Praėjusiais metais, išankstiniais duomenimis, Lietuvos transporto sektoriuje krovinių vežimas sumažėjo apie 17 proc., tačiau įvairių rūšių transportu vežta 48 proc. daugiau keleivių, tarp jų daugiau kaip dvigubai išaugo oro uostuose aptarnautų keleivių skaičius. Veikiant infliacijai ir didėjant transportavimo paslaugų paklausai, augo paslaugų eksportas (24 proc.) ir generuojamos pajamos (22 proc.) – rodo Susisiekimo ministerijos parengta 2022 m. transporto sektoriaus apžvalga.
„Besikeičianti geopolitinė situacija dėl Rusijos karo prieš Ukrainą skatina vis greitesnį Lietuvos susisiekimo sektoriaus perorientavimą iš Rytų į Vakarus. Tai pastebima ne tik kelių transporto srityje, bet ir geležinkelių bei jūrų uosto veikloje. „Lietuvos geležinkeliai“ pradėjo reguliariai vežti krovinius iš Kauno į Duisburgą Vokietijoje, išbandytas naujas krovinių maršrutas į Triestą Italijoje ir „Amber train“ intermodalinis traukinys, maršrutu Šeštokai–Ryga–Talinas jungiantis tris Baltijos valstybes. Klaipėdos uostas, tiesiogine jungtimi susietas su rytine JAV pakrante ir kitų šalių jūrų uostais, svarsto apie naujas krovininės ir keleivinės laivybos linijas tarp Klaipėdos ir Stokholmo“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Šaltinis, Susisiekimo ministerija