„Stena Line“ Baltijos jūroje paleis du modernius keltus

2021 09 28


StenaLineEFlexer1

Švedijos keltų bendrovė „Stena Line“ praneša, kad 2022 m. planuoja tęsti laivybos apimčių plėtrą Baltijos jūroje ir maršrutu Ventspilis–Nineshamnas paleis du naujus, 240-ies metrų ilgio ekonomiškus keltus „E-Flexer“. Šis įvykis praplės bendrovės galimybes gabenant krovinius ir keleivius Baltijos jūroje bei pasiūlys šiuolaikiškas paslaugas trumpiausios kelionės į Skandinaviją metu. Daugiau nei pusė visų keleivių „Stena Line“ keltais – lietuviai.

Pastaraisiais metais „Stena Line“, reaguodama į kylantį transportavimo paslaugų poreikį regione, padidino savo krovinių ir keleivių gabenimo pajėgumą Baltijos jūroje. Šiemet bendrovė jau paleido du didelius šiuolaikiškus keltus Latvijos maršrutais: Ventspilis–Nineshamnas ir Liepoja–Travemiundė. Savaitgalį pristatytais keltais bendrai bus galima plukdyti 1200 keleivių ir gabenti 3600 linijinių metrų krovinių, o tai atitinkamai pakels bendrovės keleivių gabenimo pajėgumą 33 proc., o krovinių – 25 procentais.

„Mes augame drauge su savo klientais, plėsdami savo laivyną ir taip stiprindami savo poziciją Baltijos jūroje. Poreikis keltams regione nuosekliai kyla: veiklas plečia krovinius gabenantys verslai, o ir keleiviai vis dažniau renkasi keltus, kaip vieną saugiausių keliavimo būdų pandemijos metu. Naujos kartos, dideli, šiuolaikiški ir ekonomiški keltai yra mūsų laivyno flagmanai, minantys kelią viso mūsų laivyno modernizavimo ir tvarios laivybos link“, – sako „Stena Line Group“ generalinis direktorius Niclas Martenssonas.

Per artimiausius trejus metus bendrovė planuoja padvigubinti keleivių iš Lietuvos ir Latvijos skaičių.

Energijos efektyvumas siekia 30 procentų

Naujieji „RoPax“ tipo keltai, suvartojamos energijos prasme, yra efektyviausi pasaulyje ir įtvirtina bendrovę „Stena Line“, kaip tvarios laivybos lyderę. Naujos kartos „E-Flexer“ klasės keltuose įdiegtas optimizuotas laivo kilis, sraigtai, bulba, vairai. Be to, juose galima pakeisti įprastą kurą metanoliu arba suskystintomis dujomis.  Keltuose yra įrengta galimybė prisijungti prie uosto elektros tinklų, leidžianti sumažinanti išmetamų dujų ir kietųjų dalelių kiekį, taip pat – atverianti galimybę hibridinių variklių su elektros baterijomis diegimui ateityje. Keltuose naudojama efektyvi pravažiuojamojo krovinių pakrovimo ir iškrovimo sistema.

Įmonės „Stena Line“ skandinaviškos vertybės yra akivaizdžios vertinant ir laivo interjerą, kuris suprojektuotas taip, kad būtų šviesus, erdvus ir leistų mėgautis žadą atimančiais panoraminiais vaizdais. Maršrutu Ventspilis–Nineshamnas, jungiančiu Baltijos šalis su Skandinavija, keliaujantiems keleiviams siūloma nauja, šiuolaikiška kelionių laivais patirtis, – sako „Stena Line“ Baltijos jūros šiaurės zonos komercijos direktorius Johanas Edelmanas.

Trumpai: „Stena Line“ plėtra Baltijos jūroje

Per 2021 metus „Stena Line“ pristatė du didelius šiuolaikinius keltus abiejuose maršrutuose iš Latvijos, kurie 30 proc. pakėlė krovinių gabenimo našumą iš Ventspilio į Nineshamną ir 40 proc. – iš Liepojos į Travemiundę.

Per 2022 metus „Stena Line“ pratęs plėtrą ir pristatys naujus keltus maršrutu Ventspilis–Nineshamnas, kurie padidins keleivių gabenimo galimybes  33 proc., o krovinių gabenimo galimybes – 25 procentais. Naujieji laivai iki 30 proc. efektyvesni ir suvartojamos energijos prasme.

„Stena Line“ skelbia apie planus per 2022 metus pakelti krovinių gabenimo Karlskronos (Švedija) į Gdynią (Lenkija) 30 procentų.

Keltų specifikacija: „E-Flexer“

Abu 240 m ilgio „E-Flexer“ (II kartos) keltai yra sukurti bendradarbiaujant su „Stena RoRo“ ir šiuo metu yra statomi laivų statybos įmonėje „CMI Jinling“, Veihajaus uostamieste, Kinijoje. Planuojama darbų baigtis: 2022 m.

2019-2020 m. „Stena Line“ Airijos jūroje pristatė tris 214 metrų ilgio „E-Flexer“ laivus: „Stena Estrid“, „Stena Edda“ ir „Stena Embla“.

„E-Flexer“ keltai yra vieni efektyviausių „RoPax“ klasės laivų pasaulyje ir dėl atnaujinto kilio, sraigtų, bulbos ir vairų, sueikvoja iki 30 proc. mažiau energijos nei įprasti keltai.

Maršrutas: Nineshamnas (Švedija) – Ventspilis (Latvija)
Vardai: kol kas laikomi paslaptyje

Ilgis: 239,7 m.
Plotis: 27,8 m.
Linijiniai metrai: 3,600 m.
Keleiviai: 1200 žm.
Kajutės: 263 vnt.
Lovos: 1036 vnt.

Source Stena Line Group

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt