Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius mano, kad trijų Baltijos valstybių pozicijas dėl projekto „Rail Baltica 2“ pavyks suderinti ir derybos dėl bendros įmonės klausimų bus galutinai baigtos. „Tai žada ir mano rytinis pokalbis telefonu su Estijos ekonomikos ministru Juhanu Partsu“, – pabrėžė susisiekimo ministras.
„Pernai rugsėjį penkių šalių ministrai, taip pat – ir Estijos, pasirašė deklaraciją dėl projekto „Rail Baltica 2“ bendros įmonės steigimo, kurioje kaip trasos dalis minimas ir Vilnius. Gavau patvirtinimą, kad Estijos ministras neatsisako savo parašo deklaracijoje“, – teigė ministras R. Sinkevičius.
Projektas „Rail Baltica 2“ numato siaurosios europinės geležinkelio vėžės nutiesimą nuo Kauno iki Talino. Lietuva 100 km atšaką nuo Kauno iki Vilniaus nori modernizuoti, kad visų Baltijos valstybių sostinės būtų sujungtos transeuropine vėže.
Bendras „Rail Baltica 2” trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 km, Latvijoje – per 300 km, Estijoje – apie 300 km. Numatoma, kad bendra trijų valstybių įmonė rūpinsis tik vėžės tiesimu, o visa sukurta infrastruktūra priklausys kiekvienai valstybei atskirai.
„Rail Baltica 2“ vėžė Lietuvoje turėtų kainuoti apie 4,4 mlrd. Lt, bendra vėžės vertė – apie 12,43 mlrd. Lt. Europos Sąjungos lėšomis turėtų būti finansuojama 85 proc. projekto vertės. Geležinkelis sujungtų Helsinkį, Taliną, Rygą, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
.jpg)
