Šių metų balandžio 24 d., AB „Vakarų laivų gamykla“ dukterinėje įmonėje UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ įvyko žemsiurbės vardo suteikimo ceremonija. Žemsiurbei suteiktas vardas MACUTI kilęs nuo išorinio švyturio, esančio Beiro uoste (Mozambiko respublika, Afrika), pavadinimo. Būtent prie šio uosto krantų ir dirbs naujoji žemsiurbė.
Sutartis dėl žemsiurbės statybos tarp UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ ir Danijos kompanijos „Johs. Gram-Hanssen A/S“ pasirašyta 2010 m. lapkričio 16 d., o pirmasis laivui skirtas plieno lakštas pradėtas pjauti beveik po metų – 2011 m. rugpjūtį.
Specifiniame laive Vakarų Baltijos laivų statyklos specialistai sumontavo du pagrindinius 1,720 kW galios MAN variklius ir vieną, 1935 kW galios, smėlio pumpavimui skirtą variklį. Žemsiurbės ilgis – 82 m, plotis – 16 m. Laivo dedveitas – 3900 tonų, maksimali grimzlė – 5,50 m. Prie Afrikos krantų dirbsiančios žemsiurbės bunkerio talpa – 2500 m3. Laive sumontuota įranga leis atlikti gilinimo darbus iki 25 m gylio. Laive dirbs 25 žmonių įgula.
Bazinis žemsiurbės projektas buvo parengtas Švedijos kompanijoje „FKAB“, o darbinė techninė dokumentacija paruošta AB „Vakarų laivų gamykla“ dukterinėje įmonėje UAB „Western Baltic Engineering“. Laivo statybos priežiūrą atliko klasifikacinė bendrovė „Bureau Veritas“. Žemsiurbė MACUTI dirbs prie Afrikos krantų, Mozambiko respublikoje esančiame Beiro uoste.
AB „Vakarų laivų gamykla”