Amerikos vairuotojo patirtis ir patarimai

2012 06 16


Amerikietis Milton Peebles 11 metų vairavo sunkvežimį Amerikos keliuose, todėl dabar dalinasi patirtimi, kokias amerikietiškas vairavimo mokyklas geriau pasirinkti, į ką atreipti dėmesį, kokios baudos gresia už tachografo duomenų klastojimą. Bet apie viską nuo pradžių…

Mano, kaip sunkvežimio vairuotojo karjera prasidėjo, kai daugiau nei trejus metus vairavau Vokietijos armijos sunkvežimį. Man tai patiko, tačiau viskas susiklostė taip, kad tapau praktinio vairavimo instruktoriumi. Maždaug dvi savaites važinėdavau su naujais sunkvežimių vairuotojais, padėdamas jiems įtvirtinti turimas teorines žinias. Galėčiau pasakyti, kad kai kurie jų bus geri vairuotojai, kai kurie mane iš tikrųjų vertė nuogąstauti, dar kiti išvis nesuprato, ką veikia kelyje.

Jei norite Amerikoje tapti geru sunkvežimio vairuotoju, siūlau rasti mokyklą, kuri priklauso autotransporto įmonei. Bet kuri kita vairavimo mokykla siekia tik perduoti savo komercinę vairuotojo licenciją. Tai darydamos vairavimo mokyklos gauna šiek tiek pinigų iš Vyriausybės. Be to, šios mokyklos net bendradarbiaudamos su pervežimų bendrovėmis negali garantuoti darbo vietos. Vairavimo mokykla, priklausanti transporto įmonei, jūsų paslaugoms suteiks sunkvežimį su asmeniniu instruktoriumi ir užtikrins darbo vietą.

Jei manote, kad vilkiko vairuotojo darbas labai paprastas, klystate. Aš rašau Jums kaip sunkvežimio vairuotojas, kurio darbo stažas prie vairo – 11 metų. Vairuotojo darbas – tai daug daugiau, nei mokėti vairuoti, laikytis taisyklių ir reglamentų. Mokymosi metu, pirmiausiai, turite nepamiršti, kad esate stažuotojas – praktikantas, todėl kursų metu turite stengtis greitai perimti iš instruktoriaus visą informaciją. Be to, galiu pasakyti, kad parodydamas savo specializuotas žinias, galite maloniai nustebinti instruktorių ir gauti rekomendacijų. Iš praktikos dar galiu pasakyti, kad taip pat pasitarnautų gebėjimas išklausyti (tiek instruktorių, tiek bendrakeleivius). Agresyvus elgesys kelyje – auganti problema, o geras vairuotojas turi būti ir geras psichologas, kai sprendžiamos problemos kelyje. Jis turi mokėti atitinkamai reaguoti: jei reikia paguosti, jei reikia – patarti.

Mano 11 metų vairuotojo darbo patirtis parodė, kad JAV yra labai daug vairuotojų, kurie sukčiauja su tachografais. Taip jie uždirba daug daugiau. Federaliniai pareigūnai, žinoma, „medžioja“ tokius vairuotojus, o juos sugavę, skiria labai dideles baudas. Aš pats esu gavęs 900 dolerių baudą už nedidelę klaidelę mano tachografe, todėl manau, kad sukčiavimas tokios baudos nėra vertas. Dėl jo atsiranda įpročiai nesaugiai vairuoti ir mokamos didelės baudos. Jei sukelsite nelaimingą atsitikimą, kurio metu kas nors bus sužeistas ar net mirs, ir tachografe bus klaidingi parodymai, arba būsite išnaudojęs savo savaitės vairavimo valandų limitą, gali tekti sėsti ir į kalėjimą. Taip yra net tuomet, jei kaltas kitas asmuo.

Taip pat rekomenduoju atkreipti dėmesį ir į parkavimo vietą. Niekada nepalikite sunkvežimio įjungtomis arba išjungtomis šviesomis netoli valstybių sienų. Daugelyje valstybių už tai gausite baudą. Geriausia būtų, jei rastumėte saugią stovėjimo aikštelę, kurioje galėsite pasitikrinti savo nuvažiuotus kilometrus, tachografo duomenis ir saugiai laikyti vilkiką. Jeigu sustojimo metu laukiate užduoties, o paskui važiuojate į kitą sustojimą, šis veiksmas turi būti registruotas, nes naudojamas laikas, kai krovinys turi būti vežamas.

Kelyje galite pamiršti komfortą, kurį turėjote namuose. Taip, galite turėti televizorių, DVD grotuvą, daugelis pervežimų kompanijų turi TV antenas, pritaisytas ant sunkvežimių, bet nepaisant šių dalykų, sunkvežimyje gali būti labai nuobodu. Aš pats dažnai perku DVD filmus ir jais keičiuosi su kitais vairuotojais. Taip pat kelyje turiu nešiojamą kompiuterį, todėl galiu bendrauti su įvairiais žmonėmis. Jie man gali padėti pakliuvus į nepalankias ar sudėtingas situacijas.

Geri vairuotojai gauna didelius atlyginimus, jei kelyje praleidžia ne vieną savaitę, todėl privalo būti pasiruošę atsisakyti komforto dėl darbo ir pinigų. Taigi, jei Jūs tikrai norite vairuoti sunkvežimį, sužinokite apie visas mokamas paslaugas (licencijas, mokymus ir kt.) ir būkite kantrūs. Kantrybė Jums padės įžvelgti daugybę naujų dalykų supančioje aplinkoje.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt