant patrauklų ir patogų tašką ryšiams plėtoti – naująjį Centrinį Klaipėdos terminalą. Jo moderni infrastruktūra užtikrins, kad šio projekto nauda bus juntama ne tik Klaipėdos, bet ir šalies mastu – plečiant jūros keltų susisiekimą bei krovinių pervežimą tarp Lietuvos ir kitų Baltijos valstybių“, – sakė Romualdas Žadeika, laikinai einantis pareigas „Achemos grupės“ generalinis direktorius.

 

Skaičiuojama, kad bendra šio projekto vertė – apie 185 mln. litų. Įrengti naujojo keleivinių ir krovininių keltų terminalo infrastruktūrą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai kainavo apie 110 mln. litų, maždaug pusę sumos skyrė ES – panaudota 57 mln. litų Sanglaudos fondo lėšų.

 

VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt