Pradėta Vilniaus geležinkelio aplinkkelio rekonstrukcija ir naujo kelio statybos

2012 05 25


Per dvejus metus Lietuvos sostinės pakraštyje bus rekonstruotas Vilniaus geležinkelio aplinkkelis, greta įrengtas papildomas naujas kelias. Tai leis sumažinti krovininių traukinių srautą per Vilniaus miestą.

Šiandien Kyviškių geležinkelio stotyje vyksta oficiali statybos darbų, kainuosiančių beveik 217 mln. litų (be PVM), pradžios ceremonija.

Tai bus pats brangiausias „Lietuvos geležinkelių“ investicinis projektas per visą šalies Nepriklausomybės istoriją. Didžioji dalis tam reikalingų lėšų – 190 mln. litų – skirta iš Europos Sąjungos fondų.

Aplinkkelis daugiausia naudojamas kroviniams, vežamiems Baltarusijos kryptimi. Senasis kelias buvo statytas prieš keliasdešimt metų. Jis neatitinka nūdienos reikalavimų, nes geležinkelio ruožas yra itin apkrautas.  

„Šiuo projektu siekiame atnaujinti geležinkelio linijas ir nukreipti krovininių traukinių eismą nuo Vilniaus miesto. Atnaujinus geležinkelį paspartės krovinių vežimas, sumažės oro tarša. Tai labai svarbu Lietuvai, kuri yra tranzitinė valstybė – koridorius tarp Vakarų ir Rytų Europos“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.  

Į Rytus ir atgal vežami kroviniai sudaro didelę dalį „Lietuvos geležinkelių“, Klaipėdos uosto ir jame veikiančių kompanijų uždarbio.

Kelininkai geležinkelio ruože tarp Kyviškių ir Valčiūnų nuties naują 24,5 kilometrų ilgio kelią ir rekonstruos esamą kelią. Bus išplėstos Kyviškių ir Valčiūnų stotys, įrengta nauja ir sustiprinta dabartinė kelio sankasa, rekonstruoti tiltai, pralaidos, signalizacijos įranga, pervažos, elektros tiekimo ir telekomunikacijų sistemos. Bus pastatytos 3 naujos pralaidos, pėsčiųjų viadukas.

Siekiant sumažinti traukinių skleidžiamą triukšmą, palei geležinkelį atsiras beveik 5 km ilgio triukšmo slopinimo sienutės, bus sodinami želdiniai.

Rekonstravus geležinkelį krovininiai traukiniai galės važiuoti 80 km/h ir didesniu greičiu. Sumažinus krovinių eismą per sostinę, Vilnius taps švaresnis, o susisiekimas – geresnis.

Geležinkelio ruožas tarp Kyviškių ir Valčiūnų yra tarptautinio geležinkelio koridoriaus dalis.  

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt