„Lietuvos geležinkelių“ žinia Europai: sieksime įsitvirtinti tarp penkių didžiausių krovinių vežėjų

%2018 %11 %20


„Lietuvos geležinkeliai" per artimiausią dešimtmetį planuoja įsitvirtinti tarp penkių didžiausių krovinių vežėjų Europos Sąjungoje, o keleivių pervežimo srautą padidinti du kartus.
Tokią žinią Krynicos ekonomikos forumo dalyviams Lenkijoje pasiuntė „Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška, savo pranešime pristatęs bendrovėje vykdomus struktūrinius pokyčius ir įgyvendinamus ambicingus investicinius projektus.
„Per visą savo gyvenimą kelionėse praleidžiame iki dvejų metų. Todėl išsikėlėme tikslą – sukurti modernią susisiekimo geležinkeliais infrastruktūrą, kuri suteiktų galimybę mūsų klientams keliauti patogiai, saugiai ir greitai. Tuo tarpu verslui sieksime užtikrinti kuo platesnį priėjimą prie tarptautinių rinkų", - forumo dalyviams prisistatė M. Bartuška.
Pasak jo, planuojant ir įgyvendinant investicijas į geležinkelių infrastruktūros modernizavimą, pirmiausia, siekiama užtikrinti saugų, nenutrūkstamą, greitą ir konkurencingą traukinių eismą.
„Lietuvos geležinkelių" bendras suplanuotas investicijų portfelis iki 2030 metų sieks 7 mlrd. eurų. Iš šio investicijų portfelio didžiąją dalį – apie 5,5 mlrd. eurų - sudarys investicijos į geležinkelių infrastruktūros plėtrą, atnaujinimą ir pajėgumų didinimą.
Vieną svarbiausių investicinių krypčių sudaro projekto „Rail Baltica" įgyvendinimas, kuris verslui ir gyventojams atvers naujas duris į Vakarų Europą, Baltijos šalis ir Skandinaviją. Taip pat – esamų kelių modernizavimas.
Lietuvą ir Lenkiją jau jungia europinė vėžė - ji nuo 2016 metų naudojama keleiviams iš Kauno į Balstogę vežti. Šiuo geležinkeliu taip pat gabenami kroviniai. Šeštokuose esančiame terminale kroviniai gali būti perkrauti nuo plačiosios vėžės ant europinės ir toliau judėti Vakarų kryptimis.
M. Bartuškos teigimu, šios jungties galimybės verslui ateityje tik didės: „Ateityje, kaip tai numato Europos Komisijos strategija, sieksime perkelti ant bėgių dalį šiuo metu automobilių keliais į ir iš Vakarų Europos vežamų krovinių, todėl mūsų krovinių portfelyje gerokai išaugs intermodaliniai pervežimai".
Planuojama, kad „Lietuvos geležinkelių" pervežtų krovinių kiekis nuo esamų 53 mln. tonų ūgtelės iki 70 mln. tonų 2030 metais. Pagal planuojamą pasiekti krovinių apimtį „Lietuvos geležinkeliai" patektų tarp penkių didžiausių krovinių vežėjų Europos Sąjungoje.
„Be „Rail Baltica" geležinkelio vėžės, įgyvendiname ir kitus didžiulius projektus: įsibėgėja elektrifikavimo pirkimas, kurio vertė – daugiau nei 250 mln. eurų. Taip pat planuojame priemones, kurios mažina traukinių skleidžiamą triukšmą, didina jų greitį, atnaujiname riedmenis", - forume kalbėjo M. Bartuška.
Krynicos ekonomikos forumas Lenkijoje organizuojamas 28 metus – jis yra didžiausias tokio pobūdžio renginys Vidurio ir Rytų Europoje. Kasmet rugsėjo pradžioje šis forumas sukviečia per 4 tūkst. verslo bei politikos lyderių iš daugiau kaip 60 Europos, JAV, Azijos ir Artimųjų Rytų šalių.

UAB "Publicum"

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt