Žaliasis Klaipėdos uosto kursas: jau netrukus uoste prišvartuoti tarptautiniai keltai galės išjungti variklius

2025 11 10


OPS KKT 558

Klaipėdos uostas toliau užtikrintai juda žaliąja kryptimi. Šiomis dienomis du uoste
veikiančius terminalus jau pasiekė ir pradedama montuoti elektros tiekimo laivams
nuo kranto įranga. Jos išbandymo darbus ketinama atlikti dar šiemet, o jau kitąmet
prie krantinių prišvartuoti laivai galės išjungti variklius ir naudoti nuo kranto tiekiamą
elektrą taip sumažindami oro taršą bei skleidžiamą triukšmą.

„Klaipėdos uosto žaliasis kursas įgauna apčiuopiamą formą – tvarumas nebėra tik
siekis. Elektros tiekimo nuo kranto įranga leis keltams pirmiesiems uoste išjungti
variklius ir sumažinti poveikį aplinkai beveik iki nulio. Ateityje tą padaryti galės ir kiti
laivai. Tai ne tik žingsnis technologijų pažangos link, bet ir mūsų įsipareigojimas
miestui, jo žmonėms ir švaresnei jūros ateičiai“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų
uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Elektros tiekimo nuo kranto įrenginiai šiomis dienomis atgabenti į Klaipėdos
konteinerių terminalą ir Centrinį Klaipėdos terminalą. Pirmajame veiks vienas
įrenginys, galintis tiekti elektrą laivams, o Centriniame Klaipėdos terminale – trys. Iš
Estijos į Klaipėdos uostą atgabenti įrenginiai iškart pradėti montuoti minėtų terminalų
krantinėse. Pastatyta įranga bus jungiama prie elektros tinklų bei atliekami jos
derinimo, išbandymo darbai. Planuojama, kad projektas bus užbaigtas ateinančių
metų pradžioje ir į minėtus terminalus atplaukiantys keltai galės prie krantinių stovėti
išjungę variklius.

Šis projektas – tarsi įsibėgėjančios elektrifikacijos Klaipėdos uoste ženklas. Kaip
skelbta anksčiau, vienas elektros tiekimo nuo kranto įrenginys Klaipėdos uoste
atsirado rugsėjį. Uosto direkcijos lėšomis Laivyno bazėje sumontuota įranga
svarbiausia kol kas bus vandeniliu ir elektra varomam atliekų surinkimo laivui, kuris
jau baigiamas statyti. Šiuo metu Klaipėdos konteinerių terminale ir Centriniame
Klaipėdos terminale montuojami įrenginiai yra pritaikyti būtent Klaipėdos uostą su
Danija, Švedija, Vokietija ir Lenkija jungiantiems keltams ir ro-ro laivams, kurie
gabena riedamuosius krovinius. Artimiausiais metais tokius įrenginius ketinama
pastatyti ir kituose terminaluose, kur jais galėtų pasinaudoti kruiziniai ir konteineriniai
laivai.

Skaičiuojama, kad prie kranto stovintys laivai sukuria 41 proc. visų emisijų uoste.
Ateityje visiškai elektrifikavus krantines, emisijos turėtų sumažėti net apie 33 proc.
Galimybės laivams tiekti elektrą nuo kranto bus naudingos siekiant mažinti Klaipėdos
uosto veiklos pėdsaką aplinkoje bei iškastinio kuro naudojimą bei tiesiogiai prisidės
prie klaipėdiečių gyvenimo kokybės gerinimo.
Europos komisijos finansavimas Klaipėdos uosto krantinių elektrifikavimo projektui
numatytas pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) Transporto

Šaltinis, AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt