Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius šiandien, liepos 25 d., susitikęs su projekto „Rail Baltica“ koordinatoriumi Europoje Pavelu Telička, sutarė dėl projekto „Rail Baltica 2“ įgyvendinimo būdo – bendros trijų Baltijos šalių įmonės steigimo.
„Įgyvendinant tokio dydžio strateginės reikšmės projektą labai svarbu kelti aktualius klausimus, bandyti rasti geriausią būdą ir siekti racionaliausio ekonominio sprendimo. Džiaugiuosi, kad nuomonės, jog Lietuvos geležinkelių infrastruktūra liktų valstybės nuosavybe, o įsteigta įmonė turėtų atlikti visus su projekto įgyvendinimu susijusius darbus ir būtų už tai atsakinga, sutampa“, – sakė ministras R. Sinkevičius.
„Rail Baltica“ geležinkelis sujungtų Lenkiją, Baltijos šalis ir Suomiją. Įgyvendinus projektą „Rail Baltica 2“, nauja europinė geležinkelio vėžė eitų nuo Kauno iki Talino.
Ministras išsakė pageidavimą, kad moderni europinė vėžė galėtų neaplenkti Vilniaus ir Lietuvai strategiškai labai svarbaus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto. R. Sinkevičius taip pat išsakė savo nuogąstavimus dėl Lenkijos geležinkelių techninės būklės, galinčios tapti rimta kliūtimi sėkmingam projekto įgyvendinimui.
Susitikimo metu susisiekimo ministrui P. Telička padėkojo už sugebėjimą derybų dėl projekto įgyvendinimo metu išvengti labai sudėtingų situacijų ir pažadėjo Europos Komisija priežiūrą dėl Lenkijos geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo. Projekto „Rail Baltica“ koordinatorius Europoje pritarė minčiai, kad „Rail Baltica“ geležinkelis galėtų jungti Lietuvos sostinę ir šalies uostamiestį.
„Rail Baltica“ projektas Vyriausybės nutarimu pripažintas svarbiu ekonominiu, o Seimo nutarimu – ypatingos valstybinės svarbos projektu. „Rail Baltica“ projektas yra prioritetinis transporto infrastruktūros projektas ir Europos Sąjungos mastu.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija