Padangu_zymejimasŠiais metais pasikeitė padangų ženklinimas – nuo šių metų lapkričio 1 d. ant visų naujų padangų, parduodamų Europos Sąjungoje, privalo būti etiketės, nusakančios padangos riedėjimo savybes, sukibimą su šlapia kelio danga ir keliamą triukšmą.

Kaip atrodo etiketė?


Etiketė panaši į energijos vartojimo etiketes, kuriomis jau ženklinamos skalbyklės, indaplovės, šaldytuvai ir kiti buities prietaisai. Kuo geresnės padangos (sutaupomo kuro, saugumo ir išorinio triukšmo atžvilgiais), tuo aukštesnei kategorijai jos priskiriamos. Raudonai žymima G kategorija yra prasčiausia, o žaliai žymima A kategorija – geriausia.


Etiketėse bus nurodomi šie trys parametrai:

Suvartojamas kuro kiekis susijęs su pasipriešinimu riedėjimui. Sumažėjus šiam pasipriešinimui, suvartojama mažiau degalų.

Sukibimas su šlapia danga – viena svarbiausių padangos saugumo savybių. Kai lyja, stabdant padangomis, kurios labai gerai sukimba su šlapia danga, stabdymo kelias sutrumpėja.

Padangų keliamas išorinis triukšmas vaizduojamas bangelėmis: viena bangele žymimas mažiausias triukšmas, trimis – didžiausias.

Kuo etiketės naudingos vartotojui?


Kaip ir šaldytuvų, skalbyklių ir kitų prietaisų pirkėjai, vartotojai galės greitai nustatyti, dėl kurių padangų sunaudos mažiau kuro ir kartu kurios padangos yra saugios bei nekelia daug triukšmo. Etiketės padės vartotojams palyginti padangas ir išsirinkti tinkamiausias.


Kiek galima sutaupyti?


Pasirinkęs geriausias (A kategorijos) padangas, vartotojas gali sutaupyti iki 9 proc. degalų, palyginti su prasčiausiomis (G kategorijos) padangomis. Pateiksime 3 pavyzdžius.


Jei vairuojate įprastą keleivinį automobilį ir nuvažiuojate 25 000 km per metus (10 000 km mieste ir 15 000 km tarp miestų), galite sutaupyti apie 580–790 Lt. per metus. Kadangi geriausios padangos yra brangesnės (papildomai 820–1100 Lt.), pinigų sutaupysite antrais padangų naudojimo metais (apie 340–480 Lt.).


Jei vairuojate didelį keleivinį automobilį (10 litrų/100 km) ir nuvažiuojate daug kilometrų (10 000 km mieste ir 25 000 km greitkeliais per metus), per metus galite sutaupyti apie 1500 Lt. Kadangi geriausios padangos yra brangesnės, jau pirmais metais galima sutaupyti 440–700 Lt.


Jei vairuojate mikroautobusiuką (pavyzdžiui, pristatymo ar transporto įmonės), kuriuo per metus nuvažiuojama 40 000 km (20 000 km mieste ir 20 000 km tarp miestų), per metus galima sutaupyti 1000–1200 Lt. Padangoms papildomai skyrus 960–1200 Lt., degalų pradėsite sutaupyti jau pirmais metais.


Kaip vartotojai sužinos apie ženklinimą?


Nuo 2012 m. lapkričio 1 d. padangų gamintojai ir importuotojai privalo su visomis padangomis, pagamintomis nuo 2012 m. liepos 1 d., pateikti lipdukus, etiketes ir techninę informacinę medžiagą. Padangų platintojai (pvz., padangų pardavėjai, autoservisai, automobilių pardavėjai) privalo pateikti šią informaciją, aiškiai matomą pardavimo vietoje.


Šis reikalavimas netaikomas iki 2012 m. liepos 1 d. pagamintoms padangoms. Tai reiškia, kad tam tikrą laiką pirkėjai prekybos vietose dalį padangų matys su etiketėmis, o dalį – be jų. Taip daroma tam, kad gamintojai turėtų laiko parduoti jau pagamintas padangas ir pasirengti naujai ženklinimo sistemai.


Kaip veikia ženklinimo sistema?


Kaip jau 15 metų daroma buities prietaisų ženklinimo srityje, ES padangų ženklinimo sistema grindžiama pačių gamintojų ar importuotojų teikiamais duomenimis. Tačiau ES valstybės narės privalo taikyti atitinkamuose nacionaliniuose teisės aktuose numatytas rinkos priežiūros nuostatas. Jos privalo stebėti rinką ir tikrinti, ar laikomasi įvairių reglamento dėl padangų ženklinimo nuostatų. Be to, nacionalinės institucijos turi tikrinti, ar padangų etiketėje nurodytos kuro vartojimo efektyvumo, sukibimo su šlapia danga ir išorinio riedėjimo triukšmo kategorijos atitinka išmatuotas vertes. Kaip ir kitų produktų atveju, kontrolę atliks tik nacionalinės valdžios institucijos, o ne nepriklausomos institucijos.

Kas nusprendė įvesti padangų ženklinimą?


Reglamentą dėl padangų ženklinimo priėmė Europos Parlamentas ir ES Taryba, remdamiesi Europos Komisijos pasiūlymu. Ženklinimo sistema buvo rengiama bendradarbiaujant su visomis suinteresuotosiomis šalimis: nacionalinėmis valdžios institucijomis, pramonės atstovais, aplinkosaugos srities NVO ir vartotojų organizacijomis.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Išmanieji“ telefonai jau nieko nebestebina. Jie palengvina tiek verslo, tiek paprastų žmonių gyvenimą. To paties tikisi ir olandai, kurie savo šalyje kuria pirmąjį pasaulyje „išmanųjį“ kelią.

Pirmasis toks kelias turėtų atsirasti kitais metais. Kuriamas jis pagal projektą „Smart Highway“. Kelio išskirtinumas – specialus apšvietimas, kuris palengvins vairavimą, bei kitos naujovės.


Patys šio projektai kūrėjai, tikina, kad jokių naujų technologijų jie nenaudos ir kažkokių naujienų kelyje vairuotojai nepamatys, nes visos panaudotos technologijos jau yra sukurtos. Tiesiog jų bus panaudota labai daug ko iki šiol jokiame kelyje nebuvo.


Kelyje bus naudojami informaciniai ženklai, kurie visada vairuotojus įspės apie kritulius ir oro temperatūrą. Specialiais dažais nupieštos snaigės pradės šviesti oro temperatūrai nukritus žemiau 0 laipsnių pagal Celsijų.


Kelyje atsiras ir juostos elektromobiliams, kuriose šioms transporto priemonėms važiuojant bus kraunami akumuliatoriai. Kelio apšvietimas specialių daviklių pagalba bus naudojamas tik važiuojant automobiliams. Periodu, kuomet tam tikroje kelio atkarpoje nebus automobilių, apšvietimas bus išjungtas ir taupys elektros energiją.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Per š. m. spalio mėnesio trisdešimt (30) dienų Klaipėdos uoste jau perkrauta 3,06 mln. tonų jūrinių krovinių. Šio mėnesio vidutinė vienos dienos krovos apyvarta – daugiau kaip 100 tūkst. tonų.

www.portofklaipeda.lt


 

Inspekcija parengė ir Lietuvos Respublikos Seimo Teisės aktų projektų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemyje (TAPIS) paskelbė Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko įsakymo „Dėl Leidimo važiuoti vieną kartą valstybinės reikšmės keliais didžiagabarite ir (ar) sunkiasvore transporto priemone rekvizitų patvirtinimo“ projektą.
 
Šiuo įsakymu tvirtinami leidimo važiuoti vieną kartą valstybinės reikšmės keliais didžiagabarite ir (ar) sunkiasvore transporto priemone rekvizitai. Minėtas leidimas išduodamas Inspekcijos interneto svetainėje paskelbiant informaciją apie leidimo išdavimą ir šio leidimo kopiją.
 
Inspekcija prašo visuomenės ir jai atstovaujančių organizacijų atstovų pastabas ir pasiūlymus dėl šio teisės akto projekto pateikti Lietuvos Respublikos Seimo Teisės aktų projektų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemio (TAPIS) srityje „Pateikite pastabas ir pasiūlymus dėl šio teisės akto projekto“ iki 2012 m. lapkričio 7 d.
 
Su šiuo teisės akto projektu galite susipažinti Inspekcijos svetainės skyriaus „Teisinė informacija“ srityje „Teisės aktų projektai“.

 

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, atsižvelgusi į vežėjų ir vairuotojų pageidavimus numatyti ilgesnį prašymo atnaujinti tachografo kortelę (pratęsiant jos galiojimo laiką) pateikimo laikotarpį, atliko Skaitmeniniuose tachografuose naudojamų identifikavimo kortelių išdavimo taisyklių pakeitimus.
 
Nuo š. m. lapkričio 1 d. prašymą atnaujinti tachografo kortelę (pratęsiant jos galiojimo laiką) galima pateikti prieš 90 dienų (iki šiol buvo numatytas 30 dienų laikotarpis) iki tachografo kortelės galiojimo pabaigos. Tachografo kortelė atnaujinama per 15 darbo dienų, o naujai išduota tachografo kortelė pradės galioti pasibaigus ankstesnės kortelės galiojimo laikui.
 
Primename, kad pagamintos vairuotojo, įmonės ir kontrolės kortelės, pareiškėjui pageidaujant, gali būti siunčiamos paštu, prašyme nurodytu adresu Lietuvoje. Mokestis (5–6 Lt) už kortelės pristatymą sumokamas grynaisiais kurjeriui, atsiimant kortelę.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Spalio 23–24 d. Vilniuje įvyko AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Latvijos geležinkelių bendrovės VAB „Latvijas dzelzceļš“ atstovų derybos dėl susisiekimo geležinkeliais organizavimo sutarčių.
 
Derybų metu buvo suderintos sutartys, reglamentuosiančios susisiekimo geležinkeliais tarp Lietuvos ir Latvijos bendrąsias nuostatas, riedmenų, vagonų/ konteinerių ir jais gabenamų krovinių perdavimą, keitimąsi duomenimis ir kitus aspektus.

 
Parengtas sutartis tikimasi pasirašyti dar iki šių metų pabaigos. Šiuo metu bendrovių bendradarbiavimą reglamentuoja pasienio geležinkelių sutartis.

 

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Kuro sekimo sistemos. Privalumai ir trūkumai
Dauguma vežėjų norėdami kontroliuoti savo transporto priemonių kuro sąnaudas jas aprūpina įvairiomis sistemomis. Vienos iš jų yra geresnės, kitos ne tokios patikimos. Dauguma sutinka, kad kol kas tobulo produkto šiai rinkai nepasiūlyta, tačiau galime apžvelgti užsienio ekspertų nuomones apie tam tikras sistemas.
Visų šių sistemų tikslas yra parodyti kuomet kuras nebuvo tikslingai naudojamas. Tai gali būti vairuotojo dėl kažkokių priežasčių pakeistas maršrutas, nupiltas ar mažiau nei reikia įpiltas kuras, netaupus važiavimas.
Vertinant sistemas sekančias kuro sunaudojimą, pirmiausiai, reikia vertinti ne pačios sistemos veikimo principą, o joje naudojamus daviklius. Net ir pati geriausia sistema turinti prastus ir ne itin tiksliai rodančius daviklius bus bevertė.
Pirmoji sistema, kuri dažniausiai būna standartinė ir sumontuota gaminant vilkiką yra su vieline spirale ar plūde. Keičiantis kuro kiekiui bake, keičiasi ir plūdės pozicija bei pasipriešinimas leidimuisi žemyn. Šios sistemos netikslumas yra jos veikimo principe. Plūdei slenkant nuo vienos pozicijos prie kitos tai vyksta laipsniškai ir akcentuotai. Plūdė krenta vis į kitą lygį.
Jei kuro bakas 600 l. ar daugiau, tuomet 2 skirtingų lygių pozicijos gali reikšti daugiau nei 20 l. skirtumą. Tokia sistema be papildomų komponentų ir sistemų niekada neparodys tikslaus sunaudoto kuro kiekio.
Antroji sistema – talpos jutikliai. Šios sistemos davikliai turi įtampos stabilizatorius ir daug tiksliau pateikia duomenis. Matuojami įtampos skirtumai bake ir taip tiksliau nustatomas kuro kiekis.
Ultragarsiniai davikliai. Šie davikliai yra dar tikslesni. Be to, norint juos sumontuoti, nereikia gręžti bako. Pats daviklis tvirtinasi prie bako dugno, o veikimo principas paremtas signalo atsimušimu nuo kuro paviršiaus. Tiesa, šie davikliai yra brangūs.
Visi šie išvardinti davikliai turi esminį trūkumą. Jie matuoja kuro lygį dažniausiai kuro bako viduryje, o šioje vietoje gaunami duomenys gali keistis priklausomai nuo bako padėties.
Kuro pralaidumo jutiklis daugumos ekspertų yra tiksliausia sistema skirta matuoti kuro sąnaudoms, tačiau tikrai ne optimali.
Geriausia ir patikimiausia kuro sąnaudų matavimo sistema daugelis ekspertų įvardina patikimus, sąžiningus ir įmonėje gerbiamus vairuotojus. Tiesa, surasti tokį, kuris atitiktų visus šiuos kriterijus yra gerokai sunkiau, nei sumontuoti kuro sekimo sistemą.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Dauguma vežėjų norėdami kontroliuoti savo transporto priemonių kuro sąnaudas jas aprūpina įvairiomis sistemomis. Vienos iš jų yra geresnės, kitos ne tokios patikimos. Dauguma sutinka, kad kol kas tobulo produkto šiai rinkai nepasiūlyta, tačiau galime apžvelgti užsienio ekspertų nuomones apie tam tikras sistemas. 


Visų šių sistemų tikslas yra parodyti kuomet kuras nebuvo tikslingai naudojamas. Tai gali būti vairuotojo dėl kažkokių priežasčių pakeistas maršrutas, nupiltas ar mažiau nei reikia įpiltas kuras, netaupus važiavimas.


Vertinant sistemas sekančias kuro sunaudojimą, pirmiausiai, reikia vertinti ne pačios sistemos veikimo principą, o joje naudojamus daviklius. Net ir pati geriausia sistema turinti prastus ir ne itin tiksliai rodančius daviklius bus bevertė.


Pirmoji sistema, kuri dažniausiai būna standartinė ir sumontuota gaminant vilkiką yra su vieline spirale ar plūde. Keičiantis kuro kiekiui bake, keičiasi ir plūdės pozicija bei pasipriešinimas leidimuisi žemyn. Šios sistemos netikslumas yra jos veikimo principe. Plūdei slenkant nuo vienos pozicijos prie kitos tai vyksta laipsniškai ir akcentuotai. Plūdė krenta vis į kitą lygį.


Jei kuro bakas 600 l. ar daugiau, tuomet 2 skirtingų lygių pozicijos gali reikšti daugiau nei 20 l. skirtumą. Tokia sistema be papildomų komponentų ir sistemų niekada neparodys tikslaus sunaudoto kuro kiekio.


Antroji sistema – talpos jutikliai. Šios sistemos davikliai turi įtampos stabilizatorius ir daug tiksliau pateikia duomenis. Matuojami įtampos skirtumai bake ir taip tiksliau nustatomas kuro kiekis. 


Ultragarsiniai davikliai. Šie davikliai yra dar tikslesni. Be to, norint juos sumontuoti, nereikia gręžti bako. Pats daviklis tvirtinasi prie bako dugno, o veikimo principas paremtas signalo atsimušimu nuo kuro paviršiaus. Tiesa, šie davikliai yra brangūs.


Visi šie išvardinti davikliai turi esminį trūkumą. Jie matuoja kuro lygį dažniausiai kuro bako viduryje, o šioje vietoje gaunami duomenys gali keistis priklausomai nuo bako padėties.


Kuro pralaidumo jutiklis daugumos ekspertų yra tiksliausia sistema skirta matuoti kuro sąnaudoms, tačiau tikrai ne optimali. 


Geriausia ir patikimiausia kuro sąnaudų matavimo sistema daugelis ekspertų įvardina patikimus, sąžiningus ir įmonėje gerbiamus vairuotojus. Tiesa, surasti tokį, kuris atitiktų visus šiuos kriterijus yra gerokai sunkiau, nei sumontuoti kuro sekimo sistemą.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Susitikimas su komercinių bankų atstovais
Lapkričio 13 d. yra numatytas asociacijos „Linava“ vadovybės susitikimas su Lietuvos bankų asociacijos bei komercinių bankų atstovais.
Vežėjai kviečiami informuoti, su kokiomis problemomis susiduriate bendraudami su komerciniais bankais ir kurias būtų tikslinga aptarti minėto susitikimo metu. Jūsų atsakymų laukiame el. paštu: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. iki š.m. lapkričio 9 d.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Lapkričio 13 d. yra numatytas asociacijos „Linava“ vadovybės susitikimas su Lietuvos bankų asociacijos bei komercinių bankų atstovais. Vežėjai kviečiami informuoti, su kokiomis problemomis susiduriate bendraudami su komerciniais bankais ir kurias būtų tikslinga aptarti minėto susitikimo metu. Jūsų atsakymų laukiame el. paštu: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. iki š.m. lapkričio 9 d.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Būtent apie šį „žalią“ sunkvežimį užsienyje kalbama kaip apie pirmąjį, kurio įsigijimas finansiškai yra tikrai naudingas. Jo sutaupomas kuras duoda tiesioginę naudą vežėjui.

Apie modelį

Lyginant su tradiciniu dyzeliniu „Fuso Canter“ – šis gali vežti 150 kg. mažesnį svorį ir kainuoja apie 30 tūkst. Lt. daugiau. Bendra sunkvežimio masė siekia 7,5 t. o krovinys gali sverti iki 4,85 t. Jame įmontuotas tradicinis „Euro-5“ standartą atitinkantis 147 A. j. 3 l. dyzelinis variklis ir 40 kw. galios elektrinė pavara.

Elektrinė pavara sumontuota dviguboje sankaboje ir mažina variklio apkrovą bei apsukas įsibėgėjant ir taip taupo kurą.

2 kWh talpos ličio jonų baterijos nėra itin talpios bet įprastai važiuojant iki 10 km/h greičiu šios energijos užtenka. Važiuojant greičiau elektrinis variklis suteikia papildomos galios dyzeliniui varikliui.

Taupumas

Teigiama, kad ši transporto priemonė naudoja 23 proc. mažiau kuro ir brangesnė jo kaina atsiperka per 4 metus eksploatavimo standartinėmis sąlygomis. Po 4 m. transporto priemonė pradeda generuoti didesnį pelną vežėjui ir daro jį dar labiau konkurencingu.

Prietaisų skydelyje visada rodoma ar baterijos yra kraunamos ar naudojamos. Visa stabdymo metu išsiskirianti energija yra panaudojama elektrinei pavarai. Jei elektros baterijos yra pilnai pakrautos, tuomet vien tik elektrinė pavara gali būti naudojama važiuojant ir didesniu nei 10 km/h greičiu.

Ateitis

Tai yra antros kartos „Fuso Canter Eco Hybrid“ modelis skirtas Europos rinkai. Jie gaminami pagal Japonijoje jau seniai išpopuliarėjusių tokių pačių hibridinių transporto priemonių modelius.

Abejojantiems baterijų ilgaamžiškumu gamintojas suteikia 5 m. garantiją, kuri gali būti pratęsta iki 10 m.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Numatoma mokesčių netaikymo programa Europoje jau įveikė naują barjerą. Vokietijos parlamento Finansų komitetas pritarė šalies vyriausybės įstatynų projektui dėl mokesčių lengvatų elektra varomiems sunkvežimiams ir kitoms transporto priemonėms.

Dokumente numatyta, jog elektriniai lengvieji automobiliai, sunkvežimiai, autobusai, motociklai ir kitos transporto priemonės, naudojančios tik elektros pavarą arba elektra įkrautus baterijų elementus, atleidžiamos nuo transporto priemonių mokesčių 10 metų laikotarpiui. Ši mokesčių lengvata bus taikoma elektrinėms transporto priemonėms, pagamintoms nuo 2011 m. gegužės 18 d. iki 2015 m. gruodžio 31 d.

Nuo 2016 iki 2020 m. pagamintoms e-transporto priemonėms galios 5 metų mokesčio lengvata. Tai yra bendro mokesčių lengvatų paketo dalis, turinti skatinti visuotinį elektromobilumą. Projekto tikslas – iki 2020 m. pasiekti, kad Vokietijos keliais ir gatvėmis važinėtų ne mažiau kaip pusė milijono elektromobilių.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Lietuvos pašto antrinė įmonė „Baltic Post“, valdanti LP EXPRESS prekės ženklą, skaičiuoja, kad per pirmąsias dvi spalio savaites siuntų buvo pristatyta tiek, kiek per visą rugsėjo mėnesį. Augančiam siuntų skaičiui daugiausia įtakos turi elektroninė prekyba.


„Lietuvoje sparčiai plėtojasi elektroninė prekyba, įsikuria vis daugiau naujų elektroninių parduotuvių. Šiuo metu bendradarbiaujame daugiau kaip su 200 e. parduotuvių, o LP EXPRESS kurjeriai siuntas pristato ne tik Lietuvoje, bet ir į užsienio šalis. Nuo mūsų veiklos pradžios kas mėnesį siuntų skaičius išauga vidutiniškai 2–3 kartus“, – teigė bendrovės „Baltic Post“ vadovas Domas Sabaitis.


Pasak D. Sabaičio, įtakos siuntų augimui turi ir nauji siuntų pristatymo būdai – siuntų savitarnos terminalai LP EXPRESS 24. Didžioji dalis internetinių parduotuvių siunčiamų siuntų pristatomos būtent per šiuos savitarnos terminalus.

 

Internetinio portalo www.tarpmergaičių.lt įkūrėja Erika Paulauskė džiaugiasi, kad portalo lankytojai jau spėjo įvertinti terminalų privalumus. „Portale integravome LP EXPRESS 24 siuntų registravimo sistemą, kuri leidžia Tarpmergaičių.lt nariams bet kuriuo jiems patogiu metu išsiųsti siuntą. Naudotis terminalais patogu ir pirkėjams, kurie itin greitai gali gauti įsigytą prekę. Narių nuomone, ši paslauga jiems reikalinga, konkurencinga, patogi ir patikima“, – sakė E. Paulauskė.

 

Vienas didžiausių siuntų savitarnos terminalų LP EXPRESS privalumų yra tai, kad terminalai veikia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Pasinaudoti šia paslauga gyventojai ar verslo įmonės gali bet kada, t. y. jiems patogiausiu metu.

 

Naudojantis siuntų terminalais nei siuntėjui, nei gavėjui nereikia derintis prie pašto ar kurjerio darbo laiko, nereikia skambinti telefonu ir tartis, kada būtų galima atsiimti siuntą. Tai ne tik patogiau, bet ir leidžia sutaupyti laiko ir pinigų.

 

Kitas privalumas – siuntos kaina. Ji priklauso ne nuo siuntos svorio, bet nuo dydžio. Per LP EXPRESS 24 terminalus siuntas galima siųsti ne tik Lietuvoje, bet ir į užsienio šalis. Šiuo metu per LP EXPRESS 24 siuntų savitarnos terminalus siuntas galima siųsti į 22 Europos šalis.

 

UAB „Baltic Post“ – antrinė Lietuvos pašto įmonė, teikianti siuntų pristatymo paslaugas. „Baltic Post“ savo veiklą plėtoja naudodama LP EXPRESS prekės ženklą. Bendrovė taip pat valdo LP EXPRESS 24 siuntų savitarnos terminalus.

LP EXPRESS


Praėjusį penktadienį Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai surengė trumpalaikį reidą Vilniaus rajone, magistraliniame kelyje A3 Vilnius–Minskas. Šios specialiosios priemonės metu, siekiant išaiškinti greičio viršijimo atvejus, užfiksuotus stacionariais greičio matuokliais, buvo tikrinamos užsienio šalyse įregistruotos transporto priemonės.

Per tris valandas (11–14 val.) patikrintos 56 transporto priemonės, išaiškinta 15 Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų: leistino važiavimo greičio viršijimas – 9 atvejai; transporto priemonių, kurioms nustatyta tvarka neatlikta valstybinė techninė apžiūra, vairavimas – 3 atvejai, saugos diržų nenaudojimas – 1 atvejis; kiti pažeidimai – 2.

Septyni vairuotojai už Kelių eismo taisyklių pažeidimus paskirtą baudą sumokėjo vietoje, t. y. pasinaudoję policijos patruliniuose automobiliuose įrengtais banko kortelių skaitytuvais.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Žiema šiais metais jau priminė apie save. Pasikeitusi gamta pakeitė ir eismo sąlygas.

Kiekvienais metais spalio pabaigoje ir lapkričio pradžioje - Visų šventųjų dieną, per Vėlines - keliuose intensyvesnis eismas. Aplankyti artimųjų kapų važiuoja ir retokai vairuojantys žmonės. Atrodo, šiomis dienomis visi turėtų būti susikaupę, ramesni, bet taip elgiasi ne visi. Argi ne beprasmiška, kai važiuojant lankyti mirusiųjų artimųjų, padaromas eismo įvykis, sužalojami ar žūsta žmonės?

Kelių eismo taisyklėse vienas iš pirmųjų, 4-asis straipsnis, skelbia: ,,Eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu".

Kaip mes, eismo dalyviai, laikomės šios taisyklės?

Mandagumas, dėmesingumas, pagarba kitiems - būtini kiekvienam vairuojančiam ar einančiam. šiomis dienomis yra gera proga dar kartą pagalvoti apie šias vertybes. Ne veltui sakoma, kad mandagumas nieko nekainuoja, o visus paperka.

Vairuotojai turi prisitaikyti ne tik prie pasikeitusių važiavimo sąlygų, bet ir pasirūpinti savo transporto priemone. Atkreipiame dėmesį, kad nuo lapkričio 10-osios iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti automobilius, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, su vasarinėmis padangomis. Dygliuotomis padangomis galima važinėti nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d. Taip pat nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. automagistralėse lengvaisiais automobiliais leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu, greitkeliuose - ne didesniu kaip 100 km/val. greičiu.

Pėsčiuosius dar kartą raginame pasirūpinti savo ir artimųjų saugumu. Kai rytą ir vakare tamsu, rūkas, ar apniukę, į kelią išeikite tik segėdami atšvaitus, turėdami šviečiantį žibintą, vilkėdami liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis ar turėdami kitų šviesą atspindinčių priemonių.

Šeima labai daug gali padaryti savo narių saugumui: neišleisti savo artimųjų į tamsų kelią be atšvaitų, sulaikyti nuo nederamo poelgio. Yra įvairių patarimų, kaip būti saugiam kelyje. štai trys patarimai, kurių laikosi geras vairuotojas (o ir pėsčiasis, dviratininkas):

1. Kelyje niekada neskuba.
2. Kelyje yra optimalioje vietoje (tai yra, vengia būti toje vietoje, kur gali iškilti avarinė situacija).
3. Nedaro jokių netikėtų, staigių veiksmų.
Ruduo, žiemos pradžia - pats avaringiausias metų laikas. 2011 m. daugiausia žmonių eismo įvykiuose žuvo lapkritį (35) ir gruodį (32).

Tamsa, lietus ir sniegas, slidi važiuojamoji kelio dalis ne tik apsunkina eismo sąlygas, bet tos sąlygos tampa pavojingesnės. Kelyje elkimės ramiai, neskubėkime, būkime dėmesingi - ir mūsų kelionės bus saugios bei malonios.

LAKD informacija


LR ambasada Lenkijos Respublikoje informavo, kad nuo 2012 m. spalio 19 d. įsigaliojo 2011 m. rugpjūčio 18 d. įstatymas, keičiantis Lenkijos kelių transporto įstatymą: nuo šiol transporto priemonės (jų junginiai), kurių matmenys su kroviniu ar be jo ir (ar) ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė viršija maksimalius leidžiamus dydžius privalo turėti didžiagabaritinio ir (ar) sunkiasvorio vežimo leidimą.

Didžiagabaritinės ir (ar) sunkiasvorės transporto priemonės gali vykdyti vežimus tik su didžiagabaritinės ir (ar) sunkiasvorės transporto priemonės atitinkamos kategorijos išduotu leidimu.

Didžiagabaritinės ir (ar) sunkiasvorės transporto priemonėms išduodamos septynių kategorijų leidimai.

I ir II antros kategorijos leidimai išduodami dalomiems kroviniams vežti, tuo tarpu III-VII kategorijos leidimai išduodami nedalomiems kroviniams.

Sutinkamai su įstatymo 140ab str. 1 punktu, už didžiagabaritinės ir (ar) sunkiasvorės transporto vykdymą be atitinkamo leidimo gresia nuo 500 zl. iki 15 000 zl. bauda (priklausomai nuo transporto priemonės kategorijos bei pažeidimo rūšies).

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

2012 m. spalio 25–27 d. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) atstovai Varšuvoje (Lenkijos Respublika) dalyvavo Lenkijos vyriausiosios transporto inspekcijos surengtoje konferencijoje „Kelių transportą kontroliuojančių institucijų iššūkiai Europos–Azijos integracijos kontekste“. Inspekcijos viršininkas Vidmantas Žukauskas skaitė pranešimą „Tarptautinio bendradarbiavimo reikšmė kelių transportą kontroliuojančių institucijų veikloje“.

Konferencijoje taip pat dalyvavo Vokietijos, Baltarusijos, Ukrainos, Kazachstano, Liuksemburgo ir Airijos kelių transportą kontroliuojančių institucijų, Lenkijos valstybinių institucijų ir Lenkijos kelių transporto vežėjų asociacijų atstovai. Buvo aptartas kelių transportą kontroliuojančių institucijų tarptautinis bendradarbiavimas, Europos ir Azijos šalių transporto sektoriaus vystymo galimybės ir grėsmės, diskutuojama dėl vienodo teisės aktų reikalavimų laikymosi, pasikeista pareigūnų kvalifikacijos tobulinimo perspektyvomis, nesąžiningos konkurencijos mažinimo priemonių taikymo, kontrolės praktikos pavyzdžiais ir pan.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt