Lietuva gali pralaimėti konkurencinėje kovoje su Rusijos uostais
2012 10 05
Smulkiau
Rusijos investicijos į Suomijos įlankos uostus ir spartus jų augimas gali dalį krovinių atimti iš Klaipėdos uosto. Uosto atstovai teigia, kad Lietuva, nenorėdama pralaimėti konkurencinėje kovoje, iki 2020 metų turi pastatyti išorinį giliavandenį uostą Būtingėje.
“Giliavandenis uostas, kaip planuojama, bus statomas ne iš valstybės lėšų, o pritraukiant investuotojų. Tačiau keliame esminę sąlygą, kad būtų užtikrinti naujų krovinių srautai, o ne kad esami pabėgtų iš Klaipėdos uosto”, – teigė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras. Pasak jo, nepastačiusi giliavandenio uosto, Lietuva pralaimėtų konkurencinėje kovoje: “Arba mes investuojame, arba paleidžiame krovinius”.
Tačiau A.Štaras neįžvelgia didelės grėsmės, kad tranzitinius krovinius perimtų Rusijos uostai. Pasak jo, Baltarusiški kroviniai eitų per Rusiją, jei jiems būtų sudarytos išskirtinės sąlygos, o tuo viceministras abejoja. Tuo tarpu Klaipėdos uosto rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas pabrėžia, kad Baltarusijos kroviniai sudaro apie trečdalį visų uosto krovinių.
“Kiekvienas veiksmas, kuris gali turėti atoveiksmį krovinių nutekėjimui į konkurencinius uostus, yra atidžiai stebimas, geriau jų ir nebūtų, nes iš 45 proc. tranzitinių krovinių daugiau nei 30 proc. sudaro baltarusiški ir tik 10 proc. rusiški. Mes rizikuojame gan didele dalimi savo pajamų, ne tiek uosto direkcijos, bet geležinkelių ir kitų kompanijų. Kalbame apie šimtus milijonų litų”, – teigė A.Drungilas.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas