Lietuva teigiamai vertina Ukrainos žingsnius gerinant krovinių vežimo traukiniais sąlygas

2012 04 12


Šiandien Lietuvos susisiekimo ministras Eligijus Masiulis Vilniuje susitinka su Ukrainos Ministru Pirmininku Mykola Azarovu. Susitikimo metu aptariamas šalių bendradarbiavimas transporto srityje, ypatingą dėmesį skiriant geležinkelių projekto „Vikingas“ plėtrai ir konkurencingumo didinimui.

„Lietuva itin teigiamai vertina Ukrainos veiksmus gerinant krovinių vežimo sąlygas traukiniu „Vikingas“. Tai, kad traukiniai iš Ukrainos jau vyksta reguliariai, pagal iš anksto nustatytą grafiką, žymiai didina projekto patrauklumą verslui. Traukinio konkurencingumą taip pat pagerino į maršrutą įtrauktos trys papildomos Ukrainos geležinkelio stotys bei nuo vasario mėnesio taikomas 20 proc. mažesnis tarifas „Vikingui“ vežant krovinius į Ukrainos vidaus geležinkelio stotis“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Tikimasi, kad artimiausiu metu Ukraina pagerins ir su laivyba susijusias projekto „Vikingas“ sąlygas. Tariamasi, kad traukiniu „Vikingas“ gabenamų krovinių tikrinimo procedūros Ukrainos jūrų uostuose truktų ne ilgiau kaip 2 valandas bei būtų sumažinti Ukrainos laivybos linijos „UkrFerry“ taikomi tarifai.

Ministro E. Masiulio teigimu, tai padidintų projekto „Vikingas“ rentabilumą, o „Vikingo“ maršrutas taptų patrauklesnis ir kitoms Juodosios bei Kaspijos jūrų regionų šalims, pvz., Gruzijai, Azerbaidžanui, Turkijai.

Atsižvelgiant į tai, kad prie projekto „Vikingas“ jau prisijungia naujos šalys, atsiranda būtinybė atidaryti naują laivybos liniją tarp Iljičiovsko (Ukraina) ir Samsuno (Turkija) jūrų uostų. Numatoma aptarti ir galimybę organizuoti reguliarius laivų reisus Turkijos, Bulgarijos ir Gruzijos kryptimis.

Traukiniu „Vikingas“ pervežamų krovinių apimtys kasmet auga. Pernai šiuo traukiniu pervežta 56 tūkst. TEU (sąlyginių konteinerių vienetų) – 34 proc. daugiau nei 2010 m.

Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos vykdomas geležinkelių projektas „Vikingas“ užtikrina krovinių gabenimą mišriojo transporto traukiniu maršrutu Lietuva (Klaipėdos uostas)–Baltarusija–Ukraina (Iljičiovsko uostas). Pirmieji „Vikingo“ traukiniai tarp Baltijos ir Juodosios jūrų uostų pradėjo kursuoti 2003 m. Kaip ilgalaikis ir sėkmingai rinkoje veikiantis projektas, 2009 m. „Vikingas“ pelnė Europos intermodalinio transporto asociacijos apdovanojimą. 2011 m. prie šio projekto prisijungė Gruzija ir Moldova, savo ketinimus prisijungti jau yra išreiškę Azerbaidžanas ir Sirija. Be to, „Vikingo“ teikiamomis galimybėmis domisi Turkija ir Šiaurės Europos šalys.

Šaltinis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt