Skirtas finansavimas Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimui

2020 07 30


Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus įsakymu Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimui skirta 38 889 318,72 eurų iš ES Sanglaudos fondų investicijų. Už šias lėšas numatoma elektrifikuoti 42 km ilgio geležinkelio ruožą įrengiant 25 kV kontaktinį geležinkelių tinklą, rekonstruoti Lentvario traukos pastotę, išplėsti geležinkelių transporto eismo valdymo centrą.

Projekto „Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimas"  tikslas – modernizuoti Vilniaus geležinkelio aplinkkelio ruožą Kyviškės–Valčiūnai–Vaidotai– Paneriai bei Vilnius– Kirtimai–Valčiūnai. Įgyvendinus šį projektą sumažėtų aplinkos tarša ir krovinių bei keleivių vežimo geležinkelių transportu išlaidos, padidėtų geležinkelių transporto eismo sauga, o tai sąlygos ne tik geležinkelių transporto konkurencingumo padidėjimą, bet ir pagerins vietinio verslo funkcionavimo, darbo jėgos mobilumo sąlygas. Tikimasi, kad elektrifikavus šį geležinkelio ruožą bus sudarytos palankesnės sąlygos logistikai ir kombinuotojo krovinių vežimo veiklai vystyti.

Projektas „Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimas" yra pirmasis  iš projekto ,,Geležinkelio ruožo Vilnius–Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikavimas“ įgyvendinimo etapų.

Parengus galimybių studiją, buvo nustatyta, kad būtent šio transeuropinio IX B transporto koridorių sudarančio geležinkelio ruožo elektrifikavimas turėtų didžiausią teigiamą socialinį-ekonominį ir aplinkosauginį efektą dėl didelės krovinių ir keleivių vežimo geležinkelių transportu apyvartos minėtame geležinkelio ruože.

Iki 2023 metų pabaigos, vykdant TENT-T tinklo plėtrą, Lietuva planuoja elektrifikuoti visą Rytų–Vakarų kryptimi šalies teritoriją kertančią geležinkelio liniją nuo Lietuvos ir Baltarusijos sienos iki Klaipėdos. „Iki šiol Lietuvos geležinkelių tinkle elektrifikuotų geležinkelio kelių yra mažai – iki pradedant įgyvendinti šį projektą Lietuvoje buvo elektrifikuota tik 9 procentai visų geležinkelio kelių. Tai mažiausias rodiklis tarp ES valstybių narių, kuriose vidurkis siekia 52,7 procento“, - sako susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

Geležinkelio ruožas nuo Vilniaus iki Kaišiadorių jau yra elektrifikuotas.

Elektrifikavus geležinkelio ruožą Vilnius–Klaipėda, išskleistas elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis sieks 731 km. Planuojama, kad nuo 2024 m. elektrifikuotais geležinkelio keliais bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų Lietuvoje geležinkelių transportu pervežamų krovinių ir du trečdaliai traukiniais vežamų keleivių.

Šaltinis sumin.lrv.lt

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt