. Skuodis: Kauno intermodalinio terminalo atidarymas ženklina naują etapą „Rail Baltica“ projekte

2021 07 20


Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Kauno intermodalinio terminalo (KIT) atidarymas komerciniam eismui yra esminis žingsnis „Rail Baltica" projekte nuo statybos pereinant prie transporto operacijų. Šis žingsnis kartu reikšmingai pagerins susisiekimo su Europa galimybes krovinių vežėjams ir išplės tvaraus transporto galimybes Baltijos regione.

„Labai džiaugiuosi, kad „Rail Baltica" jau ne ateities projektas, o realybė ir šiandien Lietuvoje jau galime pasinaudoti europinio geležinkelio teikiamomis galimybėmis – dar labiau diversifikuoti krovinių vežimo kryptis, ieškoti naujų rinkų, o taip pat gabenti krovinius naujais būdais, derinant įvairių rūšių transportą", – oficialioje pirmojo traukinio europine vėže pasitikimo ceremonijoje sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.

„Lietuvos geležinkelių" krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo" kartu su savo partneriu, Lenkijos vežėju „PKP Cargo", pradeda vykdyti reguliarius intermodalinius (puspriekabių ir konteinerių) vežimus iš Nyderlandų į Lietuvą ir atgal. Pasak ministro, šis maršrutas yra puikus viešosios infrastruktūros valdytojų bendradarbiavimo pavyzdys, demonstruojantis sėkmingą transporto koridoriaus įveiklinimo procesą. 

Reguliarios intermodalinės paslaugos pradedamos teikti po to, kai 2020 m. gegužę pirmą kartą sėkmingai išbandytas maršrutas Kaldenkirchenas-Šeštokai-Kaldenkirchenas (3000 km). Skaičiuojama, kad šio bandomojo reiso metu  į aplinką pateko net apie 100 tonų mažiau CO2, nei puspriekabes gabenant vilkikais. 

Planuojama, kad naujuoju maršrutu Nyderlandai-Lenkija-Lietuva per savaitę vyks 4 traukiniai, kuriais iš viso per metus, priklausomai nuo užsakymų kiekio, bus pervežama iki 7,5 tūkst. puspriekabių, tiek atitinkamai sumažinant vilkikų skaičių keliuose. Ateityje, atsižvelgiant į paklausą, vežimų skaičius galėtų būtų didinamas.

Kasmet Lenkijos-Lietuvos pasieniu auto transportu pervežama apie 24 mln. tonų krovinių, o tai didžiulis potencialas KIT ir europinės vėžės panaudojimui. 

„Intermodalinis krovinių vežimas, bendradarbiaujant geležinkelių ir kelių transportui, leistų taupiau naudoti energetinius išteklius, gerokai sumažinti CO2 pėdsaką bei padidinti saugumą keliuose", – pažymi M. Skuodis.

Šaltinis BNS

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt