Lietuva ir Lenkija koordinuoja veiksmus modernizuojant „Via Balticą“ ir gerinant pasienio kelių infrastruktūrą

2023 06 01

 
LT PL viceministru susitikimas1

Siekdami koordinuotagerinti Lietuvos ir Lenkijos valstybių susisiekimą, Lietuvos susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas ir Lenkijos infrastruktūros viceministras RafalWeberMarijampolėje, dalyvaujant abiejų šalių pasienio savivaldybių atstovams,aptarė magistralinio kelio „Via Baltica“ modernizavimą bei pasienio kelių infrastruktūros gerinimą.Viceministrai ir šalių delegacijos taip pat apsilankė „Via Balticos“ ruože tarp Marijampolės ir Lietuvos–Lenkijos valstybių sienos, kur kelias intensyviai rekonstruojamasį 4 eismo juostų automagistralę.

Kartu su Lenkija siekiame turėti kuo geresnį abiejų šalių susisiekimą tiek tarptautine magistrale „Via Baltica“, tiek pasienio gyventojams svarbiais vietiniais ir krašto keliais. Tai svarbu abiejų šalių ekonomikai, glaudesniam bendravimui, turizmui. Be to, dėl esamos geopolitinės situacijos šalis jungiantys keliai įgyja dar didesnę reikšmę užtikrinant ir karinį mobilumą. Džiaugiuosi, kad suplanuoti „Via Balticos“ modernizavimo darbai vyksta sparčiai ir jau 2025 m. Kaunas, taip pat ir Vilnius, saugiu ir pralaidžiu greitkeliu bus sujungti su Varšuva ir Vakarų Europa“, – sakė susisiekimo viceministras J. Skačkauskas.

„Via Baltica“ kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožetarp Marijampolės ir Lenkijos sienos iš viso bus rekonstruota apie 40 km (nuo 56,83 iki 97,06 km). Jau šiais metais planuojama baigti darbus dviejuose ruožuosenuo 72,50 iki 85 km, kitose kelio atkarpose rekonstrukcijos darbai prasidės netrukus. Rekonstruotas kelias atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus.Tai vienas didžiausių šalies kelių infrastruktūros projektų per pastaruosius 30 metų.

Lietuvos ir Lenkijos viceministrai taip pat aptarė rajoninių pasienio kelių gerinimą. Lietuvoje numatoma rekonstruoti ruožus rajoniniuose keliuose Nr. 2511 Lazdijai–Galiniai (0,008,92 km), Nr. 2654 Senosios RadiškėsLenkijos siena (0,003,76 km), Nr. 2505  Leipalingis–Kapčiamiestis–Kauknoris (18,1–28,1 km). Kitais metais numatoma baigti šių ruožų projektavimą, rekonstrukcijos darbai planuojami 2024–2026 m.

Kariniam mobilumui gerinti abiejų šalių delegacijos aptarė planuojamo taip vadinamo antrojo Suvalkų koridoriaus plėtrą, ateityje jį pritaikant karinio mobilumo poreikiams. Koridorius Lietuvoje eitų per Lazdijus, Alytų ir iki pat Rūdninkų poligono, Lenkijoje – per Seinus ir Augustavą.Lenkijoje planuojama tiesti Augustavo aplinkkelį, o kelio Nr. 16 ruože nuo Augustavo iki Lietuvos-Lenkijos sienos bus stiprinama kelio danga, pritaikyta karinės technikos judėjimui. Šio koridoriaus pritaikymui karinio mobilumo poreikiams bus siekiama gauti finansavimą iš Europos Komisijos CEF karinio mobilumo programos.

LT PL viceministru susitikimas2

LT PL viceministru susitikimas3

LT PL viceministru susitikimas4

LT PL viceministru susitikimas5

Šaltinis, sumin.lrv.lt

  

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt