„LTG Infra“ tapo „Rail Baltica“ geležinkelio statybai skirtos žemės valdytoja

2020 12 22


558 article Traukinys

Užbaigus visas procedūras „LTG Infra“ tapo teisėta visuomenės poreikiams paimtos žemės būsimajame „Rail Baltica“ geležinkelio ruože nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos valdytoja. Registrų centre įregistravus 60 valstybinės žemės perdavimo patikėjimo teise sutarčių, „LTG Infra“ įgijo teisę vykdyti statytojo funkcijas šiame ruože. Žemės sklypai perduodami patikėjimo teise pagal turto patikėjimo sutartis.

„Paskutinį kartą toks ilgas geležinkelio ruožas Lietuvoje statytas dar XIX amžiuje, carinės Rusijos imperijos laikais. „Rail Baltica“ ruožo tarp Kauno ir Lietuvos-Latvijos sienos statyba – tai itin svarbus žingsnis Lietuvos geležinkelio istorijoje. Ir dabar, užbaigus visus teisinius formalumus, mums užsidega žalia šviesa statyboms darbams šioje atkarpoje“, - sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Sprendimą perduoti visuomenės poreikiams paimtą žemę Vyriausybė priėmė dar š. m. rugsėjo 16 d. Vėliau buvo pasirašytos „LTG Infra“ sutartys su Nacionaline žemės tarnyba dėl teisių žemės sklypus valdyti, naudoti ir disponuoti, o praėjusią savaitę užbaigtos patikėjimo teisės registravimo procedūros „Registrų centre“.

Pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus, žemė visuomenės poreikiams, kurioje bus tiesiamas „Rail Baltica“ geležinkelis, paimama dviem etapais. Pirmojo etapo metu Panevėžio, Pasvalio, Kauno, Jonavos ir Kėdainių rajonuose visuomenės poreikiams išpirkti 1365 sklypai „Rail Baltica“ geležinkeliui tiesti. Jų savininkams išmokėtos kompensacijos už žemę pagal rinkos vertę. Antrojo etapo metu, kuris bus užbaigtas kitų metų pradžioje, visuomenės poreikiams buvo paimta apie 1200 sklypų. Juose bus tiesiami privažiavimo prie „Rail Baltica“ keliai bei kita infrastruktūra.

Tiek pirmojo, tiek antrojo etapų metu pirmą kartą Lietuvoje visuomenės poreikiams paimtos žemės plotuose ūkininkams buvo leista tęsti savo veiklą iki realių statybų pradžios.

„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas yra integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoj ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu. Projektą užbaigti planuojama iki 2026 m. pabaigos.

Šaltinis LTG

 
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt